Χαρακτηρίζει την Αθήνα «μια ζωντανή και συναρπαστική πόλη» και δηλώνει ενθουσιασμένος που η νέα συνεργασία του με την Εθνική Λυρική Σκηνή θα του επιτρέψει να τη γνωρίσει καλύτερα. Ο μαέστρος Φιλίπ Ογκέν, γνωστός και από προηγούμενες εμφανίσεις του στην Ελλάδα, αυτή τη φορά διευθύνει την «Υπνοβάτιδα» του Μπελίνι, το αριστούργημα του μπελκάντο με το οποίο ξεκίνησε η νέα περίοδος λειτουργίας της ΕΛΣ (αίθουσα Σταύρος Νιάρχος, έως τις 29 Οκτωβρίου). Ωστόσο τους προσεχείς μήνες θα βρεθεί και πάλι κοντά μας για να διευθύνει τις νέες παραγωγές της Λυρικής, με τον «Ντον Κάρλο» του Βέρντι (αίθουσα Σταύρος Νιάρχος, από τις 8 Δεκεμβρίου 2019 έως τις 5 Ιανουαρίου 2020) και τον «Ριγολέτο» του ίδιου συνθέτη (Ιούνιος 2020, Ηρώδειο). Με αφορμή τη δημιουργική παρουσία του στη χώρα μας, ο γάλλος αρχιμουσικός που έχει συνεργαστεί με τις μεγαλύτερες ορχήστρες του κόσμου και έχει διατελέσει μουσικός διευθυντής της Φιλαρμονικής της Νίκαιας και της Οπερας της Ουάσιγκτον, μιλάει στο ΒΗΜΑgazino για τη ζωή του και την τέχνη του. Και αποκαλύπτει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται τον ρόλο του, τον σύνθετο ρόλο του μαέστρου, μπροστά στους μουσικούς της ορχήστρας και τους τραγουδιστές.
Τελικά το μπελκάντο, το μουσικό είδος στο οποίο ανήκει και η «Υπνοβάτις», είναι ένα δύσκολο είδος για τους μαέστρους;
«Mόνο για τους μαέστρους που δεν ξέρουν τι είναι μπελκάντο (γελάει). Στην πραγματικότητα δεν είναι, ή μάλλον είναι τόσο δύσκολο όσο κάθε μουσικό έργο που καλείσαι να μελετήσεις και να ερμηνεύσεις. Tα έργα του μπελκάντο που εξακολουθούμε σήμερα να παίζουμε, εκείνα που έχουν παραμείνει στο ρεπερτόριο, είναι τα πραγματικά αριστουργήματα, γιατί αυτά άντεξαν στον χρόνο. Οπότε η μουσική τους είναι εξαιρετικά όμορφη και ενδιαφέρουσα. Από εκεί και πέρα, όλα είναι θέμα μελέτης και κατανόησης».
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.