Οταν έρθει η ώρα ενός επιχειρηματία να μοιραστεί με το κοινό τα μυστικά της επιτυχίας του προσλαμβάνοντας και μια έμπειρη πένα για να συγγράψουν μαζί τα απομνημονεύματά του ξέρεις πως έχει φτάσει στην κορυφή. Θα τονίσει την πρωτοτυπία του οράματός του, θα υπογραμμίσει ότι υπήρξε σκαπανέας μιας νέας οδού, θα περιγράψει την αρχική του άγνοια, θα εξηγήσει πώς σώθηκε από το χείλος της καταστροφής, θα προβάλει μία-δύο σκηνές της ιδιωτικής του ζωής. Πιθανότατα τα όσα θα πει θα είναι ανώδυνα, είναι ωστόσο μια λογική επιλογή: αν πλήθη ανθρώπων παγκοσμίως επωφελούνται από την επινόησή σου και πληκτρολογούν το όνομά σου στο Google για περισσότερες πληροφορίες, καλύτερα να ελέγξεις ο ίδιος τη ροή τους παρά να γίνεις αντικείμενο της βιογραφίας κάποιου που θα σκαλίσει ενδελεχώς τον πρότερο βίο σου. Παράδειγμα ο Ριντ Χέιστινγκς, συν-ιδρυτής (μαζί με τον Μαρκ Ράντολφ) και συν-CEO (μαζί με τον Τεντ Σαράντος) του Netflix, μιας εταιρείας με τρέχουσα αξία πάνω από 200 δισ. δολάρια στην αγορά: το βιβλίο «No Rules Rules. Netflix and the Culture of Reinvention» (εκδ. Penguin Press), το οποίο κυκλοφόρησε πριν από έναν μήνα υπογεγραμμένο από εκείνον και την Εριν Μέιερ, καθηγήτρια του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Διοίκησης Επιχειρήσεων (INSEAD), δίνει έμφαση στην «κουλτούρα της επανεφεύρεσης», στον τρόπο, με άλλα λόγια, με τον οποίο οι πρακτικές του άλλαξαν την τηλεοπτική βιομηχανία, όχι στον αντίκτυπο του διοικητικού του μοντέλου στους εργαζομένους του. Οπως συχνά συμβαίνει σε παρόμοιες περιπτώσεις, ο 60χρονος Χέιστινγκς (γεννήθηκε στη Βοστώνη στις 8 Οκτωβρίου 1960) επαινείται και κατηγορείται για έναν και τον αυτό λόγο: γιατί είχε μια καλή ιδέα και δεν άφησε το καθιερωμένο επαγγελματικό πρότυπο να τον εμποδίσει να την υλοποιήσει.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.