Η «Κόλαση» του… Schiaparelli

Εμπνευσμένος από το πρώτο – και πιο γνωστό – μέρος της «Θείας Κωμωδίας» του Δάντη, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου, Ντάνιελ Ρόουζμπερι, κατάφερε να διχάσει όσο κανείς το κοινό στην πρόσφατη Εβδομάδα Μόδας Haute Couture στο Παρίσι.

Προτού καν αρχίσει τη Δευτέρα το «catwalk» – στην κυριολεξία – του Maison Schiaparelli στο Petit Palais του Παρισιού, οι προσκεκλημένοι και ο διεθνής Τύπος που βρίσκονταν εκεί συνειδητοποίησαν ότι θα παρακολουθούσαν όχι μόνο την πρώτη ημέρα της Εβδομάδας Μόδας Haute Couture, αλλά και την κορύφωσή της – αν όχι την ουσιαστική λήξη της. Η άφιξη της Κάιλι Τζένερ, η οποία πήρε τη θέση της στην πρώτη σειρά των θεατών φορώντας μια ολόμαυρη εφαρμοστή δημιουργία του κορυφαίου οίκου στην οποία δέσποζε το κεφάλι ενός επιβλητικού λιονταριού κανονικών διαστάσεων με πλούσια χαίτη στον έναν ώμο, έδωσε μια πρόγευση για το τι θα ακολουθούσε. Είχε προηγηθεί η εμφάνιση της γνωστής ράπερ Doja Cat, ντυμένης από την κορυφή μέχρι τα νύχια στα κόκκινα – ρούχα και bodypainting – και στολισμένης με 30.000, επίσης πορφυρά, κρύσταλλα Swarovski, αλλά ποιος έδινε πλέον σημασία…

Αμέσως μετά την έναρξη του ντεφιλέ, τη σκυτάλη πήραν οι επαγγελματίες. Πρώτη διέσχισε το runway η Σάλομ Χάρλοου φορώντας μια strapless τουαλέτα-λεοπάρδαλη του χιονιού, με την κεφαλή του ζώου να «πετάγεται» ουσιαστικά από το στήθος της και να το καλύπτει εξ ολοκλήρου. Η Ιρίνα Σάικ συνέχισε με μια μικρή παραλλαγή του look της Τζένερ, καθώς το δικό της λιοντάρι είχε ανοιχτό το στόμα, φανερώνοντας τα δόντια του, ενώ την παρέλαση των άγριων ζώων ολοκλήρωσε η Ναόμι Κάμπελ με μια ολόμαυρη faux γούνα, με υπερβολικούς ώμους και το κεφάλι μιας μαύρης λύκαινας στη μία πλευρά.

Φυσικά, όπως έσπευσαν να διευκρινίσουν τόσο ο ιστορικός οίκος (ανέκαθεν γνωστός για το φλερτ του με τον σουρεαλισμό) όσο και η Κάιλι Τζένερ στο Instagram τους, κανένα ζώο δεν κακοποιήθηκε για τις εντυπωσιακές δημιουργίες, οι οποίες φτιάχτηκαν εξ ολοκλήρου από αφρολέξ, μαλλί και μεταξένια faux γούνα, ενώ βάφτηκαν στο χέρι για να είναι όσο πιο αληθοφανείς γίνεται. Παρ’ όλα αυτά, και παρά τις εξηγήσεις του Ρόουζμπερι ότι πηγή έμπνευσής του στάθηκε το κεφάλαιο της «Κόλασης» από τη «Θεία Κωμωδία» του Δάντη Αλιγκέρι, το event δεν απέφυγε την κατακραυγή από μεγάλη μερίδα του κoινού, που επισημαίνει ότι η βιομηχανία της μόδας φέρει αρνητικό ιστορικό κακοποίησης ζώων και ότι αυτό θα πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει.

Μάλιστα το ντεφιλέ κατάφερε κάπως να διχάσει και την ίδια την PETA, τη διεθνή οργάνωση για τα δικαιώματα των ζώων, καθώς από τη μία η πρόεδρός της, Ινγκριντ Νιούκερκ, δήλωσε ότι η κολεξιόν με τα τρισδιάστατα κεφάλια ζώων ήταν «εξαιρετικά καινοτόμα» και «μπορεί να είναι μια δήλωση ενάντια στο κυνήγι τροπαίων, στο οποίο οικογένειες λιονταριών αφανίζονται για να ικανοποιήσουν τον ανθρώπινο εγωισμό», ενώ από τα επίσημα κανάλια της οργάνωσης υπήρξαν και επικριτικά σχόλια, αναφερόμενα στη χρήση μεταξιού και μαλλιού, καθώς «μεταξοσκώληκες ζεματίστηκαν ζωντανοί και πρόβατα έπεσαν θύματα εκμετάλλευσης». Οπως και να έχει, ο στόχος της δημοσιότητας επετεύχθη, η κολεξιόν έγινε viral…

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.