«Δουλειά μας είναι να δημιουργούμε μαγεία. Η μουσική είναι μια πολύ υποκειμενική υπόθεση, εκείνο όμως που πάντα πίστευα είναι πως όταν οι άνθρωποι έρχονται στο θέατρο πρέπει να βυθίζονται στη μαγεία και πως αν δεν έχουν εκείνο το υπέροχο συναίσθημα, ότι δηλαδή έχουν βγει από τον εαυτό τους και έχουν μεταφερθεί σε έναν άλλον κόσμο, τότε δεν κάνουμε σωστά τη δουλειά μας». Τα λόγια ανήκουν σε έναν από τους μεγαλύτερους μαέστρους των τελευταίων δεκαετιών, τον 90χρονο σήμερα Ρίτσαρντ Μπόνινγκ, σύζυγο, μέντορα, δάσκαλο και σχεδόν αποκλειστικό συνεργάτη της κορυφαίας υψιφώνου Ντέιμ Τζόαν Σάδερλαντ. Ζευγάρι στη ζωή αλλά και στη σκηνή, ο αρχιμουσικός και η σοπράνο σφράγισαν με την τέχνη τους τον διεθνή κόσμο της όπερας, αναβιώνοντας σημαντικά έργα, ερμηνεύοντας και ηχογραφώντας με τη συμμετοχή και άλλων σπουδαίων τραγουδιστών (όπως του Λουτσιάνο Παβαρότι, του Σέριλ Μιλνς και της Μέριλιν Χορν) τα αριστουργήματα του μπελκάντο και όχι μόνο, παρουσιάζοντας στις μεγαλύτερες σκηνές του πλανήτη παραγωγές που άφησαν ιστορία για το υψηλό γούστο και την πολυτέλειά τους.
Oλη τους τη ζωή ο Μπόνινγκ και η Σάδερλαντ δημιουργούσαν μαγεία για τους χιλιάδες θαυμαστές τους. Και τώρα, που η υψίφωνος δεν βρίσκεται πια στο πλευρό του (πέθανε το 2010 σε ηλικία 83 ετών), ο μαέστρος έρχεται για να τιμήσει τη μνήμη της και την κοινή δημιουργική πορεία τους, ανοίγοντάς μας την πόρτα του σπιτιού τους και αποκαλύπτοντας πως η μαγεία που κάθε βράδυ χάριζαν απλόχερα στους ανά τον κόσμο φίλους της όπερας, με τις παραστάσεις, τις συναυλίες και τις ηχογραφήσεις τους, ξεκινούσε από την καθημερινή ζωή τους: Στο ογκώδες coffee table book με τίτλο «Chalet Monet: Inside the Ηome of Dame Joan Sutherland and Richard Bonynge» που κυκλοφόρησε προσφάτως ο μαέστρος μάς ξεναγεί στην παραμυθένια κατοικία του ζεύγους στο γαλλόφωνο καντόνι Βω της Ελβετίας. Πρόκειται για μια βίλα-μουσείο, καθώς ο Μπόνινγκ, μέγας συλλέκτης, έχει διακοσμήσει όλα τα δωμάτια με αντίκες, πίνακες, γλυπτά και λογής-λογής αντικείμενα μεγάλης αξίας. Το Chalet Monet μοιάζει με σκηνικό όπερας, σαν εκείνες τις χολιγουντιανών προδιαγραφών και πάντα υψηλού γούστου παραστάσεις που παρουσίαζε το ζευγάρι. Κάποιο από τα δωμάτιά του θα μπορούσε να είναι το σαλόνι της Βιολέτας στην «Τραβιάτα» του Βέρντι, κάποιο άλλο το γραφείο της Λουκρητίας ή του Δον Αλφόνσο από τη «Λουκρητία Βοργία του Ντονιτσέτι ή το πνιγμένο στο χρυσάφι παλάτι της «Εσκλαρμόντ» του Μασνέ, για να αναφερθούμε σε μερικές μόνο από τις δεκάδες επιτυχίες της πριμαντόνας και του μαέστρου. Η παρουσία της Σάδερλαντ είναι ακόμα έντονη, κυρίως μέσα από τα θαυμάσια πορτρέτα της στους τοίχους. Ομως για τον Μπόνινγκ, ο οποίος εξακολουθεί να ζει εκεί, το Chalet Monet δεν είναι μόνο μια κιβωτός των αναμνήσεών του. Είναι πάντα το φιλόξενο και γεμάτο φως (όσο τουλάχιστον φως επιτρέψει ο ουρανός της Ελβετίας να διαπεράσει τα σύννεφα που συνήθως τον καλύπτουν) σπίτι του. Το μέρος όπου δέχεται τους φίλους και τους μαθητές του, όπου περνάει τις ώρες του μελετώντας, παίζοντας μουσική και φροντίζοντας τον κήπο, «αγαπημένη απασχόληση της Τζόαν, με την οποία άρχισα να καταπιάνομαι όταν εκείνη έφυγε, για να ανακαλύψω πόσο πολύ μου αρέσει» όπως είπε ο ίδιος σε πρόσφατη συνέντευξή του.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος