Πριν από περίπου μία δεκαετία εκείνο που κυρίως απασχολούσε τη μικρή αλλά πανίσχυρη κοινότητα του super-yachting ήταν το μέγεθος και ο εντυπωσιασμός. Στόχος, το σκάφος τους να μπει στη λίστα με τα 100 μεγαλύτερα του κόσμου, ακόμα και αν αυτό συνέβαινε για μόλις μερικά εκατοστά. Επί σειρά ετών, για παράδειγμα, το πολυαναμενόμενο γεγονός ήταν η παράδοση του «Eclipse» από το ναυπηγείο Blohm+Voss στον ιδιοκτήτη του, Ρόμαν Αμπράμοβιτς, το οποίο στα 162,50 μέτρα θα κατάφερνε να κατακτήσει την κορυφή της λίστας και θα ήταν μάλιστα από τα λίγα στις πρώτες θέσεις που δεν θα ανήκαν σε κάποια βασιλική οικογένεια. Αυτό έγινε το 2009 και μόλις τέσσερα χρόνια αργότερα έχασε την πρωτοκαθεδρία του από το «Azzam» (179,7 μέτρα, ναυπηγείο Lürssen) του σεΐχη Χαλίφα μπιν Ζαγέντ Αλ Νάχιαν, το οποίο παραμένει πρώτο μέχρι σήμερα. Αυτό όμως θα αλλάξει μέσα στο 2021, μόλις παραδοθεί το «REV» (182,9 μέτρα) στον νορβηγό δισεκατομμυριούχο ιδιοκτήτη του, Χελ Ινγκε Ρόκε.
Τα πράγματα όμως είναι πολύ διαφορετικά τα τελευταία χρόνια, και ακόμα περισσότερο μετά τον κορωνοϊό, όπου η ανάγκη για την προστασία του πλανήτη από κάθε απειλή μοιάζει περισσότερο επιτακτική από ποτέ. Στο παιχνίδι έχουν μπει και οι δισεκατομμυριούχοι που επενδύουν σε πράσινες τεχνολογίες και επιστημονικές έρευνες οι οποίες ευελπιστούν ότι θα λύσουν σημαντικά πρακτικά ζητήματα της καθημερινότητας. Ενδεικτική της τάσης αυτής είναι η ίδρυση, τον Ιανουάριο του 2019, του «Sustainable Yachting Network» (Βιώσιμο Δίκτυο Υachting), ενός προγράμματος υπό την αιγίδα του Ιδρύματος του Πρίγκιπα Αλβέρτου Β’ του Μονακό, σε συνεργασία με το Yacht Club de Monaco, το Monaco Yacht Show και άλλους φορείς, με σκοπό την κινητοποίηση της κοινότητας του yachting γύρω από θέματα περιβάλλοντος και βιωσιμότητας.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.