Αγνωστη στους περισσότερους εξαιτίας της δραστηριοποίησής της κυρίως εκτός Ευρώπης, η Infiniti διαφέρει πολύ από τους ανταγωνιστές της. Με ηλικία σχεδόν τριών δεκαετιών – ιδρύθηκε μόλις τον Νοέμβριο του 1989 – δεν διαθέτει λόγω «νεότητας» αυτό που οι Αγγλοσάξονες ονομάζουν «heritage», ήτοι την κληρονομιά που μπορεί να εμπνεύσει τα επόμενα βήματά της. Αντί αυτής, το σκέλος πολυτελών οχημάτων του ομίλου Renault-Nissan πειραματίζεται δημιουργώντας πρωτότυπα που προκαλούν τον θαυμασμό για τον συγκερασμό αισθητικής και τεχνολογίας.

Eτσι, μετά το Prototype 9 που παρέπεμπε σε προπολεμικά αγωνιστικά αυτοκίνητα, το νέο Prototype 10 αντλεί έμπνευση από παλιά μοντέλα που δημιουργήθηκαν πολύ πριν από την εμφάνιση της Infiniti. Concept cars όπως αυτό «…επαναφέρουν το πνεύμα των πρώτων speedsters» και παρά το γεγονός ότι η εταιρεία δεν θα μπει στην περιπέτεια της κατασκευής μονοθεσίων για το ευρύ κοινό, το μήνυμα είναι σαφές: «Η προσέγγισή μας είναι ξεκάθαρα οδηγοκεντρική και αυτό φαίνεται στο P10 που κοιτά πίσω για να προχωρήσει μπροστά» ξεκαθαρίζει ο Καρίμ Χαμπίμπ, επικεφαλής σχεδιασμού της Ιnfiniti.

Σύμφωνα με τον καναδό designer που φέρει σήμερα την ευθύνη διαμόρφωσης του μελλοντικού ύφους των αυτοκινήτων της, το P10 περιγράφεται συνοπτικά «ως το ακριβώς αντίθετο αυτού που κάποιοι χαρακτηρίζουν κινούμενο χώρο διαβίωσης». Ενα μοντέλο με αναλογίες και επιλογές στοχευμένες στα θέλω του οδηγού του και αποκλειστικά σε αυτά, ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο και κατασκευασμένο με τρόπο που θα επικοινωνεί τις επιδόσεις ως την κυρίαρχη έννοια.

Αναζητώντας την αντίφαση στα λόγια του εστιάζουμε στην ηλεκτροκίνητη φύση του Prototype 10. «Αυτό ακριβώς εκφράζει το P10. Την ελευθερία που δίνει η ηλεκτροκίνηση στους σχεδιαστές οι οποίοι, απαλλαγμένοι από τους καταναγκασμούς που δημιουργούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα ογκώδη συστήματα μετάδοσης της κίνησης, δημιουργούν μοντέλα με έμφαση στην αεροδυναμική, στη μορφή και στις λεπτομέρειες. Εμπνεόμαστε από την πιο αισιόδοξη εποχή της αυτοκίνησης, τότε που τα αυτοκίνητα χαρακτηρίζονταν κυρίως από την απλή αγάπη για την οδήγηση». Ο Χαμπίμπ γνωρίζει καλά από την έως τώρα θητεία του σε πιο «μαζικές μάρκες» πως η λιτότητα ενός σχεδίου αρκεί για να αποσπάσει άμεσα την προσοχή του κοινού.

Δείτε πώς οι λεπτές σχισμές των προβολέων προσδίδουν στο P10 την όψη αρπακτικού, ενώ η ροή του αέρα στο πάνω μέρος του αυτοκινήτου ελέγχεται από ένα πτερύγιο πίσω από τους ώμους του οδηγού, ένα ακόμη κόλπο βγαλμένο από την ιστορία της Formula 1. «Η ιδέα της καθαρής οδήγησης εκφράζεται από τις προσανατολισμένες προς τον ουρανό επιφάνειες του αυτοκινήτου, ενώ απλές γεωμετρικές λεπτομέρειες οπτικοποιούν την έννοια της ηλεκτροκίνησης και της άμεσης ισχύος» υπογραμμίζει ο Καναδός, για τον οποίο η απουσία συμμετρίας σε αυτό το concept car ήταν ένα από τα αρχικά ζητούμενα. Η επιλογή του, άλλωστε, να τοποθετήσει τη θέση οδήγησης στην αριστερή πλευρά του P10 και όχι στο κέντρο του, όπως θα μπορούσε, αφήνει μια εσκεμμένη υπόνοια για τη μορφή και την εργονομία του πρώτου ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου της Infiniti στο άμεσο μέλλον.