Πώς μπορείς να μετατρέψεις την αναβίωση ενός «δύσκολου» και όχι δημοφιλούς στο ευρύ κοινό έργου, όπως το «Καπρίτσιο» του Ρίχαρντ Στράους, σε μείζον καλλιτεχνικό αλλά και κοσμικό γεγονός; Δίνεις τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε μία από τις πιο λαμπερές σταρ της όπερας, εν προκειμένω στην ντέιμ Κίρι Τε Κάναουα, και αναθέτεις τα κοστούμια της σε ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της μόδας, δηλαδή στον Τζιάνι Βερσάτσε. Αυτό έκαναν στη Βασιλική Οπερα του Λονδίνου τον Ιανουάριο του 1990, καταφέρνοντας με την πολυσυζητημένη συνεργασία Τε Κάναουα – Βερσάτσε να αναδείξουν τη νέα παραγωγή της τελευταίας όπερας του γερμανού συνθέτη ως το απόλυτο πολιτιστικό highlight της χρονιάς. Στις φωτογραφίες που έκαναν τον γύρο του κόσμου η νεοζηλανδή ντίβα, η οποία φορώντας ένα μαύρο μακρύ φόρεμα γεμάτο πολύχρωμα κεντήματα έμοιαζε να βγαίνει από πίνακα του Γκούσταβ Κλιμτ, παρέδιδε μαθήματα σκηνικής γοητείας και κομψότητας. Ο δε Βερσάτσε, ο δημιουργός που είχε δηλώσει πως «σχεδιάζοντας κοστούμια στην όπερα μπορείς κι εσύ να τραγουδάς», είχε για άλλη μία φορά εντυπωσιάσει με την ποιότητα της έμπνευσής του, λαμπρός συνεχιστής της παράδοσης που θέλει τους μεγάλους μόδιστρους να αγαπούν με πάθος το θέατρο, την όπερα και το κλασικό μπαλέτο και να εμπνέονται από εκείνα. Ξεκινώντας από την Κοκό Σανέλ και φθάνοντας στον Ρικάρντο Τίσι της Burberry, τον διάσημο ιταλό σχεδιαστή που σε συνεργασία με τη Μαρίνα Αμπράμοβιτς εμπνεύστηκε προσφάτως όλα τα κοστούμια της παράστασης «Οι επτά θάνατοι της Μαρίας Κάλλας» – παραγωγή που αν όλα πάνε καλά θα δούμε μέσα στο καλοκαίρι από την Εθνική Λυρική Σκηνή.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.