Από όποια πλευρά και αν τα δει κάποιος, είτε ως αποτελέσματα προσωπικής καλλιτεχνικής έκφρασης είτε ως «εργαλεία» του marketing που μπορούν να συγκινήσουν ακόμη και τους πιο αδιάφορους, τα Art Cars αποτελούν μια συναρπαστική μορφή τέχνης, με σπουδαίους εκπροσώπους.
Ανάμεσά τους ο Ρόι Λίχτενσταϊν, ο Αντι Γουόρχολ, ο Τζεφ Κουνς και πολύ πρόσφατα η Νατ Μπόουεν, μία από τις κορυφαίες σύγχρονες βρετανίδες καλλιτέχνιδες αφηρημένης τέχνης, η οποία διαφέρει από τους υπόλοιπους λόγω της μεθοδολογίας και των υλικών της.
Η Μπόουεν χρησιμοποιεί ως βάση της τέχνης της τη μελέτη της χρωμολογίας, την ψυχολογία πίσω από το χρώμα, προκαλώντας έτσι μια μη λεκτική επικοινωνία με τους θεατές, οι οποίοι ανταποκρίνονται φυσικά και συναισθηματικά στα έργα της με κριτήριο τις δικές τους αντιλήψεις και προσωπικές εμπειρίες.
Το δικό της «μυστικό» υλικό είναι η χρωματισμένη εποξειδική ρητίνη που χύνεται επάνω σε ανακυκλωμένο ακρυλικό καμβά, την οποία χειρίζεται με τη χρήση πινέλου για να δημιουργηθούν αφηρημένα στρώματα χρώματος. Οι χρωστικές ουσίες μέσα στη λαμπερή ρητίνη προσαρμόζονται ανάλογα με το φως, αντανακλώντας και απορροφώντας στοιχεία του περιβάλλοντος, με το έργο να γίνεται τελικά τμήμα του χώρου στον οποίο βρίσκεται.
Η νέα McLaren Artura, η οποία εκτέθηκε τον περασμένο Μάρτιο στο Ντουμπάι, στο πλαίσιο της πρώτης ατομικής έκθεσης της Μπόουεν εκεί, αποτελεί το πιο ιδιαίτερο από τα έργα της λόγω του ύφους του μοντέλου αλλά και του ενδιαφέροντος που προκάλεσαν στην καλλιτέχνιδα οι έννοιες της «Τέχνης» (Art) και του «Μέλλοντος» (Future) που συνθέτουν το όνομα της Artura.
«Ηταν τιμή μου που συνεργάστηκα με τη McLaren Automotive σε αυτή τη συναρπαστική ιδέα και την παρουσίασα στο πλαίσιο της ατομικής έκθεσής μου στο Ντουμπάι. Στόχος μου ήταν να προσφέρω μια πραγματικά καθηλωτική εμπειρία και να μεταφέρω τους επισκέπτες σε μια διαλογιστική κατάσταση μακριά από την καθημερινή απόσπαση της προσοχής, καθώς και να τους επιτρέψω να εξερευνήσουν και να αναπτύξουν περαιτέρω τη σχέση τους με το χρώμα».
Η Μπόουεν, έργα της οποίας έχουν εκτεθεί στην γκαλερί Saatchi στο Λονδίνο και σε διεθνείς εκθέσεις στο Μαϊάμι, τη Νέα Υόρκη, το Χονγκ Κονγκ, το Αμβούργο, το Σικάγο και το Σαν Φρανσίσκο, συσχετίζει την πρακτική της με την ευεξία, τον διαλογισμό και την ψυχική υγεία χρησιμοποιώντας τις δημιουργίες της ως έναν τρόπο διαχείρισης αυτών των τομέων της ζωής. Αρχικά ξεκίνησε να ζωγραφίζει ως μια μορφή θεραπείας η οποία στη συνέχεια έγινε ουσιαστικό μέρος του τρόπου ζωής της, επιτρέποντάς της να αποσυνδέεται από την τεχνολογία και τους καθημερινούς περισπασμούς ενώ δημιουργεί.
Το παράδοξο βέβαια εδώ είναι ότι η Artura αποτελεί ένα ισχυρό δείγμα αποθέωσης της τετράτροχης τεχνολογίας. Με μια τυπική για McLaren σχεδίαση, αυτή η Plug-in υβριδική υλοποίηση υπογραμμίζει τις καινοτομίες ενός μοντέλου που θεωρείται εμβληματικό στην, μετά την συνεργασία με τη Mercedes, εποχή. Το σοφιστικέ πλαίσιο από ανθρακόνημα αποτελείται από 500 διαφορετικά μέρη, ενώ στο παζλ των κινητήρων της εταιρείας, που κουβαλά την αύρα δεκάδων επιτυχιών στη Formula 1, ξεχωρίζει ο V6 κινητήρας βενζίνης ο οποίος στην περίπτωση της Artura συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ που ενσωματώνεται στο σύστημα μετάδοσης. Η συνδυαστική απόδοση των δύο φθάνει στους 680 ίππους και στα 804 Nm ροπής, ενώ η σχέση ισχύος/βάρους (με 488 ίππους/τόνο) κατατάσσει αυτή την Artura πίσω από τις Elva και Senna στο συγκεκριμένο στατιστικό στοιχείο.