Ο μεγάλος κερδισμένος της καραντίνας

Ο κινεζικής καταγωγής επιχειρηματίας Ερικ Γιουάν πολλαπλασίασε την περιουσία του και έγινε εν μιά νυκτί διάσημος χάρη στη δημοφιλέστατη πλατφόρμα βιντεοδιασκέψεων Zoom.

Είναι το πρόσωπο των ημερών, ο επιχειρηματίας που αύξησε την περιουσία του κατά 4 δισεκατομμύρια δολάρια εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού χάρη στην πλατφόρμα Zoom που μέχρι πριν από λίγες εβδομάδες χρησιμοποιούνταν καθημερινά από 10 εκατομμύρια χρήστες και σήμερα αποτελεί ανεκτίμητης αξίας εργαλείο για περισσότερους από 200 εκατομμύρια τηλεργαζόμενους ημερησίως. Οσοι δουλεύετε από το σπίτι είναι πολύ πιθανό να κατεβάσατε το Zoom προκειμένου να κάνετε κάποια τηλεδιάσκεψη. Υπεύθυνος για την τεράστια αυτή επιτυχία είναι ο κινέζος entrepreneur Ερικ Γιουάν. Ο ίδιος έχει εξηγήσει πολλάκις στο παρελθόν ότι το έναυσμα για να οραματιστεί την εταιρεία του είχε ρομαντικό χαρακτήρα: «Είχα αρχικά την ιδέα για το Ζoom όταν ήμουν πρωτοετής φοιτητής στην Κίνα και έπρεπε συχνά να κάνω ένα ταξίδι δέκα ωρών για να δω την τότε κοπέλα μου (σ.σ.: και σήμερα σύζυγό του). Απεχθανόμουν αυτές τις ατελείωτες διαδρομές και προσπαθούσα να φανταστώ τρόπους να τη βλέπω χωρίς να χρειάζεται να μετακινούμαι. Aυτές οι ονειροφαντασίες αποτέλεσαν τη βάση για τη δημιουργία του Zoom. Αποφάσισα να πάω στις ΗΠΑ στα μέσα της δεκαετίας του ’90 λόγω της ανάδειξης του Internet, το οποίο καταλάβαινα ότι θα καθόριζε το μέλλον. Ηταν εξαιρετικά δημοφιλές στην Αμερική αλλά στην Κίνα δεν είχε ακόμη απήχηση. Την πρώτη φορά που έκανα αίτηση για βίζα έλαβα απορριπτική απάντηση. Δοκίμασα ξανά και ξανά επί δύο χρόνια και με δέχθηκαν τελικά στην ένατη προσπάθειά μου. Εφτασα στη Σίλικον Βάλεϊ το 1997 και άρχισα να δουλεύω στη WebEx, η οποία ήταν τότε μια εταιρεία real-time συνεργασίας που απασχολούσε καμιά ντουζίνα υπαλλήλους».

Η WebEx αναπτύχθηκε ωστόσο γρήγορα και δέκα χρόνια αργότερα αγοράστηκε από τον κολοσσό Cisco, ο οποίος τού πρότεινε να αναλάβει τη θέση του υπευθύνου για τα λογισμικά που θα διευκόλυναν την επικοινωνία μεταξύ συνεργατών που δεν βρίσκονται στον ίδιο χώρο. «Εκανα συχνά συναντήσεις με πελάτες και καταλάβαινα ότι δεν έμεναν ευχαριστημένοι από τις διαθέσιμες μεθόδους. Πίστεψα βαθιά ότι θα μπορούσα να φτιάξω μια πλατφόρμα που θα ικανοποιούσε τις απαιτήσεις τους και το 2011 έφτασε η στιγμή να δημιουργήσω την εφαρμογή τηλεδιασκέψεων που είχα αρχικά ονειρευτεί στα φοιτητικά μου χρόνια» έχει πει. Η πλατφόρμα λεγόταν αρχικά Saasbee, όμως λανσαρίστηκε ως Zoom το 2012, με έδρα το Σαν Χοσέ της Καλιφόρνιας. Λίγα χρόνια μετά, στη λίστα με τους πελάτες της βρισκόταν το 1/3 του Fortune 500 και το 90% των κορυφαίων αμερικανικών πανεπιστημίων. Το Zoom είναι εύχρηστο και μπορεί να φιλοξενήσει από 2 έως 500 συναδέλφους ή συνεργάτες ταυτόχρονα, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να μοιράζονται ενόσω μιλούν αρχεία και να κάνουν chat γραπτώς και φυσικά έχει αφήσει το περιθώριο για κάποιες χαριτωμένες λεπτομέρειες όπως το εικονικό φόντο που μπορείς να επιλέξεις και να εμφανίζεσαι σαν να εργάζεσαι σε ένα περιβάλλον πυκνής βλάστησης ή στο Διάστημα. Το Ζoom χρησιμοποιείται σήμερα από προγραμματιστές για να γράψουν μαζί κώδικα, από γιατρούς που μπορούν να κάνουν διαγνώσεις εξ αποστάσεως, από εκπαιδευτικούς για την παράδοση μαθημάτων, από δικηγόρους για να προετοιμάσουν ή να εξετάσουν μάρτυρες, από καλλιτέχνες για να κάνουν πρόβες, ακόμη και παιδικά πάρτι γίνονται πλέον μέσα από τις οθόνες του τώρα που #ΜένουμεΣπίτι.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.