Η αποτυχία κάποιου γίνεται η μεγάλη ευκαιρία κάποιου άλλου. Έτσι συμβαίνει στη ζωή, έτσι γίνεται και στη Formula 1. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό του νεαρού και ευειδούς οδηγού Λίαμ Λόσον, ο οποίος θα αντικαταστήσει τον Ντάνιελ Ρικιάρντο στα μονοθέσια της Racing Bulls (που επίσημα ονομάζεται Visa Cash App RB και αποτελεί τη δεύτερη ομάδα F1 στο portfolio της Red Bull) στους έξι εναπομείναντες αγώνες του εφετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1.
Ο Ιταλοαυστραλός Ρικιάρντο σημείωνε άνισες επιδόσεις το τελευταίο διάστημα, δεν ήταν καθόλου σταθερός, και η ομάδα έκρινε ότι έπρεπε να αποσυρθεί. Επιπλέον, στο συμβόλαιο του Λόσον με την ομάδα υπήρχε όρος που προέβλεπε πως αν δεν έπαιρνε προαγωγή σε ρόλο επίσημου οδηγού μέχρι μια συγκεκριμένη χρονική διορία θα μπορούσε να κυνηγήσει ελεύθερα την τύχη του αλλού.
Μια και πέρυσι, στους πέντε αγώνες στους οποίους είχε αντικαταστήσει τον τραυματία τότε 35χρονο Ρικιάρντο, ο 22χρονος είχε αφήσει πολύ καλές εντυπώσεις, η RΒ δεν ήθελε να τον χάσει. Ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ, είπε μάλιστα πριν από λίγες ημέρες ότι ο Λίαμ Λόσον θα έχει την ευκαιρία να δείξει αν του αξίζει να αντικαταστήσει τον Σέρχιο Πέρες και να παραταχθεί δίπλα στον Μαξ Φερστάπεν για την πρώτη ομάδα, Oracle Red Bull Racing, ενδεχομένως ήδη και από την επόμενη σεζόν.
Βέβαια, στον άκρως ανταγωνιστικό στίβο της Formula 1, αυτό δεν αποτελεί εχέγγυο για το μέλλον. «Eχω περιθώριο μέχρι το τέλος της σεζόν να αποδείξω πως αξίζω τη θέση. Θα ξέρω περισσότερα για το μέλλον όσο εξελίσσεται η σεζόν.
Όμως, προς το παρόν, μιλάμε για έξι αγώνες. Πρέπει να αποδώσω τα αναμενόμενα για να κρατήσω τη θέση. Θα προσπαθήσω να δείξω την αξία μου και να κάνω τη δουλειά όσο καλά την έκανα πέρυσι. Αυτό μου εξασφάλισε αυτή την ευκαιρία – οι περυσινές μου εμφανίσεις. Πρέπει λοιπόν να κάνω αρκετά για να παραμείνω πίσω από το τιμόνι και του χρόνου» δήλωσε σε συνέντευξή του ο νεαρός αθλητής.
Αλλάζοντας ημισφαίριο
Γεννημένος στις 11 Φεβρουαρίου 2002 στη Νέα Ζηλανδία, ο Λόσον θεωρείται ένα από τα πιο λαμπρά ταλέντα που πέρασαν από το πρόγραμμα ανάπτυξης οδηγών της Red Bull Junior Team. Eχει καταφέρει να κερδίσει στο ντεμπούτο του σε αρκετές κατηγορίες στις οποίες έχει αγωνιστεί, ανάμεσά τους στη Formula First, τη Formula Ford, καθώς και στη σειρά Toyota Racing, την οποία κατέκτησε το 2019.
Αυτό το εντυπωσιακό σερί επιτευγμάτων είναι ακόμα πιο αξιοθαύμαστο αν σκεφτεί κανείς ότι δεν είχε καν συμπληρώσει τα 17 του χρόνια όταν συνέβησαν όλα αυτά. Το 2016-17 ο Λόσον έκανε το μεγάλο βήμα και βγήκε μπροστά, κατακτώντας το πρωτάθλημα NZ F1600 στην πατρίδα του.
Προχωρώντας στο 2020, κατέκτησε την πρώτη του μεγάλη νίκη σε αγώνα junior στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Formula 3 στο Σπίλμπεργκ της Αυστρίας. Συνέχισε με μια νίκη στον τελικό αγώνα της σεζόν στο Mugello της Ιταλίας.
Ολοκληρώνοντας τη σεζόν του 2020, στην πέμπτη θέση της κατάταξης, ο Λόσον εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία το 2001 να συμμετάσχει τόσο στη Formula 2 όσο και στο Deutsche Tourenwagen Masters με την AF Corse.
Κέρδισε τον πρώτο του αγώνα στη Formula 2 στο Μπαχρέιν και διακρίθηκε στο πρωτάθλημα DTM, τερματίζοντας δεύτερος στη συνολική κατάταξη στην πρώτη του χρονιά πίσω από το τιμόνι μιας Ferrari 488 GT3 Evo 2020. Για τη σεζόν του 2022, αγωνίστηκε στο Πρωτάθλημα FIA Formula 2 και πραγματοποίησε εξαιρετικές εμφανίσεις με την ομάδα Carlin.
Τέσσερις νίκες και πολλά βάθρα βοήθησαν τον νεοζηλανδό οδηγό να κατακτήσει την τρίτη θέση στη συνολική κατάταξη, ενώ προήχθη και σε αναπληρωματικό οδηγό για τις ομάδες Oracle Red Bull Racing και Scuderia AlphaTauri (μετεξέλιξη της οποίας αποτελεί η Racing Bulls).
Αναζητώντας μια νέα πρόκληση για το 2023, ο Λόσον αγωνίστηκε στο πρωτάθλημα Super Formula με την ομάδα Mugen και έγινε ο πρώτος οδηγός στην ιστορία της σειράς που κέρδισε αγώνα στο ντεμπούτο του.
Εξασφάλισε δύο ακόμη νίκες και κατέκτησε τη δεύτερη θέση στη συνολική κατάταξη, μαζί με τον τίτλο «Rookie of the Year». Την ίδια χρονιά, ο ταλαντούχος πιλότος έκανε επίσης το ντεμπούτο του στη Formula 1, αντικαθιστώντας τον τραυματισμένο Ρικιάρντο στην ομάδα της Scuderia AlphaTauri στο Grand Prix της Ολλανδίας, όπου τερμάτισε 13ος. Συνέχισε να αγωνίζεται σε ακόμη τέσσερις αγώνες, με το καλύτερο αποτέλεσμά του να είναι η 9η θέση στη Σιγκαπούρη που απέφερε και βαθμούς για τον ίδιο και την ομάδα του.
Τι χρειάζεται λοιπόν για να γίνει κάποιος οδηγός της Formula 1; Σύμφωνα με τον Λόσον, αυτό είναι η ακλόνητη αυτοπεποίθηση, κάτι με το οποίο γεννιέται κανείς και δεν αποκτάται στην πορεία. «Κάθε οδηγός πρέπει να έχει τη σιγουριά να πει στον εαυτό του ότι είναι αρκετά καλός για αυτό» έχει δηλώσει. «Δεν είναι κάτι που έμαθα με τον καιρό, είναι κάτι με το οποίο γεννήθηκα».
Ήταν μάλιστα μόλις επτά ετών όταν έβαλε στόχο να γίνει οδηγός της Formula 1, και παρά τις προειδοποιήσεις του περιβάλλοντός του ότι οι πιθανότητες να τα καταφέρει ήταν απειροελάχιστες, εκείνος δεν πτοήθηκε και ξεκίνησε την πορεία του μέσω των αγώνων καρτ.
Μεγαλώνοντας στη Νέα Ζηλανδία, ο Λόσον ήξερε ότι θα αντιμετώπιζε αντικειμενικές δυσκολίες στην επίτευξη μιας επαγγελματικής καριέρας στο άθλημα λόγω της γεωγραφικής απόστασης από το επίκεντρο των εξελίξεων, την Ευρώπη δηλαδή.
Το 2017, με τη συμπαράσταση της οικογένειάς του και την οικονομική στήριξη ενός πλούσιου συμπατριώτη του, λάτρη της Formula 1, συμμετείχε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Formula 4 με την ολλανδική ομάδα Van Amersfoort Racing σε σιρκουί της Γερμανίας και της Αυστρίας.
Την επόμενη χρονιά επιλέχθηκε από τη Red Bull, κάτι που άλλαξε τα πάντα στη ζωή του. Ωστόσο, η ψυχολογική πίεση αυξήθηκε κατακόρυφα για τον νεαρό αθλητή και ο προπονητής του, ο Ενζο Μούτσι, ανέλαβε τον ρόλο μέντορα προκειμένου να τον βοηθήσει να ανέβει στην κορυφή.
Οι πρόσφατες εξελίξεις τον έκαναν φυσικά ακόμη πιο γνωστό και οι περισσότεροι από 720.000 ακόλουθοί του στο Instagram προσπαθούν να μάθουν πώς λένε την πολύ όμορφη κοπέλα του με την οποία ανεβάζει συχνά-πυκνά φωτογραφίες. Αυτά συμβαίνουν όταν γίνεται κανείς διάσημος. Αναμένουμε την πολύ ενδιαφέρουσα συνέχεια στην πίστα του United States Grand Prix, στο Οστιν του Τέξας, στις 20 Οκτωβρίου.