Οπως συμβαίνει σε όλους τους τομείς της καθημερινότητάς μας, έτσι και στον καφέ το φθινόπωρο είναι η εποχή της ανανέωσης. Επιπλέον είναι και η εποχή του «anything goes», που μπορούμε δηλαδή να διαλέξουμε ό,τι θέλουμε. Από ζεστά ροφήματα για τα πρώτα κρύα πρωινά ή τον κλασικό πλέον φρέντο μας για τις ημέρες που ο υδράργυρος δεν λέει να συνειδητοποιήσει ότι δεν έχουμε ακόμη καλοκαίρι, πικάντικες ή δροσερές νότες, ζεστά ή πιο ανάλαφρα αρώματα, dark roasts ή φρουτένιες γεύσεις. Ολα είναι απλώς θέμα γούστου.
Πέρα όμως από τις προσωπικές προτιμήσεις υπάρχουν κάποιες τάσεις και μάλιστα παγκόσμιες. Πολλές από αυτές έχουν ξεκινήσει ήδη αρκετά χρόνια και άλλες είναι πιο φρέσκες, όλες όμως εξελίσσουν τη βιομηχανία του καφέ και την κάνουν ακόμη πιο ελκυστική στον μέσο άνθρωπο. Οι πιο «καθαρές» γεύσεις στον καφέ, τα dark roasts, χωρίς ζάχαρη ή γάλα – εκτός και αν πρόκειται για τα φυτικά που συνεχώς γίνονται περισσότερο δημοφιλή -, ώστε να απολαμβάνουμε αναλλοίωτα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των χαρμανιών, κερδίζουν έδαφος στη διεθνή αγορά. Το ίδιο και οι specialty coffees. Οι καταναλωτές θέλουν να ξέρουν ακριβώς από πού προέρχεται ο καφές τους, γι’ αυτό και είναι σημαντική η ιχνηλασιμότητά του. Ακόμη καλύτερα αν είναι φτιαγμένος σύμφωνα με τους κανόνες της ηθικής οικονομίας και της βιωσιμότητας.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.