To ύψος του πλησιάζει το ένα μέτρο. Επιβλητικό, άφθαρτο, από ανοξείδωτο ατσάλι. Κι όμως, δίνει την εντύπωση ότι είναι έτοιμο να αιωρηθεί – ή να σκάσει στο άγγιγμα μιας καρφίτσας. Το περίφημο κουνέλι του Τζεφ Κουνς αποτελεί πλέον ένα σύμβολο της σύγχρονης τέχνης. Οταν εκτέθηκε για πρώτη φορά το 1986 στην γκαλερί Sonnabend στη Νέα Υόρκη, η κριτικός της εφημερίδας «The Νew York Times» Ρομπέρτα Σμιθ έγραψε ότι το έργο ανανέωνε τις τέλειες φόρμες των γλυπτών του Κονσταντίν Μπρανκούζι, μολονότι ο καλλιτέχνης του έμοιαζε να αναπαριστά το κουνέλι ως έναν εξωγήινο εισβολέα ενός άγνωστου είδους. Εναν χρόνο αργότερα, στο Λονδίνο, ένας νεαρός σπουδαστής της Καλών Τεχνών θα έστεκε έκθαμβος μπροστά στο έργο. Επρόκειτο για τον Ντέμιαν Χιρστ, το μετέπειτα «κακό παιδί» της βρετανικής τέχνης. «Αρχικά δεν μπορούσα να πάρω τα μάτια μου από την ομορφιά του» έχει πει. «Είχα μείνει εκστασιασμένος».

Πράγματι, το κουνέλι αποτέλεσε το εφαλτήριο για τη διεθνή αναγνώριση του Τζεφ Κουνς, ανοίγοντάς του τις πόρτες στα κορυφαία μουσεία σύγχρονης τέχνης του πλανήτη. Η χαρακτηριστική φιγούρα του αποτυπώθηκε σε εξώφυλλα βιβλίων, σε καταλόγους εκθέσεων, σε περιοδικά. Αγγιξε ακόμα και τον κόσμο της μόδας, όταν ο εικονοκλάστης καλλιτέχνης συνεργάστηκε με τον διάσημο γαλλικό οίκο Louis Vuitton για τη δημιουργία της σειράς τσαντών «Masters», όπως αντίστοιχα συνέβη και με την καλλιτέχνιδα Γιαγιόι Κουσάμα.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω