Προσπερνώντας με ταχύτητα τον πειρασμό να αναφερθώ στην υπόθεση του ενενηκονταετούς πλέον βιβλίου του γάλλου συγγραφέα Ζοζέφ Κεσέλ που ανέδειξε με την ερμηνεία της στην κινηματογραφική μεταφορά του η Κατρίν Ντενέβ, ομολογώ ότι αυτή η Ferrari κέρδισε τις εντυπώσεις (από την Τρίτη 2 Οκτωβρίου που παρουσιάστηκε) στο εφετινό σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού.
H Monza SP1/SP2 δείχνει ρετρό αλλά δεν είναι. Προκαλεί δε φαντασιώσεις που λιγότεροι από 500 άνθρωποι στον κόσμο (αφοσιωμένοι πελάτες της εταιρείας και συλλέκτες), πληρώνοντας αδρά – σχεδόν 1,6 εκατ. ευρώ -, θα καταφέρουν να βιώσουν.
Στην ουσία πρόκειται για ένα αυτοκίνητο-τρικ του μάρκετινγκ που αναβιώνοντας ένα κομμάτι της ιστορίας της Scuderia ανοίγει τον δρόμο για μια νέα σειρά ειδικών μοντέλων με τον τίτλο «Icona». Είναι εκείνο το κομμάτι που εισήγαγε στο σύμπαν της αυτοκινητοβιομηχανίας τον όρο «barchetta» (βαρκούλα) μέσω της θρυλικής 166 ΜΜ του 1948 και των μεταγενέστερων 750 Monza και 860 Monza αναδεικνύοντας το αγωνιστικό pedigree της Ferrari.
Σχεδιασμένη «Κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση» των θρυλικών μοντέλων, η SP1/SP2 δεν διαθέτει το κλασικό παρμπρίζ – στοιχείο που δίνει τη μέγιστη ελευθερία στους σχεδιαστές να παίξουν με τις αναλογίες του αμαξώματος. Αν και η SP1 είναι μονοθέσια ενώ η SP2 διθέσια, οι διαστάσεις τους είναι κοινές. Μήκος 4,657 μέτρα, πλάτος 1,996 μ. και ύψος 1,155 μ. Κοινό είναι και το μηχανικό σύνολο που τις εκτοξεύει στο άπειρο, με τους Ιταλούς να κάνουν ένα ακόμη από εκείνα τα ωραία κόλπα που μένουν στην ιστορία.
Αν και ο V12 κινητήρας των 6.496 κ.εκ. είναι ο ίδιος με αυτόν της νεότερης Ferrari 812 Superfast – στην οποία αποδίδει 800 ίππους -, στην SP1/SP2 αποδίδει 810 ίππους και 719 Nm ροπής. Αυτό δίνει το δικαίωμα στη Scuderia να μιλάει για την ισχυρότερη Ferrari «μαζικής παραγωγής» που έχει κατασκευαστεί ποτέ.
Της επιτρέπει επίσης να αναφέρεται σε «ιδανική αναλογία βάρους/ισχύος», καθώς οι νέες Monza ζυγίζουν 1.500/1.520 κιλά – λόγω ανθρακονημάτων φυσικά. Κάπως έτσι, η μέγιστη ταχύτητα ξεπερνά τα 300 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ./ώρα) απαιτεί μόλις 2,9 δευτερόλεπτα. Θυμηθείτε, φαίνεται ρετρό, αλλά δεν είναι!