Ντάσα Ζούκοβα

Τη γνωρίσαμε χάρη στον γάμο της με τον διάσημο ολιγάρχη Ρομάν Αμπράμοβιτς, αλλά και για την ενεργό ενασχόλησή της με τη σύγχρονη τέχνη. Τώρα η ρωσίδα καλλονή αποκτά ελληνικό ενδιαφέρον – ενδεχομένως και το μυθικό ελληνικό επώνυμο Νιάρχος.

Υπήρχαν αρκετοί λόγοι για να ασχολούμαστε ούτως ή άλλως με τη Ρωσίδα Ντάσα Ζούκοβα: είναι νέα, όμορφη, υπήρξε παντρεμένη με έναν από τους διάσημους ολιγάρχες και έχει αναλάβει την αποστολή να προωθήσει τη σύγχρονη τέχνη στην πατρίδα της. Τώρα προστέθηκε άλλος ένας. Η πρώην σύζυγος του Ρομάν Αμπράμοβιτς και ιδρύτρια του περιώνυμου μουσείου Garage στη Μόσχα αρραβωνιάστηκε τον Σταύρο Νιάρχο (τον γόνο της γνωστής εφοπλιστικής οικογένειας, ο οποίος φέρει το ονοματεπώνυμο του περιβόητου παππού του). Η σχέση τους είχε αποκαλυφθεί  τον περασμένο Ιανουάριο, όταν ο Νιάρχος πέρασε την Πρωτοχρονιά στο Περού μαζί με τους φίλους της Ζούκοβα, η οποία σημειωτέον έχει χωρίσει με τον Αμπράμοβιτς από το 2017.

Το όνομά της είχε γίνει παγκοίνως γνωστό όταν συνήψε σχέση με τον, δισεκατομμυριούχο και ιδιοκτήτη της ποδοσφαιρικής ομάδας Τσέλσι, Αμπράμοβιτς, όμως η Ζούκοβα γρήγορα φρόντισε να βγει από τη σκιά του. Εξάλλου δεν υπήρξε ποτέ μια «Σταχτοπούτα», δεδομένου ότι προέρχεται από μια πλούσια οικογένεια και η ίδια καθώς είναι κόρη ενός μεγιστάνα του πετρελαίου, ονόματι Αλεξάντερ Ζούκοβ, και μιας μοριακής βιολόγου, της Ρωσοεβραίας Γελένα Ζούκοβα. Η Ντάρια, που έγινε χαϊδευτικά Ντάσα, γεννήθηκε στη Μόσχα το 1981 αλλά από τα δέκα της έζησε στις ΗΠΑ μαζί με τη διαζευγμένη μητέρα της. Τον (επαγγελματικό) δρόμο της δεν τον βρήκε αμέσως. Σπούδασε Σλαβικές Σπουδές και Λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας και ξεκίνησε την επαγγελματική της σταδιοδρομία στη μόδα καθώς μαζί με την παιδική φίλη της Κριστίνα Τανγκ ίδρυσαν τη φίρμα Kova & Τ. Οταν γνώρισε τον Αμπράμοβιτς ανακάλυψε και τη σύγχρονη τέχνη και έκτοτε δεν έχει παρεκκλίνει της πορείας της. Μαζί με εκείνον δημιούργησαν τη χρονιά που παντρεύτηκαν (2008) το Garage Center for Contemporary Culture, έναν χώρο για τη σύγχρονη τέχνη στη Μόσχα που πήρε το όνομά του από ένα γκαράζ λεωφορείων που το φιλοξένησε και που είχε σχεδιαστεί από τον κονστρουκτιβιστή αρχιτέκτονα Κονσταντίν Μελνίκοφ τη δεκαετία του ’20. Μόλις σε τέσσερα χρόνια το κέντρο εξελίχθηκε σε μουσείο, ευμέγεθες και εντυπωσιακό – όπως συμβαίνει συνήθως στη Ρωσία -, το οποίο μετονομάστηκε σε Garage Museum of Contemporary Art και μεταστεγάστηκε στο Γκόρκι Παρκ. Αρχικά σε ένα κτίριο που είχε σχεδιάσει ο διεθνούς φήμης αρχιτέκτονας Σκιγκέρου Μπαν και εν συνεχεία στη μόνιμη στέγη του, την οποία επιμελήθηκε ο Ρεμ Κούλχαας και το γραφείο του ΟΜΑ, σε ένα προϋπάρχον εστιατόριο της σοβιετικής εποχής το οποίο «ανακαινίστηκε» εκ βάθρων προκειμένου να δημιουργηθεί ένα μεγαλοπρεπές ίδρυμα το οποίο φιλοξενεί εκθέσεις καλλιτεχνών όπως ο Μαρκ Ρόθκο, η Γιαγιόι Κουσάμα ή ο Αντονι Γκόρμλεϊ.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.