Μπία Ντάβου (1932-1996) και Παντελής Ξαγοράρης (1929-2000). Αμφότεροι άφησαν τη δική τους σφραγίδα στη σύγχρονη ελληνική τέχνη, εκείνη με την επίπονη πρακτική που συνδύαζε τη χειροτεχνία με τη βιομηχανική κατασκευή, εκείνος με τα έργα να κινούνταν με άνεση ανάμεσα στην τέχνη, στην επιστήμη και στην τεχνολογία.
Ωστόσο, δεν είναι τόσο γνωστοί όσο αξίζει το πρωτοποριακό τους έργο, το οποίο υπήρξε μπροστά από την εποχή του και εξακολουθεί να παραμένει σύγχρονο. Η Ελενα Παπαδοπούλου του Radio Athènes και ο Ανδρέας Μελάς του χώρου τέχνης Andreas Melas έρχονται να το αλλάξουν αυτό με μια σειρά εκθέσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με γενικό τίτλο «Συχνότητες/Frequencies». Σε καθεμία από αυτές το έργο των Ντάβου και Ξαγοράρη θα βρίσκεται σε συνομιλία με εκείνο ξένων ή ελλήνων καλλιτεχνών με το οποίο εφάπτεται με κάποιον τρόπο. Προς το παρόν, έχουν εστιάσει το ενδιαφέρον τους στη δημιουργική περίοδο του ζευγαριού που απλώνεται από τα μέσα της δεκαετίας του ’60 ως τα τέλη του ’70. Συγκεκριμένα και επί του παρόντος στη σειρά «Κυκλώματα» και «Διαγράμματα» της Ντάβου, έργα δηλαδή πιο αφηρημένης κατεύθυνσης συγκριτικά με τα «Ιστία» για τα οποία είναι περισσότερο γνωστή, και που βασίζονται σε μια σειριακή μεθοδολογία που συνδέει την κυβερνητική, τα μαθηματικά, τον ομηρικό μύθο των ταξιδιών του Οδυσσέα, την ποίηση ή και την προσωπική τραγωδία. Αλλωστε οι Παπαδοπούλου και Μελάς δηλώνουν ότι πρόθεσή τους είναι να ασχοληθούν με τις πιο άγνωστες πτυχές της δημιουργίας της. Τόσο της δικής της όσο και του Ξαγοράρη, όπου έχουν επικεντρωθεί σε αφαιρετικά του σχέδια ζωγραφισμένα στο χέρι αλλά και σε ορισμένα σχέδια υπολογιστή σε χαρτί από τη σειρά «Μετασχηματισμοί» – ο Ξαγοράρης είχε αρχίσει να ερευνά τις δυνατότητες του υπολογιστή στα εικαστικά μέσω της χρήσης γεωμετρικών αρχών, για παράδειγμα.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος