Πιο σφιχτή επιλογή και συνολική αναβάθμιση του επιπέδου των ταινιών φαίνεται να είναι το πρώτο δείγμα γραφής του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Γιάννη Σακαρίδη. Από τις 275 αιτήσεις για το ελληνικό διαγωνιστικό τμήμα προκρίθηκαν 34 ταινίες (έναντι των 60 πέρυσι), ενώ στο διεθνές, από τις 2.000 ταινίες που αξιολόγησε η επιτροπή διαγωνίστηκαν 35 από 30 χώρες. Εφέτος εγκαινιάστηκε επίσης το παράλληλο Φεστιβάλ σπουδαστικών ταινιών – ανάμεσα στις οποίες είδαμε μικρά διαμάντια, όπως την «The Best Orchestra in the World» (Βραβείο Καλύτερης Σπουδαστικής Ταινίας), τη «Βιολέττα» και «Το βάζο» από την Ελλάδα, το «Sun Dog» από το Βέλγιο, το «A Mess at Apartment 14» από τη Ρουμανία.
Ιστορική υπήρξε εφέτος η θεσμοθέτηση του βραβείου «Drama Queer», διάκρισης για ταινίες LGBTQ+ θεματολογίας, που όπως σημείωσε ο πρόεδρος της επιτροπής Αργύρης Παπαδημητρόπουλος: «Θα απονέμεται κάθε χρόνο, μέχρι να μην υπάρχουν πια άνθρωποι που στερούνται ευκαιρίες για μια ομαλή ζωή και δεν θα είναι αναγκασμένοι να υποφέρουν λόγω της διαφορετικότητάς τους. Ο κινηματογράφος είναι πιο πλούσιος όταν μας συμπεριλαμβάνει όλες, όλους, όλα». Πρώτος λοιπόν νικητής της κατηγορίας υπήρξε ο Σταύρος Μαρκουλάκης για την ταινία του «Madonna F64.0». Καινοτομία του Φεστιβάλ και η ηλεκτρονική πλατφόρμα που φιλοξένησε όλες τις ταινίες όσο διήρκεσε η διοργάνωση, με 237.692 επισκέψεις και 32.394 ανθρώπους να παρακολουθούν παράλληλα τα φιλμ.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.