Τον τελευταίο χρόνο δεν μας δίνεται συχνά η ευκαιρία, εξαιτίας της πανδημίας, να κάνουμε συνεντεύξεις εκ του σύνεγγυς, όμως χάρη στην 8η Νύχτα Ιδεών που διοργανώθηκε πρόσφατα από το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος, ο Μπρινό Πατινό επισκέφθηκε την Αθήνα και είχαμε τη δυνατότητα να συζητήσουμε μαζί του από κοντά – πάντα σε εξωτερικό χώρο και τηρώντας τα επιβεβλημένα μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό. Διευθυντής σύνταξης του γαλλικού τηλεοπτικού δικτύου Arte και πρόεδρος, εδώ και 13 χρόνια, στο Τμήμα Δημοσιογραφίας του φημισμένου SciencePo του Παρισιού, έχοντας θητεύσει και διευθυντής στον ραδιοφωνικό σταθμό France Culture, ο 55χρονος βετεράνος της μιντιακής βιομηχανίας που έχει, μεταξύ άλλων, στήσει τον διαδικτυακό τόπο της εφημερίδας «Le Monde», εξέδωσε το 2019 το βιβλίο «Ο πολιτισμός του χρυσόψαρου: Μικρή πραγματεία για την αγορά της προσοχής», το οποίο κυκλοφόρησε πριν από λίγο καιρό στα ελληνικά από τις εκδόσεις Καστανιώτη. Το πόνημά του έχει αγγίξει μια ευαίσθητη χορδή της εποχής μας, αφού εξετάζει το ζήτημα του εθισμού στα κινητά μας, ενός φαινομένου που έχει αρχίσει να συζητείται ευρέως: στη Σίλικον Βάλεϊ, στα Κοινοβούλια, στα Μέσα. Ο τίτλος του συναρπαστικού και εξόχως καλογραμμένου βιβλίου του τα λέει όλα: ένα χρυσόψαρο που ζει σε γυάλα αδυνατεί να διατηρήσει την προσοχή του εστιασμένη σε οτιδήποτε πέραν ενός διαστήματος που διαρκεί οκτώ δευτερόλεπτα. Σύμφωνα με έρευνες της Google, το «attention span» της γενιάς των millennials δεν ξεπερνά τα 9 δευτερόλεπτα. Τι μας λέει αυτό; Oτι είμαστε χρυσόψαρα και ότι η οθόνη του smartphone μας είναι η δική μας γυάλα. Ο Πατινό μίλησε στο ΒΗΜΑgazino για τα εργαλεία που χρησιμοποιούν οι ισχυρές πλατφόρμες του Internet προκειμένου να αιχμαλωτίζουν την προσοχή μας, για τις συνέπειες της εξάρτησής μας, για τον χρόνο που δεν γυρίζει πίσω, αλλά και για τα διδάγματα των lockdowns.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος