«Οι Ιάπωνες αποδέχονται ότι η τέχνη και το εµπόριο θα αναµειχθούν. Μάλιστα, εκπλήσσονται από την άκαµπτη και «δήθεν» ιεράρχηση της «υψηλής τέχνης» της Δύσης» είναι τα λόγια του Τακάσι Μουρακάµι, ενός από τους σηµαντικότερους (σίγουρα από τους πιο αναγνωρίσιµους) εκπροσώπους της σύγχρονης εικαστικής έκφρασης στην Ιαπωνία. Αφορµή για την αµφιλεγόµενη δήλωσή του στάθηκαν οι επικρίσεις που δέχθηκε για τη συνεργασία του µε τον Μαρκ Τζέικοµπς για λογαριασµό του luxury brand Louis Vuitton, την εποχή που ο αµερικανός σχεδιαστής τελούσε χρέη καλλιτεχνικού διευθυντή (1997-2013). Κριτική που καθόλου δεν πτόησε τον καλλιτέχνη, ο οποίος θεωρεί την «καταναλωτική κουλτούρα» απαραίτητο στοιχείο του έργου του, που απεικονίζει την πολιτισµική και κοινωνική πραγµατικότητα στη µεταπολεµική Ιαπωνία.
Ετσι, τα πολύχρωµα σχέδιά του εµπλούτισαν τη συλλογή από τσάντες και δερµάτινα αξεσουάρ µε ένα λογότυπο που έχει µείνει στην ιστορία. Εννέα χρόνια αργότερα, ήρθε η σειρά της συµπατριώτισσάς του, επίσης παγκοσµίως γνωστής εικαστικού, Γιαγιόι Κουσάµα. Η συνεργασία της µε τον γαλλικό οίκο είχε ως αποτέλεσµα µια κολεξιόν η οποία χαρακτηρίστηκε από το σήµα κατατεθέν της αντισυµβατικής καλλιτέχνιδας, τις διάσηµες βούλες της. Πριν από αυτό, το 2001, είχε συνεργαστεί µε τον Ισέι Μιγιάκε σε ένα εντυπωσιακό fashion show από φωτεινά polka dots.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.