Ενας κριτικός ανέφερε κάποτε ότι η δουλειά του είναι εμφανώς επηρεασμένη από τον Σαλβαδόρ Νταλί, τον Μιχαήλ Αγγελο, τη Σίντι Σέρμαν και τον Αντι Γουόρχολ. Ο Ρίτσαρντ Αβεντον από την πλευρά του παρατήρησε ότι στην κατηγορία των φωτογράφων που δημιουργούσαν σουρεαλιστικές εικόνες ο Ντέιβιντ ΛαΣαπέλ είχε τη δυναμική να γίνει ο Μαγκρίτ του είδους. Ο ίδιος ο καλλιτέχνης ανέφερε ως επιρροές του ζωγράφους της εποχής του μπαρόκ, όπως τον Αντρέα Πότσο και τον Καραβάτζιο. Αν προσθέσει κανείς και αρκετό από το κιτς της σχολής του Τζεφ Κουνς, η δημιουργική παλέτα συμπληρώνεται για τον Αμερικανό ΛαΣαπέλ,ο οποίος φωτογράφισε ορισμένους από τους πιο διάσημους καλλιτέχνες στην zeitgeist φάση της καριέρας τους – πάντα με την απαραίτητη δόση ειρωνείας και ευφυΐας που έκανε ακόμα και τον μάστερ της φωτογραφίας, Χέλμουτ Νιούτον, να τον παραδεχθεί. Μέχρι που βαρέθηκε το λούστρο και τη ρηχότητα, και τα βρόντηξε όλα πριν από περίπου 15 χρόνια για να ζήσει στη Χαβάη ως…αγρότης. «Αγαπώ το glamour και τη μόδα και την ομορφιά – ενυπήρχαν στους πολιτισμούς από πάντα, αλλά έπρεπε να ξεφύγω από την προπαγάνδα που τα περιέβαλλε. Οταν τα παράτησα όλα, δεν ήθελα να ξαναφωτογραφίσω κανέναν/καμία άλλον/άλλη ποπ σταρ για την υπόλοιπη ζωή μου, τόσο με είχαν βασανίσει όταν τους συναναστρεφόμουν» έλεγε σε παλαιότερη συνέντευξή του στην εφημερίδα «The Guardian».

Δεν χάθηκε δα και από προσώπου γης, καθώς αφιερώθηκε στην τέχνη και στην παρουσίαση των έργων του σε γκαλερί και μουσεία του κόσμου. Με την τελευταία του έκθεση, με τίτλο «Make Believe», επιστρέφει στην Αμερική και παρουσιάζει περισσότερα από 150 έργα του (από τις 9 Σεπτεμβρίου 2022 ως τις 8 Ιανουαρίου 2023) και στους έξι ορόφους ενός νεογοτθικού κτιρίου όπου στεγάζεται το νεοϋορκέζικο παράρτημα του Κέντρου για τη Σύγχρονη Τέχνη Fotografiska (το οποίο ιδρύθηκε το 2010 στη Στοκχόλμη της Σουηδίας). Πρόκειται για ένα δυναμικό comeback στην πόλη όπου αναδείχθηκε η δουλειά του τη δεκαετία του ’80 χάρη στον μέντορα του ΛαΣαπέλ, Αντι Γουόρχολ, ο οποίος του είχε προσφέρει δουλειά στο περιοδικό «Interview». Εκτοτε, εκείνος δεν άφησε και πολλά θέματα που να μην τα σχολιάσει με τον φακό του. Είτε μιλάμε για τη θρησκεία, το περιβάλλον, την ταυτότητα φύλου, τα πρότυπα ομορφιάς, αλλά και τα συστατικά δημιουργίας της εικόνας των πανταχού παρόντων πλέον διασημοτήτων.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω