Αρχές Νοεμβρίου στο Νίρμπουργκρινγκ της Γερμανίας, στην εμβληματικότερη διαδρομή του είδους της στην Ευρώπη, μια ακόμη καμουφλαρισμένη AMG GT πραγματοποιεί δοκιμές εξέλιξης τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση του μοντέλου στην έκθεση του Παρισιού το 2014. Ο ήχος γνωστός – αν ακούσετε τον V8 twin-turbo των 3.982 κ.εκ. σε λειτουργία και μάλιστα σε διαδικασία επιτάχυνσης, πιστέψτε με, δεν θα τον ξεχάσετε ποτέ -, οι καιρικές συνθήκες ιδανικές για την περίσταση, με θερμοκρασία 12°C, ο οδηγός αγώνων Μάρο Ενγκελ στο τιμόνι και ένας νέος χρόνος-έκπληξη – 7.04.632 – στο χρονόμετρο. Αυτά ήταν τα πρώτα διαπιστευτήρια της ταχύτερης Mercedes-AMG GT R που με τα διακριτικά PRO εμφανίστηκε πριν από μερικές εβδομάδες στην έκθεση του Λος Αντζελες ως η απόλυτη σταρ στην γκάμα μιας εταιρείας για την οποία η εξέλιξη δεν έχει όρια.

Πλαισιωμένη από τις λιγότερο ισχυρές AMG GT – την «απλή» των 476 ίππων, την GT S των 522 ίππων και την GT C των 557 ίππων – η GT R PRO είναι η απόδειξη της εμμονής με την τελειότητα. Ενα αυτοκίνητο που παίζει κρυφτό με τα χιλιοστά του δευτερολέπτου και τα χιλιόμετρα της μέγιστης ταχύτητας, καταφέρνοντας να είναι πιο γρήγορο από τα υπόλοιπα GT χωρίς αλλαγές στον κινητήρα του. Προορισμένο για χρήση σε πίστα, αλλά απόλυτα νόμιμο για να κυκλοφορεί στον δρόμο, έχει ισχύ 585 ίππων, επιταχύνει από στάση σε 3,6 δευτερόλεπτα και δεν ξεπερνά τα 318 χλμ./ώρα.

Μεγέθη που οφείλονται αποκλειστικά στη βελτίωση της αεροδυναμικής και στη μείωση του βάρους που συντελέστηκε με κάθε δυνατό τρόπο. Λίγο ακόμη και θα καταργούσαν και τη βαφή του αμαξώματος, όπως έκαναν στα «ασημένια βέλη» της δεκαετίας του ’50. Με νέα κεραμικά φρένα, ελαφρύτερες αντιστρεπτικές δοκούς, οροφή, καθίσματα και φτερά από ανθρακονήματα, αγωνιστικά αεροδυναμικά βοηθήματα και νέο διαχύτη πίσω για ακόμη περισσότερη κάθετη δύναμη, αυτή η AMG GT περιορισμένης παραγωγής είναι ταυτόχρονα σκληροπυρηνική και πολιτισμένη – με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και την οθόνη 10,25 ιντσών του συστήματος infotainment να συμπληρώνουν το τεχνολογικό κρεσέντο διαρκείας του γερμανού κατασκευαστή. Στοιχεία της εμφάνισής της είναι κοινά με τις μικρότερες «αδελφές» της, στο πλαίσιο της πρόσφατης αισθητικής αναβάθμισης, ωστόσο ούτε οι ειδικές αποχρώσεις, ούτε κανένα άλλο οπτικό εύρημα μπορεί να υπερβεί τη σημασία όσων δεν φαίνονται: τη δυνατότητα περαιτέρω παραμετροποίησης της ρυθμιζόμενης ανάρτησης, του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, το Track Package για οδήγηση σε πίστα με σύστημα προστασίας των επιβατών από ανατροπή και ειδικό κλωβό ασφαλείας, τα διαφορετικά πρoγράμματα οδήγησης και βέβαια την αίσθηση του τιμονιού-φετίχ της AMG, στο οποίο υποκλίνεται ακόμη και ο παγκόσμιος πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον.