Η ποιοτική εκπαίδευση συνιστά θεμέλιο για τη βελτίωση της ζωής και βασικό εργαλείο κοινωνικής κινητικότητας. Παρά την πρόοδο που καταγράφεται διεθνώς αναφορικά με την πρόσβαση των γυναικών στην εκπαίδευση όλων των βαθμίδων, οι προκλήσεις και τα εμπόδια στην εξέλιξη των γυναικών κατά την επαγγελματική τους σταδιοδρομία παραμένουν, ιδίως στον τομέα των θετικών επιστημών.

Οι έρευνες καταδεικνύουν πράγματι μια υποεκπροσώπηση των γυναικών στα πεδία STEM (επιστήμη – τεχνολογία – μηχανική – μαθηματικά) παγκοσμίως. Ενδεικτικά, με βάση στοιχεία του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, μόλις το 22% των επαγγελματιών στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης (artificial intelligence) διεθνώς είναι γυναίκες, έναντι 78% που είναι άνδρες. Συναφώς, σύμφωνα με στοιχεία της UNESCO (2018), λιγότερες από μία στις τρεις γυναίκες (28,8%) απασχολούνταν στον τομέα της έρευνας, με την Ελλάδα να κατέχει ένα ποσοστό 38% γυναικών ερευνητών. Χαρακτηριστικό και το χαμηλό ποσοστό γυναικών μεταξύ των τακτικών καθηγητών στη μηχανική και στην τεχνολογία.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω