«Κρεολή» & «History Supreme»προσω ολοταχωσ για τισ κυκλαδεσ

Το 92 ετών εβένινο σκαρί που συνδέθηκε με τους θριάμβους και τις τραγωδίες των δυναστειών Νιάρχου και Γκούτσι και η πολλών καρατίων θαλαμηγός που πιθανώς δεν υπήρξε ποτέ.

Τα λευκά πανιά του δημιουργούν εκτυφλωτική αντίθεση πάνω στον έβενο έτσι όπως προσεγγίζει τη Μύκονο. Το θρυλικό τρικάταρτο ιστιοφόρο «Κρεολή» διασχίζει, σχεδόν έναν αιώνα, νωχελικά τις θάλασσες. Με μήκος 65,3 μέτρα συγκαταλέγεται στα μεγαλύτερα παγκοσμίως ξύλινα sailing yachts και είναι κατασκευασμένο από έβενο, ξύλο συμπαγές, βαρύ και σχεδόν μαύρο. Η ιστορία του, που θυμίζει σενάριο κινηματογραφικής ταινίας του Χόλιγουντ, ξεκινά το 1927 στο Γκόσπορτ του Ηνωμένου Βασιλείου. Το εβένινο ιστιοφόρο «χτίστηκε» στα φημισμένα ναυπηγεία Camper & Nicholsons τα οποία χρονολογούνται από το 1782. Κατασκευάστηκε έπειτα από εντολή του Αμερικανού Αλεξάντερ Σμιθ Κόχραν, ο οποίος ήταν απόφοιτος του Πανεπιστημίου Yale και είχε κληρονομήσει περίπου 40 εκατ. δολάρια από τη μεγαλύτερη παγκοσμίως ταπητουργία του 1900, την Alexander Smith Carpet Company.

Το αρχικό όνομα του «Κρεολή» ήταν «Vira» και ο Κόχραν ήθελε το βαρύ σκαρί να πιάνει ταχύτητες πάνω από 10 κόμβους, ώστε να μπορεί να συμμετέχει στους αγαπημένους του αμερικανικούς ιστιοπλοϊκούς αγώνες. Λίγο πριν από την καθέλκυση του εντυπωσιακού σκάφους – που είχε αναλάβει να σχεδιάσει ο διάσημος Τσαρλς Ε. Νίκολσον – ο Κόχραν χτυπήθηκε από φυματίωση. Στα «βαφτίσια» του «Vira» μάλιστα ήταν τόσο αδύναμος που ζήτησε από τον φίλο του Φρεντ Χιουζ να σπάσει τη σαμπάνια στην καθιερωμένη τελετή. Το γεγονός ότι ο Χιουζ χρειάστηκε να προσπαθήσει τρεις φορές για να το καταφέρει θεωρήθηκε από τους ναυτικούς κακός οιωνός. Η υγεία του Κόχραν συνέχισε να επιδεινώνεται μέχρι και τον θάνατό του το 1929.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.