Best of 2021

Πέντε νέα εμβληματικά μοντέλα με διαφορετικό ύφος χαρακτηρίζουν τη χρονιά που φεύγει σε λίγες ημέρες, δημιουργώντας μεγαλύτερες προσδοκίες για την επόμενη.

Ferrari Daytona Sp3

Σε μια ακραία δημιουργική στιγμή, αντίστοιχη εκείνων που προκάλεσαν την εμφάνιση των εμβληματικών Monza SP1 και SP2 μοντέλων της αποκλειστικής σειράς Icona, η Ferrari κλέβει την παράσταση με την Daytona SP3, ένα hypercar «…για κάθε ημέρα του χρόνου σε όλον τον κόσμο», καθώς οι speedster SP1 και SP2, εξαιτίας της απουσίας παρμπρίζ, δεν κυκλοφορούν παντού σε δημόσιους δρόμους. Η αποκλειστικότητα στην περίπτωση της Daytona αφορά την κατασκευή «μόνο» 599 αυτοκινήτων – 100 περισσότερα από τις δίδυμες Monza –, με τιμή 2 εκατ. ευρώ, προτεραιότητα στους ιδιοκτήτες των SP1 και SP2 και παραδόσεις που θα ξεκινήσουν σε περίπου έναν χρόνο. Το όνομά της σχετίζεται με τις 24 Ωρες της Daytona του 1967, όπου η Ferrari πέτυχε το 1-2-3 με τις αγωνιστικές 330 P3/4, 330 P4 και 412 P σε μία από τις κορυφαίες στιγμές της στη «χρυσή εποχή» των αγώνων με αυτοκίνητα κλειστού τροχού, που αποτελεί διαχρονικά σημείο αναφοράς για πολλές γενιές σχεδιαστών και μηχανικών. Η σχέση της Daytona SP3 με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της δεκαετίας του 1960 εντοπίζεται και στον τομέα της σχεδίασης, η οποία συνδυάζει στοιχεία από τις vintage Ferrari και τα σημερινά μοντέλα της φίρμας. Το χαμηλό παρμπρίζ δημιουργεί μια προφανή σύνδεση με την P3/4, ενώ τα «διπλά καρέ» εμπρός φτερά παραπέμπουν σε σπορ πρωτότυπα όπως η 512 S, η 712 Can-Am και η 312 P, την ώρα που τα κινούμενα πάνελ πάνω από τα φωτιστικά σώματα αποτελούν φόρο τιμής στους αναδυόμενους προβολείς που ήταν κάποτε δημοφιλείς στα supercars. Στο πίσω μέρος η Daytona SP3 διαφοροποιείται από τις σύγχρονες Ferrari χάρη με μια στοίβα από «λεπίδες» κάτω από την μπάρα φώτων, επιλογή που ενισχύει τον ισχυρισμό της εταιρείας ότι η Daytona SP3 είναι το πιο αεροδυναμικά αποδοτικό μοντέλο δρόμου που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα χωρίς τη βοήθεια ενεργών αεροδυναμικών στοιχείων. Στο εσωτερικό, τα καθίσματα είναι ενσωματωμένα στο αμάξωμα και όχι τοποθετημένα απευθείας στο σασί, όπως στα κλασικά αγωνιστικά πρωτότυπα, με τον οδηγό και τον συνοδηγό να κάθονται χαμηλότερα από ό,τι σε οποιαδήποτε άλλη Ferrari, καθώς η Daytona SP3 έχει ύψος μόλις 1,14 μέτρα – και βάρος 1.485 κιλά. Είναι επίσης η πρώτη Ferrari που παρουσιάζεται μετά την «αποχώρηση» της υβριδικής LaFerrari το 2018, με δωδεκακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα, ο οποίος τοποθετείται στο κέντρο του αμαξώματος. Με χωρητικότητα 6,5 λίτρα, αυτός ο V12 αποδίδει 829 ίππους, καθιστώντας την το πιο ισχυρό μη εξηλεκτρισμένο μοντέλο που έχει κατασκευαστεί έως τώρα στο Maranello. Σε συνδυασμό μάλιστα με το τροποποιημένο αυτόματο κιβώτιο επτά ταχυτήτων της 812 Competizione, ο V12 εξασφαλίζει στην SP3 επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ./ώρα) σε 2,85 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 338 χλμ./ώρα.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.