Mercedes EQE SUV
Το νεότερο μέλος στην γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Mercedes-EQ είναι και πάλι SUV, αυτή τη φορά όμως με τα διακριτικά EQE, σε ένα αμάξωμα που αξιοποιεί το μεταξόνιο των 3,030 μέτρων, το οποίο εξασφαλίζει αχανείς χώρους και απόλυτη ευελιξία για επιβάτες και αποσκευές, με τον χώρο για αυτές να κυμαίνεται από 520 έως 1.675 λίτρα.
Σε σχέση με το μεταξόνιό της, το απόλυτο προνόμιο της EQE SUV εντοπίζεται στις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις της που την καθιστούν περισσότερο «γήινη» και οδηγικά προσιτή από τη μεγαλύτερη EQS SUV. Με μήκος 4,863, πλάτος 1,940 και ύψος 1,686 μέτρα, είναι όσο μεγάλη απαιτείται για να χωρέσει όσα προϋποθέτουν το κύρος και η θέση της στην προϊοντική πυραμίδα και ταυτόχρονα απολύτως διαχειρίσιμη σε αστικές και μεγαλύτερες διαδρομές. Υπάρχουν μάλιστα κάποιες έξυπνες επιλογές, όπως η προαιρετική τετραδιεύθυνση που επιτρέπει τη στροφή των πίσω τροχών κατά 10 μοίρες στην ίδια ή σε αντίθετη φορά από αυτή των μπροστινών τροχών, οι οποίες κάνουν απρόσμενα πρακτική τη ζωή μαζί της στην πόλη. Γνωστά επίσης από τα άλλα μοντέλα της Mercedes-EQ είναι τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού για την αποτροπή ατυχημάτων αλλά και όλα τα στοιχεία άνεσης, πολυτέλειας και τεχνολογίας, με πιο ιδιαίτερο την, προαιρετική, τριπλή MBUX Hyperscreen οθόνη που καταλαμβάνει ολόκληρο το ταμπλό. Λειτουργικά αυτό που προκαλεί το ενδιαφέρον είναι η αυτονομία των 590 χλμ. με μία φόρτιση στην οποία ασφαλώς συμβάλλει η αεροδυναμική σχεδίαση του πεντάθυρου αμαξώματος (με συντελεστή Cd από 0,25) αλλά και η τεχνολογία της μπαταρίας των 90 kWh που τροφοδοτεί με ενέργεια τους ηλεκτροκινητήρες. Ετσι στην εισαγωγική έκδοση EQE 350+ οι 292 ίπποι κινούν τους πίσω τροχούς ενώ η τετρακίνηση χαρακτηρίζει τις δύο επόμενες εκδόσεις, EQE 350 4MATIC με 292 ίππους και EQE 500 4MATIC με 408 ίππους. Στην κορυφή της γκάμας του μοντέλου, οι τιμές του οποίου για τη χώρα μας αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες, βρίσκονται οι αποκλειστικά τετρακίνητες εκδόσεις με τα διακριτικά της AMG. H «λιγότερο» ισχυρή AMG EQE 43 4MATIC SUV των 476 ίππων έχει αυτονομία έως 488 χλμ., ενώ η ισχυρότερη όλων AMG EQE 53 4MATIC+ SUV των 626 ίππων (φθάνοντας ακόμη και τους 687 ίππους στη λειτουργία Dynamic Plus) εξασφαλίζει αυτονομία κίνησης έως 470 χλμ.
Audi Q4 Sportback e-tron
Αν και βασίζεται στην ίδια αρχιτεκτονική με το SUV Q4 e-tron, το ήδη διαθέσιμο coupé Q4 Sportback e-tron καταδεικνύει την προτεραιότητα στη σχεδίαση που δίνει η Audi παρέχοντας ταυτόχρονα περισσότερο χώρο κατά 15 λίτρα για τις αποσκευές (συνολικά 535 λίτρα), παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του (με εξωτερικό μήκος 4,59 μέτρα). Παράλληλα, η hi-end αίσθηση που συνολικά αποπνέει είναι κυρίαρχη πρoτού καν ενεργοποιηθούν οι οθόνες των 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 11,6 ιντσών για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MMI), ενώ το σύστημα Head-up display στο οπτικό πεδίο του οδηγού με λειτουργίες επαυξημένης πραγματικότητας, σε συνδυασμό με τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), αναδεικνύουν τις χρησιμότερες πτυχές της τεχνολογίας του. Στις δύο πρώτες εκδόσεις του (35 e-tron, 40 e-tron) το μοντέλο εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα απόδοσης 170 και 204 ίππων αντίστοιχα, αντλώντας ενέργεια από μπαταρίες 52 και 77 kWh. Με αυτά τα δεδομένα, η αυτονομία του Q4 Sportback φτάνει τα 349 χλμ. στην έκδοση 35 e-tron και τα 508 χλμ. στην έκδοση 40 e-tron. Και στις δύο η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, ενώ στην κορυφαία τετρακίνητη έκδοση 50 e-tron quattro η συνδυαστική λειτουργία δύο ηλεκτροκινητήρων αποδίδει 300 ίππους, με την αυτονομία να κυμαίνεται μεταξύ 420-497 χλμ.
Alfa Romeo Tonale PHEV
Διαθέσιμη στην Ελλάδα από τις αρχές του 2023, η πρώτη Plug-in υβριδική έκδοση στην ιστορία της Alfa Romeo συνδυάζεται με την Tonale, τη σχεδίαση της οποίας υπογράφει ο συμπατριώτης μας Αλέξανδρος Λιώκης. Πίσω από τα διακριτικά Tonale Q4 PHEV υπάρχει ένα υβριδικό σύστημα που αποτελείται από έναν turbo βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρες, συνδυαστικής απόδοσης 275 ίππων. O κινητήρας βενζίνης που κινεί τους εμπρός τροχούς αποδίδει 180 ίππους, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας που κινεί τους πίσω τροχούς έχει μέγιστη απόδοση 90kW (122 ίππους), παρέχοντας υπό συνθήκες μια πιο «πισωκίνητη» οδηγική αίσθηση. Επίσης η μπαταρία που τροφοδοτεί τους ηλεκτροκινητήρες μπορεί να προσφέρει μέγιστη ισχύ 100 kW, ενώ η χωρητικότητά της είναι 15,5 kWh και φορτίζεται πλήρως σε επιτοίχιο φορτιστή (wallbox) σε κάτι περισσότερο από 2 ώρες. Η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία του μοντέλου υπολογίζεται ότι θα φτάνει έως τα 80 χλμ. ενώ η μεγαλύτερη, σε σύγκριση με άλλα Plug-in μοντέλα, δεξαμενή καυσίμου θα της εξασφαλίζει συνολική αυτονομία περίπου 600 χλμ. Το σύστημα μετάδοσης αποτελείται από αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων (με μετατροπέα ροπής), ενώ η κίνηση μεταδίδεται κατ’ επιλογή και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος Q4 και αυτόματου κιβωτίου έξι ταχυτήτων – όταν η Tonale PHEV θα λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρικά η κίνηση θα μεταφέρεται μόνο στους πίσω τροχούς.
Bentley Flying Spur Hybrid
Σε μια ultra luxury υλοποίηση από εκείνες που η βρετανική φίρμα αρέσκεται να δημιουργεί, η Flying Spur Hybrid ισορροπεί απόλυτα μεταξύ πολυτέλειας και επιδόσεων. Το Plug-in υβριδικό σύστημα συνδυάζει έναν V6 βενζινοκινητήρα 2,9 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα αποδίδοντας 544 ίππους. Eτσι η νέα Flying Spur γίνεται η πιο αποδοτική Bentley στην ιστορία της μάρκας, με δυνατότητα μικτής αυτονομίας που υπερβαίνει τα 700 χιλιόμετρα. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 14,1 kWh και μπορεί να φορτιστεί στο 100% της χωρητικότητάς της σε μόλις δυόμισι ώρες, παρέχοντας αυτονομία κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για μια απόσταση 40 χλμ. Το συνδυασμένο σύστημα κίνησης εκτοξεύει τη Flying Spur Hybrid από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 4,5 δευτερόλεπτα, εξασφαλίζοντας μέγιστη ταχύτητα 284 χλμ./ώρα. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρεις λειτουργίες (E Modes), τα EV Drive, Hybrid Mode και Hold Mode, μέσω των οποίων διαχειρίζεται τη χρήση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Η λειτουργία EV Drive ενεργοποιείται αμέσως μόλις το αυτοκίνητο τεθεί σε λειτουργία και μεγιστοποιεί την εμπειρία της ηλεκτρικής οδήγησης, ενώ πρόσθετες πληροφορίες είναι διαθέσιμες μέσω του πίνακα οργάνων, της οθόνης ενδείξεων και της κεντρικής οθόνης, συμπεριλαμβανομένων της εμβέλειας, της στάθμης της μπαταρίας και των πληροφοριών φόρτισης.
Lotus Eletre
Ενδίδοντας στον πειρασμό των SUV, η Lotus κατασκευάζει στην Κίνα την αμιγώς ηλεκτρική Eletre, η οποία την τοποθετεί απέναντι στα αντίστοιχου ύφους – αλλά όχι απαραίτητα και τεχνολογίας – μοντέλα των Ferrari, Lamborghini και Porsche. Αξιοποιώντας μια αρχιτεκτονική 800 Volt και μια μπαταρία η χωρητικότητα της οποίας υπερβαίνει τις 100 kWh, το μοντέλο διατίθεται σε τρεις εκδόσεις (Eletre, Eletre S και Eletre R), με δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 603 ή 905 ίππων, σε τιμή από 95.990 ευρώ (προ φόρων) στην ευρωπαϊκή αγορά. Με επιτάχυνση από στάση σε λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα, η Eletre R αυτονόητα θεωρείται το ταχύτερο αμιγώς ηλεκτρικό SUV μαζικής παραγωγής, με δύο κινητήρες, παγκοσμίως. Ο χρόνος αυτός ακούγεται εξωπραγματικός για ένα βαρύ SUV, αλλά η Lotus έχει «αντιγράψει» εδώ όλες τις κατασκευαστικές καινοτομίες του επίσης ηλεκτρικού hypercar Evija, με ιδιαίτερη έμφαση στα ελαφρά υλικά και σε στοιχεία που προσδιορίζουν την αεροδυναμική του αυτοκινήτου, όπως η κινούμενη πτέρυγα στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Αντίστοιχα διαφορετική από άλλες υλοποιήσεις της κατηγορίας είναι και η προσέγγιση στο τετραθέσιο/πενταθέσιο (ανάλογα με την αγορά στην οποία προορίζεται) εσωτερικό της Eletre, όπου παρά τη μεγάλη κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής υπάρχουν κάποιοι φυσικοί διακόπτες που παραπέμπουν στην απλότητα των γνήσιων σπορ αυτοκινήτων.