O Mαξ είναι ένα ζωηρό παιδί, τρέχει, πηδάει, θυμώνει, ταλαιπωρεί και τον σκύλο του πάνω στο παιχνίδι. Οταν η μητέρα του τον στέλνει νηστικό για ύπνο για να τον συνετίσει, εκείνος δραπετεύει στη χώρα των Τεράτων και στέφεται ο αδιαμφισβήτητος βασιλιάς τους. Στο βιβλίο «H Χώρα των Τεράτων» του συγγραφέα και εικονογράφου παιδικών βιβλίων Μορίς Σέντακ (1928-2012), το οποίο κυκλοφόρησε πρόσφατα για πρώτη φορά στα ελληνικά από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος, δεν συμβαίνουν πολλά ή πολύ περισσότερα, τουλάχιστον όχι στα λόγια (για περισσότερη δράση μπορεί κανείς να δει την ταινία του Σπάικ Τζόνζι «Where the Wild Things Are» του 2009 που είναι βασισμένη σε αυτό το βιβλίο). Spoiler alert: η μητρική αγάπη και ένα ζεστό πιάτο φαγητό θα φέρουν τον Μαξ πίσω στο σπίτι και στο κρεβάτι του.

Ο Σέντακ δεν έγραψε για την επιτυχία (του έχει απονεμηθεί μεταξύ άλλων το Βραβείο Χανς Κρίστιαν Αντερσεν και το πρώτο Βραβείο στη μνήμη της Αστριντ Λίντγκρεν), αλλά οδηγήθηκε αναπόφευκτα εκεί ορμώμενος από τη γνήσια αγάπη για τα παιδιά, τα ζωηρά παιδιά με τα μπερδεμένα συναισθήματα – αν και όλα τα παιδιά βιώνουν κάποια στιγμή συναισθήματα που δεν είχαν πάντοτε μια θέση στην αποδεκτή κλίμακα «φυσιολογικότητας» της εκάστοτε εποχής, και όχι μόνο. Γιατί είναι και η υπέροχη εικονογράφηση η οποία συνοδεύει το σοφά μελετημένο ελλειπτικό κείμενο (μεταφρασμένο από τον Γιάννη Παλαβό) που κάνει τη μεγάλη διαφορά σε αυτό το κλασικό παιδικό βιβλίο, το οποίο δεδομένης της διαχρονικής δημοφιλίας του (γράφτηκε το 1963 και έκτοτε έχει πουλήσει εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως) έχει εμπνεύσει αμέτρητους μιμητές, επίδοξους συγγραφείς, χαμένους στην αυταπάτη ότι είναι εύκολο να γράφεις ένα παιδικό βιβλίο. Μια εικονογράφηση που βασίστηκε σε μια μεγάλη αλυσίδα επιρροών από το παρελθόν, τις οποίες ο Σέντακ μετουσίωσε σε προσωπικό ιδίωμα. Από το έργο του άγγλου ζωγράφου και χαράκτη Γουίλιαμ Μπλέικ ή την εικονογραφική παράδοση του 19ου αιώνα στη βικτωριανή Αγγλία, τη Γερμανία ή τη Γαλλία, τις ταινίες του Μπάστερ Κίτον, τον Μίκι Μάους και τη «Φαντασία» της Disney, αλλά και τις «τερατώδεις» θείες και θείους του συγγραφέα, εβραίους μετανάστες από την Πολωνία με τις δικές τους μεγάλες απώλειες στο Ολοκαύτωμα που επισκέπτονταν το πατρικό του στο Μπρούκλιν και διεκδικούσαν ένα φιλί στύβοντας το μάγουλό του.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω