Πολύς λόγος γίνεται εφέτος για την τουριστική κίνηση της Μυκόνου. Για πρώτη φορά, έπειτα από πολύ καιρό – με εξαίρεση τα καλοκαίρια των «εγκλεισμών» λόγω COVID-19 -, βλέπουμε μια υποχώρηση στον αριθμό των επισκεπτών, με πολλούς να ανησυχούν για το αν αυτή η τάση θα συνεχιστεί και αν θα επηρεάσει τις τουριστικές αφίξεις στην επικράτεια – μέχρι στιγμής δεν προκύπτει κάτι τέτοιο, απεναντίας, πλην ίσως της Σαντορίνης, παρατηρείται αύξηση του αριθμού των επισκεπτών και ιδίως «έκρηξη» στις διανυκτερεύσειςτης Αθήνας.
Οι περισσότεροι αποδίδουν το φαινόμενο στην αρνητική δημοσιότητα που έλαβε πρόσφατα το νησί εξαιτίας παράνομων κατασκευών ή επεκτάσεων διαφόρων καταστημάτων διασκέδασης, εστίασης και φιλοξενίας, αποτρέποντας πολλές φορές την πρόσβαση των πολιτών σε μεγάλα κομμάτια της παραλίας. Παρ’ όλα αυτά, στη Μύκονο εξακολουθούν να πραγματοποιούνται μεγάλες επενδύσεις, να εγκαινιάζονται πεντάστερα ξενοδοχεία, gourmet εστιατόρια, πολυτελείς μπουτίκ και ενημερωμένοι χώροι τέχνης, ενώ αρκετές σταθερές αξίες εδραιώνουν τη θέση τους και παραμένουν κορυφαίες επιλογές για τους πιστούς επισκέπτες του αειθαλούς Νησιού των Ανέμων.
Τα ξενοδοχεία
Ειδικά στον χώρο της φιλοξενίας, όπως σε ολόκληρη την Ελλάδα, έτσι και στη Μύκονο, οι επιλογές είναι πολλές και υψηλού επιπέδου, καθώς μεγάλοι όμιλοι εξακολουθούν να επενδύουν συνεχώς στο νησί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Grecotel, που διαθέτει δύο διαφορετικά ξενοδοχεία για να καλύψει τις ανάγκες και τις απαιτήσεις όλων. Το ένα εκ των δύο, το Grecotel Mykonos Blu, είναι μια σταθερή πλέον αξία και μάλιστα στον απάνεμο κόλπο της Ψαρούς, της πιο ξακουστής και exclusive παραλίας του νησιού.
Πισίνες υπερχείλισης, bungalows και ιδιωτικές βίλες, εστιατόρια με υψηλή γαστρονομία, πολυτελείς υπηρεσίες spa είναι μερικά μόνο από αυτά που προσφέρονται στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο, το οποίο αποτελεί πόλο έλξης για το διεθνές jet set. Το πιο ξεχωριστό χαρακτηριστικό του είναι ότι διαθέτει άμεση πρόσβαση στην παραλία, όπου ομπρέλες, ξαπλώστρες και αναπαυτικά στρώματα περιμένουν τους πελάτες του. Στον χώρο προσφέρονται πετσέτες, ενώ υπάρχουν αποδυτήρια και ντους.
Επίσης μεγάλο ατού του resort είναι η απλή και λιτή κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική και αισθητική του χώρου, όπου κυριαρχούν τα φυσικά υφάσματα σε γήινες και λευκές αποχρώσεις, τα χειροποίητα έπιπλα από ξύλο και πέτρα, καθώς και γνήσια έργα τέχνης. Από φαγητό, την τιμητική της έχει η μεσογειακή κουζίνα, ενώ φυσικά δεν λείπει και το σούσι… δίπλα στο κύμα. Στο εστιατόριο με την ευφάνταστη ονομασία «Οι ποιητές του Αιγαίου» σερβίρεται πλούσιο πρωινό στη βεράντα με αμυγδαλωτά, μπουγάτσα, σταφύλι, καρυδάτο, αβγά benedict, φλωρεντίνες κ.ά. Επίσης, υπάρχουν και άλλες γαστρονομικές επιλογές, όπως το να ετοιμάσει σεφ και σερβιτόρος του ξενοδοχείου ένα μπάρμπεκιου στη βίλα του πελάτη.
Στην παραλία του Αγίου Σώστη στη βόρεια πλευρά του νησιού, το έτερο ξενοδοχείο της Grecotel στη Μύκονο, το οποίο ονομάζεται Lolita, αποτελείται από ανεξάρτητες σουίτες και δωμάτια. Με μυκονιάτικη αρχιτεκτονική όπου δεσπόζει το λευκό χρώμα και η πέτρα, το πολυτελές θέρετρο διαθέτει και ιδιωτική παραλία. Μάλιστα, εκεί βρίσκεται και ένα πανέμορφο εκκλησάκι όπου διοργανώνονται γάμοι και βαπτίσεις. Στο εστιατόριο Veranda σερβίρεται παραδοσιακή ελληνική και μεσογειακή κουζίνα, ενώ ειδική μνεία πρέπει να κάνουμε και στα κοκτέιλ που μπορούν οι επισκέπτες να απολαύσουν στο pool bar με τη μαγευτική θέα.
Σε μια άλλη διάσημη παραλία της Μυκόνου, εκείνη του Ορνού, βρίσκεται ένα ξενοδοχείο-σταθερή αξία του νησιού. Το Kenshō Ornos, το οποίο διαθέτει 7 σουίτες και 28 δωμάτια, το καθένα με hot tub ή plunge pool, δίνει επίσης μεγάλη έμφαση στο φαγητό. Στο εστιατόριο του ξενοδοχείου, ο σεφ Ιπποκράτης Αναγνωστέλλης σερβίρει παραδοσιακά πιάτα της μεσογειακής και κυκλαδίτικης κουζίνας χρησιμοποιώντας όμως σύγχρονες τεχνικές μαγειρικής. Ξεχωριστή θέση στον κατάλογο κατέχουν οι μεζέδες, οι οποίοι δίνουν στον επισκέπτη μια αίσθηση για τον τρόπο με τον οποίο οι Ελληνες συνηθίζουν να απολαμβάνουν με παρέα το φαγητό τους.
Το new entry της χρονιάς στον τομέα της φιλοξενίας ξεκινά τη λειτουργία του σε μόλις 4 ημέρες και ακούει στο όνομα Domes Noruz Mykonos. Ο όμιλος που διαθέτει μονάδες και σε άλλα ελληνικά νησιά, όπως είναι η Κρήτη, η Κέρκυρα, η Ζάκυνθος και η Μήλος, επέλεξε τον Αγιο Στέφανο για το μυκονιάτικο παράρτημά του. Οι πελάτες που θα διαμένουν στις 38 σουίτες του θα έχουν επίσης πρόσβαση στα τρία εστιατόρια, στα μπαρ, στον χώρο ευεξίας, στο υπαίθριο γυμναστήριο καθώς και στην πισίνα με την εκπληκτική θέα στο απέραντο γαλάζιο.
Φυσικά, σταθερά δίνει το «παρών» και το Cavo Tagoo, από το οποίο μπορεί κανείς να απολαύσει ένα από τα πιο ωραία ηλιοβασιλέματα στο νησί. Κάθε απόγευμα, Μυκονιάτες και τουρίστες αφήνουν τις παραλίες και μαζεύονται στο πολυτελές ξενοδοχείο στον Τούρλο για να το απολαύσουν πίνοντας ένα ποτό. Αργότερα, οι περισσότεροι θα δειπνήσουν στο Meraki, με ελληνική και μεσογειακή κουζίνα, όπως τη δίδαξε το συγκεκριμένο εστιατόριο στους κατοίκους του Λονδίνου: μεζέδες για να μοιράζεται η παρέα, μόνο με τα καλύτερα υλικά, με την επιμέλεια του Global Executive Chef Σάντζεϊ Ντουιβέντι. Οι ιδιοκτήτες του, τα αδέλφια Πίτερ και Αρτζούν Γουέινι, βρίσκονται επίσης πίσω από το Zuma, το οποίο φιλοξενείτο στο Cavo Tagoo μέχρι που απέκτησε το δικό του σπίτι μόλις λίγα μέτρα μακριά.
Τα εστιατόρια
Από τις πιο ευχάριστες νέες αφίξεις στο Νησί των Ανέμων είναι εκείνη του γαστρονομικού διδύμου του Γιάννη Μπαξεβάνη και του Γάλλου Ζερόμ Σερές. Οι δύο άνδρες που συχνά-πυκνά ενώνουν τις δυνάμεις τους δημιουργώντας ξεχωριστά μενού για το γλυφαδιώτικο Ark, της κουζίνας του οποίου ο έλληνας σεφ είναι επικεφαλής, αποφάσισαν να κάνουν το ίδιο και στις Κυκλάδες. Επέλεξαν γι’ αυτό το Mykonos Theoxenia, ένα από τα ιστορικά ξενοδοχεία που άνοιξε για πρώτη φορά τις πόρτες του το 1960, με θέα στους Ανεμόμυλους. Το εστιατόριο του ξενοδοχείου λέγεται Apanemi και στα τρία μενού degustation – το ένα vegan – που επιμελήθηκαν οι δύο σεφ πρωταγωνιστούν τα προϊόντα της μυκονιάτικης γης, αλλά με haute τεχνικές, αρκετές εκ των οποίων εμπνευσμένες από τη γαλλική κουζίνα.
Υψηλή ψαροφαγία και μόνο τα καλύτερα υλικά είναι αυτά που έκαναν και το Nammos στην Ψαρού να ξεχωρίζει εδώ και δεκαετίες. Είναι ο λόγος για τον οποίο το διεθνές jet set που συγκεντρώνεται στο νησί κάθε χρόνο κατηφορίζει στην πασίγνωστη παγκοσμίως παραλία, από το πρωί έως το βράδυ. Διάσημο για τις σαμπάνιες που ανοίγονται η μία μετά την άλλη στα ξέφρενα καθημερινά πάρτι και για το πολυτελές νησιώτικο lifestyle που πρωτοκαθιέρωσε, το Nammos είναι σταθερά ο απόλυτος προορισμός στη Μύκονο.
Αλλο ένα εστιατόριο που παραμένει σταθερό στις προτιμήσεις επισκεπτών και κατοίκων της Μυκόνου είναι το Zuma που, όπως προαναφέρθηκε, προσφάτως απέκτησε τον δικό του χώρο στην περιοχή του Τούρλου. Ιαπωνική κουζίνα και σούσι σερβιρισμένα σε στυλ izakaya, δηλαδή στη μέση για να τα μοιράζονται οι συνδαιτυμόνες στον χώρο του εστιατορίου. Οσοι δεν θέλουν να αφήσουν την ξαπλώστρα τους στην πισίνα, μπορούν να παραγγείλουν τα πιάτα τους εκεί, απολαμβάνοντας παράλληλα την καταπληκτική θέα και τους ήχους από τη μουσική που επιλέγει ο DJ. Στις εγκαταστάσεις του εστιατορίου λειτουργεί επίσης μια exclusive boutique Louis Vuitton.
Οι μπουτίκ
Εκτός από τα Ματογιάννια στη Χώρα, όπου όλα τα καταστήματα παραμένουν καθημερινά ανοιχτά μέχρι αργά το βράδυ, στη ζωή της Μυκόνου έχει προστεθεί και το Nammos Village δίπλα στο Nammos. Και στους δύο προορισμούς την τιμητική τους έχουν τα high-end luxury brands, με τις μπουτίκ των Dior, DSquared2 και Chanel – μόλις πριν από λίγες ημέρες άνοιξε και το πρώτο κατάστημα Chanel στην οδό Βουκουρεστίου, στο κέντρο της Αθήνας – να ξεχωρίζουν.
Εκτός όμως από τα καταστήματα ρούχων, στη Μύκονο έχουν παραρτήματα μερικά από τα πιο exclusive κοσμηματοπωλεία και μπουτίκ ωρολογοποιίας του πλανήτη. Κορυφαίο παράδειγμα η Hublot, η οποία μαζί με τα καταστήματά της σε Οσάκα, Ζυρίχη και Νέα Υόρκη – πάνω στη θρυλική 5η Λεωφόρο -, έχει ανοίξει και την εντυπωσιακή μπουτίκ της στη Χώρα της Μυκόνου. Πέρυσι μάλιστα ο luxury οίκος δήλωσε εμπράκτως την αγάπη του για τη Μύκονο και την εκτίμηση που τρέφει για την πελατεία του εκεί παρουσιάζοντας και δύο ειδικά μοντέλα Hublot εμπνευσμένα από το κοσμοπολίτικό νησί.
Και φυσικά, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε και στην ολοκαίνουργια pop-up μπουτίκ Omega στα Ματογιάννια, με ένα εντυπωσιακό installation εμπνευσμένο από την αρχαιότητα και τον θεό της θάλασσας Ποσειδώνα. Το διάσημο brand, μάλιστα, επέλεξε τη Μύκονο για να γιορτάσει τα 75α γενέθλιά του θρυλικού μοντέλου Seamaster με ένα exclusive πάρτι στην παραλία Λια. Επίσημος προσκεκλημένος ήταν ο Τζορτζ Κλούνεϊ. Ο βραβευμένος με δύο Οσκαρ αμερικανός ηθοποιός, σκηνοθέτης και παραγωγός κατέφθασε με ιδιωτικό αεροσκάφος την περασμένη Δευτέρα στο Νησί των Ανέμων (χωρίς τη σύζυγό του Αμάλ Αλαμουντίν), όπου και έμεινε μόνο για μία ημέρα. Παρευρέθηκε όμως στο λαμπρό πάρτι και δοκίμασε τις ελληνικές σπεσιαλιτέ του βραβευμένου με αστέρι Michelin σεφ, Τάσου Μαντή. Στο big event έδωσε το «παρών» και η διάσημη βρετανή ηθοποιός Ναόμι Χάρις.
Η τέχνη
Κάθε χρόνο στη Μύκονο καλλιτέχνες από ολόκληρο τον κόσμο παρουσιάζουν τα έργα τους είτε σε πολυτελείς γκαλερί είτε σε πολιτιστικούς χώρους του νησιού, ακόμη και σε ιδιωτικές βίλες εύπορων φιλότεχνων. Το Mykonos Art Festival, που διοργανώνεται ετησίως από τον δήμο και περιλαμβάνει δρώμενα από τον χώρο του θεάτρου, της μουσικής, των εικαστικών, ακόμη και της γαστρονομίας, είναι ένα από τα πολλά παραδείγματα για τον πρωταγωνιστικό ρόλο που διαδραματίζει η τέχνη στη ζωή του νησιού. Εφέτος ο θεσμός ξεκίνησε τις δράσεις του την περασμένη Παρασκευή και θα διαρκέσει μέχρι τις 24 Σεπτεμβρίου, με highlights την παράσταση «Tρωάδες», σε σκηνοθεσία Βάιολετ Λουίζ, μετάφραση Μιχάλη Κακογιάννη, την εικαστική και ηχητική εγκατάσταση και περφόρμανς «Θαλασσογραφία σε κήπο» στη Δήλο, στο πλαίσιο της διοργάνωσης «Ολη η Ελλάδα ένας πολιτισμός», τη συναυλία του Σταύρου Ξαρχάκου, προβολές ταινιών σε σύμπραξη με το Athens Open Air Film Festival και άλλα πολλά.