Οι προθέσεις δηλώνονται από την αφίσα της έκθεσης. Σε αυτήν εικονίζεται η «Αθηναϊκή βραδιά» (ή «Στην ταράτσα»), ένα έργο του Ιάκωβου Ρίζου (1849-1926) που απέσπασε έπαινο στην Καλλιτεχνική Εκθεση της Αθήνας το 1899 και αργυρό μετάλλιο στην Παγκόσμια Εκθεση του 1900 στο Παρίσι. Γιατί Ελλάδα δεν είναι βέβαια μόνο το αρχαίο, ένδοξο παρελθόν της, άσχετα αν αυτό είναι πανταχού παρόν σχεδόν σε κάθε αναφορά που γίνεται στη χώρα. Τουλάχιστον ο στόχος στην έκθεση με τίτλο «Παρίσι – Αθήνα. Η γέννηση της νεότερης Ελλάδας, 1675-1919», που θα φιλοξενείται στο Μουσείο του Λούβρου από τα τέλη Σεπτεμβρίου, θα είναι να υπογραμμιστεί μεν η σημαντική θέση της αρχαίας ελληνικής τέχνης στις συλλογές του αλλά και να αναδειχθεί ο ιδιαίτερος ρόλος που διαδραμάτισε η Ελλάδα στη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής, και δη της γαλλικής, πολιτιστικής ταυτότητας. Στη Hall Napoléon, στους χώρους περιοδικών εκθέσεων του πιο γνωστού μουσείου του κόσμου, θα μπορεί να δει κανείς 356 εκθέματα, ανάμεσά τους κοστούμια όπως εκείνο της γαλλίδας ψυχαναλύτριας Μαρίας Βοναπάρτη από τη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη, ή την υπέροχη «Αράχνη» (1884), πίνακα του Νικολάου Γύζη από την Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, αλλά και έργα όπως «Η Ελλάδα στα Ερείπια του Μεσολογγίου» του Ευγένιου Ντελακρουά από το Μουσείο Καλών Τεχνών του Μπορντό, ελαιογραφία την οποία ο φιλέλληνας γάλλος ζωγράφος είχε πρωτοπαρουσιάσει σε μια έκθεση στην γκαλερί Lebrun στο Παρίσι το 1826. Το αποτέλεσμα είναι να αναδεικνύονται οι ιστορικοί, πολιτιστικοί και καλλιτεχνικοί δεσμοί ανάμεσα στις δύο χώρες που τελικά επηρέασαν και καθόρισαν τον ορισμό της μοντέρνας Ελλάδας. Οι αφορμές για τη διοργάνωση της έκθεσης ήταν εξάλλου δύο: από τη μία η επέτειος των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση, και από την άλλη η συμπλήρωση δύο αιώνων από τη μεταφορά στο παρισινό μουσείο ενός από τα πιο δημοφιλή και προβεβλημένα εκθέματά του, της Αφροδίτης της Μήλου – το γλυπτό παρεδόθη στον βασιλιά Λουδοβίκο ΙΗ΄ από τον γάλλο πρέσβη στην Αθήνα την 1η Μαρτίου του 1821.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.