Ο Τζόνι Ντεπ «φωτογραφίζει» τον Γιουτζίν Σμιθ

Αγνώριστος σχεδόν με το λευκό μούσι, το γυαλί με τον κοκάλινο σκελετό, και με έναν μπερέ μονίμως στο κεφάλι, ο διάσημος αμερικανός ηθοποιός ακονίζει τις υποκριτικές του δυνατότητες υποδυόμενος έναν από τους πιο παθιασμένους, πρωτοποριακούς και ασυμβίβαστους φωτορεπόρτερ του 20ού αιώνα, ο οποίος στις αρχές της δεκαετίας του 1970 έφερε στο φως της δημοσιότητας το σκάνδαλο μιας τεράστιας οικολογικής καταστροφής στην Ιαπωνία.

Στα χρόνια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ένας από τους πιο διάσημους φωτορεπόρτερ της πρώτης γραμμής υπήρξε ο Αμερικανός Γουίλιαμ Γιουτζίν Σμιθ (1918-1978). Τις χρονιές 1943 και 1944 η δουλειά του Σμιθ ως πολεμικού ανταποκριτή φιλοξενήθηκε κατά κόρον στο περιοδικό «Flying», ενώ για το «Life», έναν χρόνο αργότερα, ο φωτογράφος ακολούθησε την αμερικανική επίθεση εναντίον της Ιαπωνίας. Μάλιστα στη μάχη της Οκινάουα υπέστη σοβαρoύς τραυματισμούς και υπεβλήθη σε σειρά περίπλοκων χειρουργικών επεμβάσεων – τα επακόλουθα προβλήματα υγείας δεν τον εγκατέλειψαν έως τον θάνατό του, σε ηλικία 60 ετών. Μετά τη λήξη του Πολέμου ο Σμιθ επέστρεψε στο «Life», όπου και παρέμεινε έως το 1955. Παραιτήθηκε όταν αποφάσισε να γίνει μέλος της θρυλικής φωτογραφικής ένωσης Magnum και να δουλέψει ως freelancer αποκτώντας τη φήμη του «δύσκολου» συνεργάτη. Ομως θα επέστρεφε για μία τελευταία φορά στο «Life» για μία αποστολή, και πάλι στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Και αυτό είναι το θέμα που πραγματεύεται η ταινία «Minamata» του Αντριου Λέβιτας, πρωταγωνιστής της οποίας, σε μια πολύ καλή στιγμή του (καιρό είχαμε να τον δούμε τόσο καλό), είναι ο αμφιλεγόμενος τελευταία Τζόνι Ντεπ.

Το «Minamata» έκανε πριν από λίγο καιρό την παγκόσμια πρεμιέρα του στο 70ό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου (στις ειδικές προβολές), όπου ο χαρισματικός αμερικανός ηθοποιός έδωσε το «παρών» για να τη στηρίξει. Και πάλι καλά που το έκανε δηλαδή, διότι με την άφιξή του ο Ντεπ έδωσε την αίγλη του γνήσιου σούπερ σταρ σε μια διοργάνωση η οποία, εφέτος τουλάχιστον, τη χρειαζόταν πέρα από κάθε τι άλλο. Οπως ο σκηνοθέτης της ταινίας Αντριου Λέβιτας (που εκτός από σκηνοθέτης είναι και φωτογράφος), έτσι και ο Τζόνι Ντεπ έχει πάθος για τη δουλειά του Σμιθ, τον οποίο ήθελε με κλειστά μάτια να υποδυθεί, αρκεί να υπήρχε ένα στιβαρό, ολοκληρωμένο σενάριο που θα στήριζε μια ταινία. Για τη δημιουργία του «Minamata» δράση ανέλαβε η ίδια η εταιρεία παραγωγής του Ντεπ, η Infinitum Nihil, η οποία προσέγγισε τον Λέβιτας που ήδη είχε κάνει το ντεμπούτο του στη σκηνοθεσία με την ταινία «Lullaby» και του πρότεινε να συνεργαστούν.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.