Ξεκίνησε την καριέρα της ως δημοσιογράφος, όμως από το 2006 η Νορβηγίδα Μάρτα Μπρέεν γράφει βιβλία που θέτουν στο επίκεντρο τις γυναίκες, τους ρόλους των φύλων και τον φεμινισμό. Εκανε το ντεμπούτο της ως συγγραφέας το 2006 με το βιβλίο «Κορίτσια, αλκοόλ και τραγούδια», ένα πόνηµα για την ιστορία των γυναικών στη µουσική της πατρίδας της, και έχει εκδώσει έκτοτε, µεταξύ άλλων, τη βιογραφία της σπουδαίας τραγουδίστριας της τζαζ Ράντκα Τόνεφ και δύο συνεργασίες µε την εικονογράφο Γένι Γιούρνταλ, το «60 γυναίκες που πρέπει να ξέρετε» και το «Γυναίκες στη µάχη», το οποίο εξελίχθηκε σε διεθνές μπεστ-σέλερ και έχει κυκλοφορήσει σε 27 χώρες, ανάμεσά τους και η Ελλάδα. Ακολούθησε «Η πτώση της πατριαρχίας: Η ιστορία του σεξισμού και η αντίσταση των γυναικών» που κυκλοφόρησε πριν από λίγες ημέρες στα ελληνικά από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος με το εξής σημείωμα: «Ο χλευασμός και η παρενόχληση των φεμινιστριών δεν είναι πρόσφατο φαινόμενο. Τον 18ο αιώνα, οι φεμινίστριες αποκεφαλίζονταν στην γκιλοτίνα· οι σουφραζέτες του 19ου αιώνα κατέληγαν στη φυλακή. Σήμερα, ακτιβίστριες βρίσκονται φυλακισμένες σε χώρες όπως το Ιράν και η Σαουδική Αραβία. Αλλού, γυναίκες που τολμούν να μιλήσουν για κατάφωρες ανισότητες (δομικές και μη) χαρακτηρίζονται «κυκλοθυμικές», «θυμωμένες» ή ακόμα και «μη ελκυστικές». Κι όμως, νέες γενιές φεμινιστριών αναδύονται συνεχώς, γυναίκες που τολμούν να αυτοαποκαλούνται φεμινίστριες με περηφάνια». Το ΒΗΜΑgazino μίλησε με τη δραστήρια και δυναμική συγγραφέα για τα πρότυπά της, για τη σεξιστική ζημιά που προκάλεσαν ο Σοφοκλής και ο Αριστοτέλης και για τις δυνάμεις που απειλούν σήμερα τα δικαιώματα των γυναικών.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.