Εχουν περάσει περισσότερα από 120 χρόνια από την πρώτη φορά που ο Αλεσάντρο Μπερλούτι έβαλε την υπογραφή του σε ένα υπόδημα εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από τον ίδιο, δημιουργώντας έτσι, χωρίς να το γνωρίζει, την αυτοκρατορία με το όνομα Berluti. Ηταν σπάνιος ο συνδυασμός που τον βοήθησε να ξεχωρίσει: υποδειγματική ποιότητα, αλάνθαστη τεχνική, φαντασία και δημιουργικότητα. Η οικογενειακή παράδοση συνεχίστηκε με επιτυχία και συνέπεια από τους απογόνους του, όμως εκείνη που έκανε τη διαφορά ήταν η δισεγγονή του, Ολγα Μπερλούτι. Χάρη στη λαμπερή προσωπικότητά της, από την έδρα του οίκου στο Παρίσι πέρασαν διάφοροι θρύλοι της τέχνης και της διανόησης. Ο Ζακ Λακάν, ο Ρόμαν Πολάνσκι, ο Ιβ Σεν Λοράν με τον Πιερ Μπερζέ και ο Καρλ Λάγκερφεντ ήταν συχνοί θαμώνες.
Δεν είναι τυχαίο πως ακόμη και ο Αντι Γουόρχολ, έχοντας τρέλα με τα ωραία παπούτσια, σε εκείνη απευθύνθηκε όταν αποφάσισε να παραγγείλει ένα custom made ζευγάρι loafers το 1962. Η Ολγα ανέλαβε να τα σχεδιάσει και χάρη στην αντισυμβατική της προσέγγιση ο πάπας της pop art έμεινε ενεός από το αποτέλεσμα. Χρησιμοποίησε μάλιστα δέρμα με σημάδια, από μια αγελάδα με «επαναστατικό πνεύμα» που μονίμως δοκίμαζε τις αντοχές του συρματοπλέγματος το οποίο τη χώριζε από την ελευθερία της. Ο Γουόρχολ δήλωσε πως θα ήθελε πάντα να φοράει είδη τα οποία έχουν κατασκευαστεί από το δέρμα ανυπότακτων ζώων και το μοντέλο που ονομάστηκε Andy έχει βρει έκτοτε μόνιμη θέση στη συλλογή του οίκου. Αυτή η φιλοσοφία έχει ταυτιστεί με το brand Berluti: ο πελάτης είναι ο καλλιτέχνης, το όραμα του οποίου οφείλει να υπηρετηθεί.
Η Ολγα Μπερλούτι ήταν επίσης αυτή που στη δεκαετία του ’80 εισήγαγε το χρώμα στον κόσμο του ανδρικού υποδήματος με όπλο την ασύγκριτη πατίνα που χαρακτηρίζει τα προϊόντα Berluti, η οποία οφείλεται σε δικές της ευρεσιτεχνίες: την αποκαλούμενη «πατίνα Berluti» και το δέρμα «Venezia». Το αποτέλεσμα προκύπτει από μια ειδική επεξεργασία που προσδίδει στο δέρμα πολύτιμη ευλυγισία και αποχρώσεις με απίστευτο βάθος. Ο οίκος πάντως φροντίζει ώστε η παραγωγή του να υπόκειται πάντα σε κανόνες σεβασμού του φυσικού περιβάλλοντος.
Η εμμονή των διαχειριστών αυτής της έξοχης κληρονομιάς έχει φροντίσει να παραμείνει το όνομα Berluti ολοζώντανο και στον 21ο αιώνα. Το 2005 στις συλλογές προστέθηκαν τσάντες, πορτοφόλια, ζώνες και λοιπά αξεσουάρ, το 2012 ο οίκος λάνσαρε τη δική του σειρά prêt-a-porter ενδυμάτων, ενώ τα τελευταία χρόνια οι πρωτοποριακές αντιλήψεις της δημιουργικών διευθυντών οδήγησαν σε αναπάντεχες συνεργασίες από τις οποίες προέκυψαν πρωτότυπα αντικείμενα, όπως το ποδήλατο που κατασκευάστηκε σε σύμπραξη με τη Cycles Victoire ή οι αλτήρες που φέρουν επίσης τη σφραγίδα της Hock Design. Αξίζει να σημειωθεί πως χρέη καλλιτεχνικού διευθυντή του οίκου τελεί πια ο φημισμένος βέλγος σχεδιαστής Kris Van Assche, ο οποίος θα παρουσιάσει τη νέα του συλλογή τον Ιανουάριο του 2019, στο πλαίσιο της εβδομάδας μόδας του Παρισιού.