Ο Ελι Τοπ ήταν μόλις 19 ετών όταν εντάχθηκε στο δυναμικό του μεγάλου γαλλικού οίκου υψηλής ραπτικής Ιβ Σεν Λοράν. Πρώτα ως απλός μαθητευόμενος σχεδιαστής μόδας, έπειτα ως γενικός βοηθός και αργότερα ως στενός συνεργάτης του μεγάλου Αλμπέρ Ελμπάζ, με τον οποίο έκανε μερικές από τις μεγαλύτερές του επιτυχίες. Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι στάθηκε πολύ τυχερός από την αρχή της καριέρας του: «Ηρθε στον οίκο (σ.σ. ο Αλμπέρ Αλπμάζ), καθώς o Ιβ Σεν Λοράν τον είχε επιλέξει ως τον νέο σχεδιαστή για τις ready-to-wear κολεξιόν του. Ηταν εκεί για τις τρεις σεζόν πριν από τη θητεία του Τομ Φορντ στον οίκο. Υποθέτω ότι, επειδή ήμουν πολύ νέος ακόμη, δεν ήξερε τι ακριβώς να με κάνει, πώς να με αξιοποιήσει. Δεν είχε κάποιον για τα αξεσουάρ. Δημιούργησε λοιπόν μια νέα ομάδα για αυτόν τον τομέα και μου ζήτησε να κάνω έρευνα για κατάλληλα σχέδια για κοσμήματα. Μετά μου είπε να αρχίσω να δουλεύω σε μερικά από τα κομμάτια. Του άρεσε το αποτέλεσμα και με ενθάρρυνε να ακολουθήσω τον συγκεκριμένο δρόμο. Ετσι και έκανα. Στη συνέχεια άρχισα να μαθαίνω τη δουλειά στο εργαστήριο, κάτι με το οποίο πραγματικά ενθουσιάστηκα. Εμένα μου άρεσε κυρίως το σχέδιο. Από πάρα πολύ μικρός σκεφτόμουν να ασχοληθώ και με την αρχιτεκτονική. Δεν με ένοιαζε τι ακριβώς θα σχεδίαζα, παπούτσια, τσάντες, ρούχα ή κοσμήματα. Οταν λοιπόν μου παρουσιάστηκε η ευκαιρία να ασχοληθώ με το jewellery design, την αξιοποίησα. Κάποιες φορές μπορεί να φανείς λίγο τυχερός στη ζωή σου και να βρεις τον κατάλληλο τρόπο για να εκφραστείς. Υπάρχουν κάποιες φορές που πρέπει να «υπακούς» στις εξελίξεις της ζωής, στις ευκαιρίες που σου παρουσιάζονται και να πηγαίνεις με το κύμα».
Στον YSL ο νεαρός απόφοιτος σχεδίου μόδας από την École de la Chambre Syndicale de la Couture Parisienne – τη σχολή από την οποία έχουν περάσει και οι Βαλεντίνο Γκαραβάνι, Ιβ Σεν Λοράν, Καρλ Λάγκερφελντ, Αντρέ Κουρέζ, Ισέι Μιγιάκε κ.ά. – έμαθε την τέχνη από την περίφημη όσο και αντισυμβατική jewellery designer Λουλού ντε λα Φαλέζ. Αργότερα, όταν στις αρχές της δεκαετίας του 2000 ο Αλμπέρ Ελμπάζ βρέθηκε στον οίκο Lanvin, ο Τοπ τον ακολούθησε. Εκεί δημιούργησαν μαζί μερικά από τα πιο τολμηρά και εντυπωσιακά κομμάτια τους, όπως μας λέει ο ίδιος ο σχεδιαστής: «Εκεί αρχίσαμε να κάνουμε τα πιο τρελά costume jewellery, καθώς και η τεχνική μου είχε καλυτερεύσει πολύ. Γνώριζα περισσότερα πράγματα και αγάπησα πολύ το τεχνικό κομμάτι της δουλειάς. Οσο περισσότερα μάθαινα τόσο καταλάβαινα τον τρόπο με τον οποίο γίνονταν τα πράγματα. Και τότε μπόρεσα να υλοποιήσω τις πιο «τρελές» ιδέες μου. Δεν μου αρέσει καθόλου το ελεύθερο σχέδιο χωρίς να λαμβάνω υπ’ όψιν το πώς θα υλοποιηθεί. Δεν μου αρέσει δηλαδή να πηγαίνω ένα σχέδιο στο εργαστήριο και να τους λέω: «Ορίστε, βρείτε πώς θα το φτιάξετε». Πάντα ασχολούμαι με ολόκληρη τη διαδικασία και για εμένα αποτελεί μια πρόκληση».
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.