Κατά δήλωσή του, η δουλειά του ήταν να σκηνοθετεί «μια αποθέωση». Κατά κανόνα την αποθέωση διασημοτήτων, δηλαδή ανθρώπων που είχαν ξεφύγει από τη θαμπή μοίρα του κοινότοπου, αλλά και λιγότερο γνωστών προσωπικοτήτων που είχαν δραπετεύσει και αυτοί με τον τρόπο τους από την ανέμπνευστη μάζα. Ο Σέσιλ Μπίτον (1904-1980), ένας από τους σπουδαιότερους φωτογράφους του 20ού αιώνα, αντιμετώπιζε την κοινωνική ζωή ως μια περφόρμανς και καθέναν από εμάς ενορχηστρωτή της προσωπικής μας παρουσίας μέσα από τα κομψά ρούχα και τις υπολογισμένες χειρονομίες κάθε κίνησης. Η θεατρικότητα δεν έλειψε ποτέ από τη ζωή και τη δουλειά του και ο διακαής πόθος του από παιδί ήταν να συναναστρέφεται μόνο τους καλύτερους και πιο αριστοκρατικούς των ανθρώπων.

Είναι λοιπόν να απορεί κανείς που δεν είχε διοργανωθεί μέχρι πρότινος μία έκθεση με έργα του στη Ρωσία, στην παρούσα τουλάχιστον εκδοχή της αχανούς χώρας όπου η πολυτέλεια και η επικούρεια προσέγγιση ζωής θεωρούνται ανερυθρίαστα ο αυτοσκοπός, έστω για τη μικρή μερίδα των πολύ πλούσιων πολιτών της. Το Κρατικό Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη βάζει τα πράγματα στη θέση τους με τη διοργάνωση του «Cecil Beaton. Celebrating Celebrity» που επικεντρώνεται στους τρόπους με τους οποίους δοξάζονταν από τον Μπίτον όσοι σκορπούσαν στους κοινούς θνητούς την εκτυφλωτική τους λάμψη. Περισσότερες από εκατό φωτογραφίες από όλες τις φάσεις μιας καριέρας που διήρκεσε πέντε δεκαετίες «συστήνουν» στο ρωσικό κοινό το έργο ενός ανθρώπου που διαμόρφωσε σε μεγάλο μέρος την αισθητική της φωτογραφίας μόδας, αλλά και όχι μόνο, του 20ού αιώνα.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω