Καθώς περιμένω τη σειρά μου έξω από την ολοκαίνουργια μπουτίκ του στη Μύκονο για να μιλήσω με τον Τόμι Χίλφιγκερ, μια συνεργάτις του από το πολυάριθμο προσωπικό του με ενημερώνει για το πόσο μεγάλο project ήταν το τριήμερο που διοργανώθηκε στο νησί, το οποίο περιελάμβανε τα επίσημα εγκαίνια του καταστήματος, καθώς και την ενημέρωση του διεθνούς Τύπου.

Πάνω από 30 δημοσιογράφοι, έλληνες αλλά και προερχόμενοι από την υπόλοιπη Ευρώπη, την Αμερική και την Αυστραλία, influencers, διασημότητες από τους χώρους της υποκριτικής – όπως ο Λούσιεν Λάβισκαουντ, που υποδύεται τον Αλφι στην άκρως δημοφιλή τηλεοπτική σειρά «Emily in Paris», ο Λούκας Γκέιτζ («American Vandal», «The White Lotus», «You» και «Euphoria»), η Σοφία Χάμπλιτς («Ozark») –, της μόδα – το πρώην αγγελάκι της Victoria’s Secret, Ρόμι Στριντ, βρέθηκε εκεί, όπως και η Ηλιάνα Παπαγεωργίου –, του επιχειρείν και της πολιτικής, πολλοί από τους οποίους προσκεκλημένοι του ίδιου του διάσημου fashion designer, συγκεντρώθηκαν πριν από μερικές ημέρες στα Ματογιάννια της Μυκόνου, όπου βρίσκεται το Tommy Hilfiger Store, για να γιορτάσουν το μεγάλο opening.

Διασκορπισμένοι στα 150 τετραγωνικά μέτρα που είναι η έκταση του καταστήματος, αλλά και ακριβώς απ’ έξω, στον υπαίθριο χώρο στην πλατεία Αγίας Μονής, όπου είχε στηθεί ένα μπαρ που σέρβιρε σαμπάνια, κοκτέιλ και εκλεκτό finger food, οι παρευρισκόμενοι θαύμασαν από κοντά την καλοκαιρινή συλλογή Tommy Hilfiger, η οποία περιλαμβάνει τα πάντα, από τσάντες, εσώρουχα και παπούτσια μέχρι φορέματα, παντελόνια και το εμβληματικό polo shirt, το οποίο είναι το αγαπημένο item του σχεδιαστή, από το 1985 που ξεκίνησε το brand του μέχρι και σήμερα.

@Dimitris Ioannou

Ανάμεσα στα κλασικά μπλε και λευκά κομμάτια ξεχώριζαν και αρκετά ροζ και κίτρινα, καθώς και λευκά-καφέ καρό. «Τη νέα, καλοκαιρινή κολεξιόν», μας ενημερώνει ο Τόμι Χίλφιγκερ την επομένη στη συνέντευξη, «τη βλέπετε ολόκληρη εδώ, στο κατάστημα της Μυκόνου. Εχουμε χρησιμοποιήσει αρκετό ροζ και κίτρινο, καθώς και μια μεγάλη γκάμα άλλων χρωμάτων ειδικά για τα polo shirts. Εκείνα όμως που κυριαρχούν είναι το ναυτικό μπλε και το λευκό, καθώς και οι μαρινιέρες, δηλαδή οι μπλε και λευκές ρίγες. Είναι τα best sellers μας. Στη χειμερινή κολεξιόν θα έχουμε πιο σκούρα χρώματα, πολλά πουλόβερ και jackets, πανωφόρια, και όλα θα έχουν πιο «κολεγιακό» στυλ».

«Eκείνο που ξεχωρίζει είναι και το προσεγμένο interior design της μπουτίκ, το οποίο συνδυάζει την κυκλαδίτικη αισθητική με τις ευδιάκριτες κόκκινες, μπλε και λευκές πινελιές, που αποτελούν σήμα κατατεθέν του brand».

Εκτός όμως από τα ρούχα, εκείνο που ξεχωρίζει είναι και το προσεγμένο interior design της μπουτίκ, το οποίο συνδυάζει την κυκλαδίτικη αισθητική με τις ευδιάκριτες κόκκινες, μπλε και λευκές πινελιές, που αποτελούν σήμα κατατεθέν του brand. Οπως μας απάντησε ο διάσημος σχεδιαστής όταν τον ρωτήσαμε για το σκεπτικό και το στυλ γύρω από την επιλογή της διακόσμησης: «Θέλαμε να δημιουργήσουμε έναν χώρο ξεκάθαρα μυκονιάτικο και γι’ αυτό το ασβεστολιθικό μάρμαρο που χρησιμοποιήθηκε είναι από την περιοχή, όπως και το ξύλο ιτιάς που τοποθετήθηκε στις οροφές. Στον χώρο όπου μιλάμε εμείς τώρα, βλέπουμε μια ελιά ως διακοσμητικό στοιχείο, ενώ επιστρατεύσαμε επίσης γυαλί σε διάφορα σημεία του δαπέδου, για να φαίνονται τα αρχαία ερείπια που βρίσκονται ακριβώς από κάτω. Εχουμε δηλαδή ενσωματώσει κάποιες συγκεκριμένες λεπτομέρειες που πραγματικά εξυπηρετούν τον σκοπό της σύνδεσής μας με τη Μύκονο».

Η σχέση με το νησί

Ο διάσημος αμερικανός fashion designer πράγματι συνδέεται με αρκετά δυνατούς δεσμούς με το νησί, το οποίο γνωρίζει πολύ καλά, όχι μόνο επειδή διατηρούσε και παλαιότερα κατάστημα εκεί, αλλά και διότι επιλέγει συχνά τον συγκεκριμένο προορισμό για τις διακοπές του. Σχεδόν κάθε καλοκαίρι θα δέσει στη μαρίνα της Μυκόνου η «Flag», η 62μετρη πολυτελής θαλαμηγός του, προτού συνεχίσει για την εξερεύνηση και κοντινών ελληνικών νησιών ή άλλων προορισμών της Μεσογείου.

Εφέτος, όπως με ενημερώνει στη διάρκεια της συνέντευξής μας, έχει ήδη επισκεφθεί το Φισκάρδο στην Κεφαλλονιά μαζί με την καλλονή σύζυγό του, επίσης σχεδιάστρια μόδας, Ντι Οκλέπο, και θα ακολουθήσουν η Σαντορίνη, η Μήλος και η Σκιάθος, την οποία αγαπά ιδιαίτερα για τα υπέροχα νερά της, τη γοητευτική Χώρα με τα σοκάκια της και το εξαιρετικό φαγητό – μάλιστα ξεχωρίζει ειδικά το σουβλάκι, που θεωρεί ίσως το καλύτερο που έχει γευθεί. «Θα είμαστε πάντως εδώ στην περιοχή» μας λέει.

Αντι Γουόρχολ, Snoop Dogg, Κένταλ Τζένερ

Το brand Tommy Hilfiger είναι εδώ και σχεδόν τέσσερις δεκαετίες συνώνυμο με την κλασική αμερικανική μόδα. Γεννημένος στην Ελμάιρα της Νέας Υόρκης, το δεύτερο από τα εννέα παιδιά μιας εργατικής οικογένειας, ο Τόμι Χίλφιγκερ άρχισε από την εφηβεία του να εργάζεται σε ένα τοπικό κατάστημα ειδών ένδυσης και αργότερα πουλούσε τζιν παντελόνια καμπάνες από το πορτ μπαγκάζ του αυτοκινήτου του. Δημιούργησε την πρώτη του επιχείρηση ρούχων στα 18 του χρόνια, ενώ το 1985 ίδρυσε την Tommy Hilfiger, με τη δεκαετία του 1990 να είναι εκείνη που του χάρισε την παγκόσμια αναγνώριση και επιτυχία.

Στο ξεκίνημά του, όπως έχει δηλώσει, τον ενέπνευσε και επηρέασε αποφασιστικά ο Αντι Γουόρχολ, ενώ αργότερα τα ρούχα του φορέθηκαν από τεράστια ονόματα της μουσικής, όπως ο Snoop Dogg και η Aaliyah, που τα έκαναν γνωστά στο ευρύ κοινό. Νεότεροι διάσημοι fans της μάρκας και πρωταγωνιστές σε καμπάνιες της έχουν υπάρξει ο Λιούις Χάμιλτον, η Τζίτζι Χαντίντ, ο Σον Μέντες και εφέτος η Κένταλ Τζένερ.

Η σύνδεση του brand με την αμερικανική pop κουλτούρα καλά κρατεί μέχρι και τις μέρες μας, όπως μας επιβεβαιώνει ο σχεδιαστής: «Είναι πολλοί οι άνθρωποι που μας εμπνέουν, προσωπικότητες της τέχνης, της μουσικής, της ψυχαγωγίας, της μόδας και του αθλητισμού, επειδή είναι κομμάτι της κουλτούρας, και εμάς μας αφορά συνεχώς ο πολιτισμός και η κουλτούρα. Πολλές φορές μπορεί να μας εμπνεύσει μια παλιά ταινία ή κάτι καινούργιο στο Netflix. Επιπλέον, οι άνθρωποι στον δρόμο, ένας νέος μουσικός, κάποια αθλητική φυσιογνωμία. Ημασταν πάντοτε συνδεδεμένοι με την pop culture, στην αρχή με τους μουσικούς και αργότερα με τους αστέρες του Χόλιγουντ, τους καλλιτέχνες, τους influencers και τις διασημότητες».

«Το μπλε και το λευκό είναι τα χρώματα της Ελλάδας και έχουμε πολλά κομμάτια σε αυτά τα χρώματα και τις αποχρώσεις. Επίσης, οι μαρινιέρες ταιριάζουν πολύ στη ζωή στο νησί».

Παρόλο όμως που πρόκειται για μια καθαρά αμερικανική μάρκα με το αντίστοιχο προφίλ, γνωρίζει εξίσου μεγάλη επιτυχία σε όλον τον κόσμο. Ερωτηθείς γι’ αυτό, ο fashion designer σχολίασε: «Θέλουμε να πιστεύουμε ότι είμαστε ένα αμερικανικό brand, με σαφή όμως διεθνή εμβέλεια. Κατασκευάζουμε ρούχα που οι άνθρωποι όντως φορούν και δεν αφήνουν ξεχασμένα στην ντουλάπα τους και είμαστε ένα premium brand, το οποίο παράλληλα είναι και οικονομικό, προσιτό. Εχουμε ένα πραγματικά ισχυρό DNA, με το οποίο είμαστε συνεχώς συνδεδεμένοι, αλλά την ίδια στιγμή εξελισσόμαστε ασταμάτητα και αναβαθμιζόμαστε. Η ποιότητά μας είναι πάντοτε πολύ καλή και δυνατή. Είμαστε πολύ υπερήφανοι για το brand και για την ταυτότητά μας, η οποία είναι απολύτως αναγνωρίσιμη. Επίσης, υπερηφανευόμαστε που συνεχίζουμε να εμβαθύνουμε και να αξιοποιούμε – με την καλύτερη δυνατή έννοια – συνεχώς αυτή την ταυτότητα».

Οσο για το αν τα σχέδια και η αισθητική των ρούχων ταιριάζουν με το μυκονιάτικο lifestyle, ο Τόμι Χίλφιγκερ είναι σίγουρος: «Το μπλε και το λευκό είναι τα χρώματα της Ελλάδας και έχουμε πολλά κομμάτια σε αυτά τα χρώματα και τις αποχρώσεις. Επίσης, οι μαρινιέρες ταιριάζουν πολύ στη ζωή στο νησί. Τα ρούχα μας επιπλέον είναι casual και πολύ άνετα. Ολα αυτά είναι πράγματα που φορούν οι άνθρωποι όταν βρίσκονται τα καλοκαίρια στα νησιά».