Στην εφετινή 59η Μπιενάλε Βενετίας το γλυπτό ενός ελέφαντα σε φυσικό μέγεθος σε υποδέχεται στην κεντρική έκθεση της Τσετσίλια Αλεμάνι στα Τζιαρντίνι. Είναι ένα τέλειο γλυπτό, αψεγάδιαστο, μία από τις εντυπωσιακές «εικόνες» της Γερμανίδας Καταρίνα Φριτς, όπως χαρακτηρίζει η ίδια τα γλυπτά της. Μια από τις σπουδαιότερες γλύπτριες της εποχής μας, όπως το πιστοποιεί και η βράβευσή της με τον Χρυσό Λέοντα στη συγκεκριμένη διοργάνωση (για το σύνολο του έργου της μαζί με τη Χιλιανή Σεσίλια Βικούνια), καταφέρνει πάντα να σε φέρνει προ της αμηχανίας σου καθώς προσπαθείς να αποκωδικοποιήσεις πιθανά σημαινόμενα από τα σημαίνοντα που είναι συνήθως τα ιδιαίτερα φροντισμένα γλυπτά της, οικεία όντα και αντικείμενα της ζωής ή και των μύθων, συνήθως σφυρηλατημένα και βαμμένα σε έντονα χρώματα. Είναι πράγματι ευτυχής η συγκυρία που στον εκθεσιακό χώρο της Συλλογής Γιώργου Οικονόμου στο Μαρούσι παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα πρόσφατα έργα της δίπλα σε ορισμένα παλαιότερα. Η επιμέλεια ανήκει στην Τζέσικα Μόργκαν, αλλά είναι η ίδια η απόλυτα τελειομανής εικαστικός που είναι υπεύθυνη για τις επιλογές των έργων ή για τον τρόπο παρουσίασής τους στον χώρο. Δύσκολα τη φαντάζεσαι να κάνει στην άκρη για να διαχειριστεί άλλος το έργο της, εύκολα μπορεί να πιστέψεις ότι σε μια συνομιλία μαζί της δεν θα μπορείς να την πλησιάσεις. Η ιδιαίτερα ευχάριστη και φιλική Φριτς, μια «καθόλου τυπική Γερμανίδα», όπως θα πει στη διάρκεια της κουβέντας μας, δεν γνωρίζει τίποτα από σοβαροφάνεια, ξέρει μόνο πώς να δείχνει σοβαρότητα στη δουλειά της.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.