«Οταν για πρώτη φορά προ 12 ετών ήρθε στας Αθήνας η μεγάλη Ισπανίς καλλιτέχνις Elvira de Hidalgo θυμούμαι τη φρενίτιδα που είχε καταλάβει το αθηναϊκό κοινό προ του φωνητικού αυτού θαύματος» γράφει ο μουσικοκριτικός Ιωάννης Ψαρούδας τον Οκτώβριο του 1931 στο «Ελεύθερον Βήμα» και συνεχίζει: «Εις το ίδιο θέατρο των «Ολυμπίων», ο αυτός ενθουσιασμός υποδέχεται πάντα την λαμπράν καλλιτέχνιδα εις ό,τι μουσικό έργο και αν παρουσιασθή. Γιατί παντού είναι υπέροχη και μερικές φορές υπερβάλλει και εαυτήν». Πρόκειται για μία μόνο από τις δεκάδες μαρτυρίες που επιβεβαιώνουν πως η γυναίκα η οποία έμεινε στην ιστορία κυρίως ως «η δασκάλα της Μαρίας Κάλλας», εκτός από σημαντική παιδαγωγός ήταν και η ίδια μια σπουδαία καλλιτέχνις. Η ισπανίδα υψίφωνος Ελβίρα ντε Ιντάλγκο εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα αφού πρώτα διέγραψε λαμπρή πορεία στα μεγάλα θέατρα. Οπως ειπώθηκε, ήρθε εδώ επειδή ερωτεύθηκε. Οποιος και αν ήταν ο λόγος, ευτυχώς ήρθε! Οχι μόνο επειδή πρώτη αναγνώρισε το ταλέντο της Κάλλας και της έδωσε όλα τα τεχνικά εφόδια που της επέτρεψαν να ανθήσει καλλιτεχνικά, αλλά και επειδή με τη διδασκαλία της (δεκάδες Ελληνες έμαθαν δίπλα της κλασικό τραγούδι), με τις εμφανίσεις της στη σκηνή (στην Αθήνα αλλά και σε άλλες πόλεις) αλλά και με τις σκηνοθεσίες όπερας που έκανε αργότερα, συνέβαλε καθοριστικά στη διαμόρφωση της μουσικής κουλτούρας του ελληνικού κοινού και στη διάδοση του μελοδράματος σε μια χώρα η οποία στην πραγματικότητα δεν είχε παράδοση στο είδος.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω