Oταν πρωτοείδε την Τζέσικα Λανγκ στο Παρίσι, κρέμασε αγγελίες στα δέντρα της πόλης αναζητώντας τη για να την κάνει μοντέλο του και μούσα του. Με την Τζέρι Χολ η επικοινωνία ήταν αβίαστη και έφτασε να γίνει για μικρό χρονικό διάστημα η ανεπίσημη «αρραβωνιαστικιά» του, λίγο προτού κάνει… σκλάβο του έρωτά της τον τραγουδοποιό Μπράιαν Φέρι. Η Πατ Κλίβελαντ, ένα από τα πρώτα μοντέλα αφροαμερικανικής καταγωγής, χρωστάει σε εκείνον την καριέρα της, όπως εξάλλου και η ασιατικής καταγωγής Τίνα Τσόου. Από κοντά και η Γκρέις Τζόουνς, τουλάχιστον προτού στραφεί στο τραγούδι και ερμηνεύσει ορισμένα από τα αξεπέραστα χιτ των 80s. Ο Αντόνιο Λόπεζ (1943-1987) έφερε στις σελίδες των περιοδικών πρότυπα ομορφιάς σε μια εποχή – τις δεκαετίες του ’70 και του ’80 – που το περίφημο «diversity» αποτελούσε άγνωστη λέξη. Δεν ήταν δύσκολο να τα επιβάλει, άλλωστε οι ζωγραφικές του ικανότητες είχαν φέρει έναν νέο, αναζωογονητικό αέρα στην αποστειρωμένη έως τότε εικονογράφηση μόδας και ήταν περιζήτητος ως ο απόλυτος σταρ της συγκεκριμένης πρακτικής, το ταλέντο του οποίου ζήλευαν καλλιτέχνες όπως ο Αντι Γουόρχολ αλλά και ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ. Η μόδα ήταν μόνο η αφορμή. Η ανάδειξη της φυλής, της εθνικότητας και της σεξουαλικότητας ήταν τελικά τα βασικά σημεία αιχμής της τέχνης του.
Εφυγε νωρίς, μόλις στα 44 του χρόνια, αλλά πρόλαβε να διαγράψει μια εντυπωσιακή τροχιά στον παιχνιδιάρικο πλανήτη της μόδας. Σήμερα λίγοι θυμούνται ότι υπήρξε ένας από τους πιο κομβικούς παίκτες της, ο οποίος μάλιστα θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς εικονογράφους μόδας του 20ού αιώνα. Το Fondazione Sozzani στο Μιλάνο της Ιταλίας το υπενθυμίζει διοργανώνοντας την έκθεση «Antonio Lopez, Drawings and Photographs» όπου παρουσιάζει περί τα 200 σχέδιά του, φωτογραφίες με Kodak Ιnstamatic, αλλά και κολάζ, ημερολόγια και φιλμ που χαρτογραφούν τη δημιουργική διαδικασία και το όραμά του.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος