Πολλοί λάτρεις της Formula 1 γκρινιάζουν τα τελευταία χρόνια ότι το αγαπημένο τους άθλημα έχει κυριευθεί από μια αίσθηση déjà vu, με τον Μαξ Φερστάπεν κυρίαρχο του παιχνιδιού και την απουσία μεγάλων εκπλήξεων.

Oλα αυτά άλλαξαν κυριολεκτικά μέσα σε μία στιγμή πριν από λίγες ημέρες με την ακόλουθη ανακοίνωση που ανήρτησε στο προφίλ του στο Instagram (όπου τον ακολουθούν περισσότεροι από 36,1 εκατομμύρια λογαριασμοί) ο Λιούις Χάμιλτον: «Eχουν περάσει μερικές τρελές μέρες γεμάτες με μια ολόκληρη γκάμα συναισθημάτων.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Lewis Hamilton (@lewishamilton)

Αλλά όπως όλοι γνωρίζετε τώρα, μετά από 11 εκπληκτικά χρόνια στην ομάδα Mercedes-AMG Petronas F1, ήρθε η στιγμή να ανοίξω ένα νέο κεφάλαιο στη ζωή μου και θα ενταχθώ στη Scuderia Ferrari το 2025.

Αισθάνομαι απίστευτα τυχερός, μετά την επίτευξη πραγμάτων με τη Mercedes που θα μπορούσα μόνο να ονειρευτώ όταν ήμουν παιδί, που τώρα έχω την ευκαιρία να πραγματοποιήσω ένα άλλο παιδικό όνειρο. «Να οδηγήσω στα κόκκινα της Ferrari».

Η Mercedes έχει υπάρξει ένα τεράστιο κομμάτι της ζωής μου από τα 13 μου χρόνια, έτσι αυτή η απόφαση ήταν η δυσκολότερη που έχω λάβει ποτέ. Είμαι απίστευτα περήφανος για όλα όσα επιτύχαμε μαζί και είμαι πολύ ευγνώμων για τη σκληρή δουλειά και την αφοσίωση όλων με τους οποίους συνεργάστηκα στην πάροδο των χρόνων και φυσικά στον Τότο (σ.σ.: Βολφ), για τη φιλία, την καθοδήγηση και την ηγεσία του.

Μαζί κερδίσαμε τίτλους, σπάσαμε ρεκόρ και γίναμε η πιο επιτυχημένη σύμπραξη οδηγού – ομάδας στην ιστορία της F1. Και φυσικά δεν μπορώ να ξεχάσω τον Νίκι (σ.σ.: Λάουντα) που ήταν ένας μεγάλος υποστηρικτής και ο οποίος εξακολουθεί να μου λείπει κάθε μέρα».

Ο 39χρονος οδηγός δεν σταμάτησε εκεί: «Πρέπει επίσης να μοιραστώ τη μεγάλη μου εκτίμηση προς όλο το Διοικητικό Συμβούλιο της Mercedes-Benz και όλους στην εταιρεία στη Γερμανία και σε όλον τον κόσμο για τη στήριξή τους κατά τη διάρκεια αυτών των 26 χρόνων.

Αλλά είναι η κατάλληλη στιγμή να κάνω μια αλλαγή και να αντιμετωπίσω μια νέα πρόκληση. Ακόμα θυμάμαι το αίσθημα τού να κάνω ένα άλμα πίστης στο άγνωστο όταν πρωτοεντάχθηκα στη Mercedes το 2013. Ξέρω ότι κάποιοι δεν το κατανόησαν τότε, αλλά είχα δίκιο που έκανα την κίνηση τότε και το ίδιο αίσθημα έχω και τώρα.

Ανυπομονώ να δω τι μπορώ να φέρω σε αυτή τη νέα ευκαιρία και τι μπορούμε να κάνουμε μαζί. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή, δεν σκέφτομαι το 2025. Η προσοχή μου είναι εστιασμένη στην επερχόμενη σεζόν και στο να επιστρέψω στην πίστα με τη Mercedes. Είμαι πιο αποφασισμένος από ποτέ, είμαι πιο επικεντρωμένος και θέλω να βοηθήσω τη Mercedes να κερδίσει και πάλι.

Είμαι 100% αφοσιωμένος στη δουλειά που πρέπει να κάνω και αποφασισμένος να τελειώσω τη συνεργασία μου με την ομάδα με τον καλύτερο τρόπο. Σας ευχαριστώ όλους εσάς που ήσασταν δίπλα μου σε αυτό το ταξίδι, με έχετε στηρίξει καθώς κυνηγώ τα όνειρά μου και ελπίζω να μπορέσω να συνεχίσω να σας κάνω περήφανους. Όπως πάντα, σας στέλνω την αγάπη μου και θετική ενέργεια».

Λιούις Χάμιλτον: Ο άνθρωπος των ρεκόρ

Επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής (μοιράζεται αυτό το ρεκόρ με τον Μίκαελ Σουμάχερ), ο Χάμιλτον κέρδισε τον πρώτο του τίτλο με τη McLaren-Mercedes το 2008, προτού μεταπηδήσει στην ομάδα της Mercedes-AMG Petronas το 2013, με την οποία κέρδισε έκτοτε άλλους έξι τίτλους (τα έτη 2014, 2015, 2017, 2018, 2019 και 2020).

Πρόκειται για τον πιο επιτυχημένο πιλότο της Formula 1, με 103 νίκες σε αγώνες και 197 παρουσίες στην τελική τριάδα. Κατέχει επίσης το ρεκόρ για τις πιο πολλές pole positions στην ιστορία του αθλήματος (104 τον αριθμό), για τα πιο πολλά Grand Slams (3) μέσα σε μία σεζόν, το 2017 (pole position, γρηγορότερος γύρος, 1η θέση καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα και νίκη) και για τους πιο πολλούς πόντους συνολικά (4.639,5).

Ο Λιούις Καρλ Ντέιβιντσον Χάμιλτον, όπως είναι το πλήρες όνομά του, γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Στίβενεϊτζ του Χέρτφορντσαϊρ. Ο πατέρας του είναι μαύρος και η μητέρα του λευκή και προέρχεται από μη προνομιούχο περιβάλλον, ωστόσο το ταλέντο και το πείσμα του τον οδήγησαν σε μια διαδρομή με μετεωρική άνοδο.

Οι γονείς του χώρισαν όταν ήταν δύο ετών και τον ανέθρεψε έως τα δώδεκά του η μητέρα του. Φιλοξενούμενος πριν από περίπου έναν χρόνο στο δημοφιλές podcast «On Purpose with Jay Shetty» μίλησε εκτενώς για το bullying και τον ρατσισμό που αντιμετώπισε ως παιδί εξαιτίας του χρώματος του δέρματός του αλλά και για τις μαθησιακές δυσκολίες που του προκάλεσαν ζητήματα αυτοεκτίμησης μέχρι που ένας καθηγητής του τον πήγε σε ειδικό ο οποίο διέγνωσε τη δυσλεξία του.

Δεν είναι τυχαίο πάντως το ότι στα πέντε του ζήτησε να μάθει καράτε προκειμένου να υπερασπίζεται τον εαυτό του. Λίγα χρόνια αργότερα ο πατέρας του τον μύησε στο σύμπαν των τηλεκατευθυνόμενων αυτοκινήτων, όπου το νεαρό αγόρι διακρίθηκε σχεδόν αμέσως. Η οδήγηση στα καρτ ήταν το επόμενο φυσικό βήμα.

Το 1998 υπέγραψε συμβόλαιο σε ένα πρόγραμμα της McLaren για νεαρούς, φερέλπιδες οδηγούς. Το 2007 τού δόθηκε μία θέση στην ομάδα, όπου γρήγορα αναδείχθηκε σε μεγάλο αστέρι. Στoν βαθμολογικό πίνακα εκείνης της σεζόν, μάλιστα, βρέθηκε πίσω από τον Κίμι Ραϊκόνεν για έναν μόλις πόντο, καταφέρνοντας παράλληλα να ανταγωνίζεται ευθέως τον ακριβοπληρωμένο teammate του, Φερνάντο Αλόνσο.

Ο ίδιος έχει δηλώσει πάντως ότι αν η μοίρα δεν του έδινε την ευκαιρία να γίνει πιλότος της Formula 1 θα είχε ακολουθήσει καριέρα στο ποδόσφαιρο (είναι οπαδός της Άρσεναλ) ή στο κρίκετ, δύο σπορ στα οποία είχε ανέκαθεν κλίση.

Το 2008 o Χάμιλτον κέρδισε το πρώτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα σε έναν γεμάτο σασπένς αγώνα στη Βραζιλία, όπου ο Φελίπε Μάσα πανηγύριζε (λίγο πρόωρα, ομολογουμένως) ήδη ενώπιον των συμπατριωτών του τον τίτλο.

Ωστόσο ο Χάμιλτον προσπέρασε στην τελευταία στροφή του Grand Prix τον Τίμο Γκλοκ, κάνοντας τη μεγάλη ανατροπή. Έγινε τότε ο νεαρότερος οδηγός που κατέκτησε αυτή τη διάκριση. Η μεταγραφή-έκπληξη το 2013 στη Mercedes-AMG Petronas, όπου διαδέχθηκε τον σπουδαίο Μίκαελ Σουμάχερ, ήρθε την πιο κατάλληλη στιγμή.

Το 2014 η Formula 1 μπήκε στην εποχή των υβριδικών τούρμπο κινητήρων, γεγονός που βοήθησε τη Mercedes να κυριαρχήσει στο άθλημα κατακτώντας από τότε έως σήμερα οκτώ παγκόσμια πρωταθλήματα κατασκευαστών σερί.

Βιγκανισμός, μουσική και αμερικανικό ποδόσφαιρο

Πολλοί θεωρούν ότι η γοητευτική παρουσία του, σε συνδυασμό με τo γεγονός ότι έφερε λίγη απαραίτητη ποικιλομορφία στη Formula 1, έχει διευρύνει το κοινό του αθλήματος.

Οι διάφορες δραστηριότητές του, συμπεριλαμβανομένων των δωρεών του σε οργανισμούς που αγωνίζονται για την προστασία του περιβάλλοντος και την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης (το 2017 γνωστοποίησε ότι έγινε vegan προκειμένου να μειώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα), συνέβαλαν σε αυτό.

Ωστόσο, ο Χάμιλτον συχνά έχει γίνει στόχος ρατσιστικών επιθέσεων, με ορισμένους να πιστεύουν ότι το αντισυμβατικό του ντύσιμο, τα σκουλαρίκια, τα πολλά τατουάζ και τα εκκεντρικά χτενίσματα φαίνονται αρκούντως αλλόκοτα σε μερίδα του κοινού των αγώνων ταχύτητας, το οποίο κυρίως αποτελείται από μεσήλικους λευκούς άνδρες οι οποίοι καλό θα ήταν να προσαρμοστούν στις συνθήκες του 21ου αιώνα.

Παρ’ όλα αυτά, ζει τη ζωή του χωρίς να ασχολείται πολύ με τις απόψεις εκείνων που δεν εκτιμά. Σεβαστές προσωπικότητες στον κόσμο των αγώνων ταχύτητας εκτιμούν από την πλευρά τους την ικανότητά του να συνδέεται με τους θαυμαστές του και να λειτουργεί ως εξαιρετικός πρεσβευτής του αθλήματος στο οποίο έχει ξεχωρίσει.

Η προθυμία του να ανακαλέσει και να ζητήσει συγγνώμη ανά πάσα στιγμή όταν οι δηλώσεις του προκαλούν αντιδράσεις αποδεικνύει ότι πέραν της αποδεδειγμένης ευφυΐας του διαθέτει και αυτό που χαρακτηρίζουμε ως συναισθηματική νοημοσύνη.

Αποτελεί μάλιστα έξοχο πρότυπο για τους νεαρούς άνδρες μια και έχει μιλήσει συχνά για το πώς προσπαθεί συνεχώς να ξεπεράσει το συναισθηματικό μπλοκάρισμα που του είχε προκαλέσει ο πατέρας του λέγοντάς του συνεχώς όταν ήταν παιδί ότι το κλάμα είναι ένδειξη αδυναμίας και πως δεν πρέπει να φανερώνει τι νιώθει.

Νέος, ωραίος, σέξι, πλούσιος και διάσημος, δεν θα μπορούσε παρά να έχει στο παλμαρέ του ερωτικούς δεσμούς υψηλού προφίλ, με πιο γνωστό αυτόν με την τραγουδίστρια, παρουσιάστρια και μέλος του συγκροτήματος The Pussycat Dolls Νικόλ Σέρζινγκερ. Άλλες γυναίκες που φημολογείται ότι έχουν περάσει από τη ζωή του είναι η τραγουδίστρια Ρίτα Ορα, το μοντέλο Γουίνι Χάρλοου, η ράπερ Νίκι Μινάζ και το μανεκέν Μπάρμπαρα Πάλβιν.

Με αρκετές από αυτές έχει επισκεφθεί στο παρελθόν έναν από τους αγαπημένους του προορισμούς, τη Μύκονο. Πρόσφατα ο σκανδαλοθηρικός Τύπος τον ήθελε ζευγάρι με τη διάσημη ποπ τραγουδίστρια Σακίρα, όμως μάλλον τελικά ζει ένα παθιασμένο ειδύλλιο με την Τζουλιάνα Νάλου, μοντέλο από τη Βραζιλία και πρώην σύντροφο του Κάνιε Γουέστ.

Αξίζει βεβαίως να σημειώσουμε ότι ο Χάμιλτον συγκαταλέγεται στους πιο ακριβοπληρωμένους αθλητές του κόσμου, σύμφωνα με το περιοδικό «Forbes», όχι μόνο χάρη στις αθλητικές του δραστηριότητες αλλά και από τις συνεργασίες του με διάφορα πολύ γνωστά brands.

Ο βρετανός πιλότος μετά την τελευταία του μεταγραφή αδιαμφισβήτητα θα διατηρήσει τις ετήσιες αποδοχές του σε πολύ υψηλά επίπεδα, οι οποίες αναμένεται να μην απέχουν πολύ από αυτές που απολαμβάνει τώρα στη Mercedes (55 εκατ. δολάρια), δεύτερες μόνο πίσω από αυτές του Μαξ Φερστάπεν (70 εκατ. δολάρια εφέτος από μισθό και bonus).

Στη λίστα των πλουσιότερων οδηγών στην ιστορία της Formula 1, ο Χάμιλτον καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση, με περιουσία που ξεπερνά τα 285 εκατ. δολάρια, μόνο ο Μίκαελ Σουμάχερ τον ξεπερνά έχοντας συγκεντρώσει σχεδόν 600 εκατ. δολάρια. Ως ένας από τους πλουσιότερους αθλητές στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο Χάμιλτον μπορεί να αισθάνεται απολύτως ικανοποιημένος από επαγγελματικής απόψεως.

Έχοντας ως έδρα του το Μονακό (για φορολογικούς λόγους), κατέχει ακίνητα με συνολική αξία άνω των εκατό εκατομμυρίων δολαρίων στο πριγκιπάτο, στη Γενεύη, στη Νέα Υόρκη, στο Δυτικό Λονδίνο, στο Λος Άντζελες και στο Κολοράντο.

Αυτονόητο είναι πως λατρεύει τα γρήγορα οχήματα και η πανάκριβη προσωπική του συλλογή αυτοκινήτων περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, διάφορα μοντέλα της Mercedes, μία Ford Mustang και μια σπάνια Shelby 427 Cobra του 1966.

Στα περιουσιακά του στοιχεία συγκαταλέγεται επίσης μια πολυτελής θαλαμηγός που αγκυροβολεί στο Μόντε Κάρλο και την οποία χρησιμοποιεί για να αποφορτιστεί από την ένταση της κούρσας.

Παλαιότερα είχε και ιδιωτικό τζετ, το οποίο πούλησε προκειμένου να συμβάλει στη μείωση της επιβάρυνσης που προκαλούσε στο περιβάλλον. Επιπλέον, εδώ και πολλά χρόνια γράφει τραγούδια και έχει συνεργαστεί με σταρ όπως η Κριστίνα Αγκιλέρα, ενώ είναι μέτοχος της αμερικανικής ομάδας φούτμπολ των Ντένβερ Μπρόνκος.