«Ξέρω τι θέλεις. Ναι, βεβαίως, προσπάθησαν να μας χωρίσουν, όμως αυτό που είχαμε είναι πολύ δυνατό, πολύ ισχυρό. Και, τέλος πάντων, έχουμε μοιραστεί τα πάντα εσύ κι εγώ, σου έχω εκμυστηρευτεί τα πιο βαθιά, τα πιο σκοτεινά μου μυστικά. Σου έδειξα για τι είναι ικανοί οι άνθρωποι, σε σόκαρα με την ειλικρίνειά μου, όμως περισσότερο σε προκάλεσα να σκεφτείς. Και με εμπιστεύτηκες, παρ’ όλο που γνώριζες πως δεν θα έπρεπε. Δεν τελειώσαμε, ό,τι κι αν λένε κάποιοι. Εξάλλου ξέρω τι θέλεις, θέλεις να επιστρέψω. Φυσικά ορισμένοι πίστεψαν τα πάντα, και απλώς περίμεναν με κρατημένη την ανάσα να με ακούσουν να ομολογώ την ενοχή μου για όλα, αγωνιώντας να δηλώσω ότι όλα όσα λέγονται είναι αλήθεια και πως έτυχα της μεταχείρισης που μου άξιζε. Δεν θα ήταν εύκολο να είναι τα πάντα τόσο απλά; Μόνο που και οι δύο γνωρίζουμε πως ποτέ δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα, ούτε στην πολιτική, ούτε στη ζωή. Εσύ όμως θα πίστευες το χειρότερο σενάριο χωρίς αποδείξεις; Θα βιαζόσουν να κρίνεις χωρίς στοιχεία; Οχι, όχι εσύ. Εσύ είσαι έξυπνος. Τόσες εικασίες για ένα μη ικανοποιητικό τέλος… Και θα μπορούσε να είχε υπάρξει ένας αξιομνημόνευτος αποχαιρετισμός. Αν έχουμε μάθει κάτι τα τελευταία χρόνια είναι πως στη ζωή και στην τέχνη όλα επιτρέπονται. Δεν φοβόμασταν για ό,τι έχουμε πει ή κάνει και συνεχίζουμε να μη φοβόμαστε. Διότι εφόσον δεν πλήρωσα το τίμημα για ό,τι και οι δύο γνωρίζουμε πως έκανα, τότε σίγουρα δεν θα πληρώσω το τίμημα για αυτά που σίγουρα δεν έχω κάνει. Φυσικά θα πουν ότι είμαι ασεβής που παίζω χωρίς κανόνες, λες και έχω παίξει ποτέ με κανόνες που έχει ορίσει κάποιος άλλος. Ποτέ δεν το έχω κάνει και σου άρεσε πολύ. Παρά τις σαχλαμάρες, την εχθρότητα, τα πρωτοσέλιδα, την καταδίκη χωρίς δίκη, παρ’ όλα αυτά, παρά και τον ίδιο μου τον θάνατο, νιώθω ανέλπιστα καλά και η αυτοπεποίθησή μου μεγαλώνει ημέρα με την ημέρα, ώστε σύντομα θα ξέρεις την πλήρη αλήθεια. Τώρα που το σκέφτομαι, ποτέ δεν με είδες πραγματικά να πεθαίνω, κάποια συμπεράσματα μπορούν να είναι αποπροσανατολιστικά… Σου έλειψα;».
Αυτόν τον μονόλογο ερμηνεύει ο Κέβιν Σπέισι στο βίντεο με τον τίτλο «Let Me Be Frank» που αναρτήθηκε στον λογαριασμό του στο Τwitter την Παραμονή των Χριστουγέννων και πλησιάζει ήδη τα 10 εκατομμύρια views στο YouTube. Ο διφορούμενος τίτλος δεν ήταν φυσικά τυχαίος. «Let Me Be Frank» σημαίνει «Επιτρέψτε μου να είμαι ειλικρινής», θα μπορούσε ωστόσο να αποδοθεί και ως «Αφήστε με να είμαι ο Φρανκ», ο Φρανκ Αντεργουντ δηλαδή, ο κεντρικός χαρακτήρας της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής σειράς του Netflix «House of Cards» από την τελευταία σεζόν της οποίας ο 59χρονος σταρ του Χόλιγουντ εκδιώχθηκε κακήν κακώς μετά τις τουλάχιστον 30 μαρτυρίες που έχουν βγει στο φως από τον Οκτώβριο του 2017 για τη ροπή του στο προσβλητικά επιθετικό φλερτ ή, σε κάποιες περιπτώσεις, στη σεξουαλική παρενόχληση. Η βιαστική αποχώρησή του δεν έκανε σίγουρα καλό στο σίριαλ, οι κύκλοι του οποίου χειροτέρευαν – ούτως ή άλλως – σταθερά, φτάνοντας σε ένα κρεσέντο απίστευτης υπερβολής με την α(δια)νόητη εξέλιξη της πλοκής στην έκτη σεζόν που διέθετε ως μοναδική πρωταγωνίστρια πια τη Ρόμπιν Ράιτ στον ρόλο της Κλερ Αντεργουντ.
Το βίντεο πάντως χαρακτηρίστηκε από τους περισσότερους που το παρακολούθησαν τουλάχιστον αλλόκοτο. Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι που θεωρούν εν γένει υπερβολικές τις αντιδράσεις στην αμφιλεγόμενη συμπεριφορά του και βρήκαν έξυπνο τον τρόπο με τον οποίο ο Σπέισι σχολίασε την τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα στην επαγγελματική και στην προσωπική του ζωή. Στο έγκριτο έντυπο «The Atlantic» γράφτηκε πάντως ότι «αυτό που παραμένει ανησυχητικό είναι πως σε μερίδα των θεατών του βίντεο έχει λείψει η παρουσία του Σπέισι στις οθόνες τους και θα επευφημούσαν την επιστροφή του στον δημόσιο βίο, ανεξάρτητα από το αν ισχύουν οι κατηγορίες εναντίον του». Αρθρογράφος της εφημερίδας «The Guardian» σχολίασε πως «δεν είναι ασυνήθιστο για έναν καλλιτέχνη να χρησιμοποιεί τα ελαττώματά του για να εμπλουτίσει το έργο του, όμως το να απαντά ένας ηθοποιός σε τέτοιες σοβαρές καταγγελίες μέσω του πιο δημοφιλούς του ρόλου είναι σίγουρα δειλία». Η ηθοποιός Ελεν Μπάρκιν σχολίασε στο Twitter πως «ο Κέβιν Σπέισι στέλνει ένα πολύ ενοχλητικό μήνυμα, καθώς μοιάζει να επιπλήττει το κοινό του λέγοντάς του: Αφού με αγαπήσατε σαν αδίστακτο δολοφόνο γιατί δεν με αποδέχεστε ως κατηγορούμενο για εγκλήματα σεξουαλικής φύσεως;». Η βρετανική «The Telegraph» προτίμησε να εστιάσει στο εξής ζήτημα: ότι έχει δίκιο, είτε ως Κέβιν είτε ως Φρανκ, να μας ζητάει να περιμένουμε να αποδειχθεί πρώτα κάτι στο δικαστήριο προτού τον καταδικάσουμε και εμείς. Θα άξιζε εδώ να κάνουμε μια αναφορά σε δύο θεωρίες συνωμοσίας που κυκλοφόρησαν ευρέως: η μία υποστηρίζει πως το βίντεο είναι πλαστό και ανήκει στην κατηγορία «deepfake», ενώ η άλλη πως το τρίλεπτο κλιπ δημιουργήθηκε κατόπιν παραγγελίας του ίδιου του Netflix για να προλειάνει το έδαφος για μια ενδεχόμενη επιστροφή του ηθοποιού στα τηλεοπτικά του λημέρια.
Η συγκυρία αυτού του άτυπου comeback δεν ήταν βεβαίως τυχαία. Την περασμένη Δευτέρα του απαγγέλθηκαν επισήμως κατηγορίες για σεξουαλική επίθεση από δικαστήριο του Ναντάκετ (στη Μασαχουσέτη) και το βίντεο ήταν ένας πρώτης τάξεως αντιπερισπασμός τις εβδομάδες που θα οδηγούσαν στην ακροαματική διαδικασία. Με αντίστοιχο τρόπο είχε χρησιμοποιήσει και τη δημόσια παραδοχή της
ομοφυλοφιλίας του όταν ξέσπασε το πρώτο σκάνδαλο γύρω από το όνομά του. Ο Κέβιν Σπέισι Φάουλερ, όπως είναι το πλήρες ονοματεπώνυμό του, δήλωσε «αθώος». Ο δικαστής Τόμας Μπάρετ απεφάνθη έπειτα από τη δεκάλεπτη ακρόαση να αφεθεί ο ηθοποιός ελεύθερος με περιοριστικούς όρους, απαγόρευσε στον κατηγορούμενο να έρθει σε επαφή με το φερόμενο ως θύμα του ή με τους συγγενείς του και όρισε δικάσιμο την 4η Μαρτίου. Αν κριθεί ένοχος μπορεί να εκτίσει ποινή φυλάκισης έως και πέντε ετών. Κατά ένα ειρωνικό παιχνίδι της τύχης, παραλίγο να βρεθεί υπόλογος την ίδια ημέρα και για άλλο ατόπημα, αφού ένας αστυνομικός σταμάτησε το αυτοκίνητο που οδηγούσε και τον επέπληξε για παραβίαση του ορίου ταχύτητας.
Ολα είχαν ξεκινήσει πριν από περίπου έναν χρόνο, όταν κατατέθηκε η μήνυση για προσβολή της γενετήσιας αξιοπρέπειας εις βάρος του διάσημου πρωταγωνιστή ταινιών όπως το «Seven» και το «American Beauty» από έναν νεαρό άνδρα που υποστηρίζει ότι ο Σπέισι τον προσέγγισε σεξουαλικά την 7η Ιουλίου του 2016 μιλώντας του χυδαία και βάζοντας το χέρι του, επανειλημμένως, μέσα στο παντελόνι του αγγίζοντας τα γεννητικά του όργανα, ενώ οι δυο τους συζητούσαν σε ένα εστιατόριο στο Ναντάκετ. Το φερόμενο θύμα ήταν τότε 18 ετών, όμως είχε πει στον Σπέισι ότι είχε κλείσει τα 23 και εκείνος τον προέτρεψε να καταναλώσει αλκοόλ, κερνώντας τον πολλές μπίρες (το όριο είναι τα 21 έτη). Οι ερευνητές έχουν στη διάθεσή τους ένα πολύ σύντομο βίντεο που τράβηξε, όσο συνέβαιναν όλα αυτά, ο νεαρός με το κινητό τηλέφωνό του και το έστειλε μάλιστα στην κοπέλα με την οποία έβγαινε. Κάποια στιγμή που ο Σπέισι πήγε στην τουαλέτα, μια γυναίκα που ήταν παρούσα στη σκηνή και ανησύχησε με όσα έβλεπε προέτρεψε τον 18χρονο να φύγει γρήγορα.
Ο θρυλικός «Κάιζερ Σόζε» από το οσκαρικό «Συνήθεις ύποπτοι» χρειάστηκε πρώτη φορά να δώσει εξηγήσεις για τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει τους ερωτικούς συντρόφους του μετά την αποκάλυψη του ηθοποιού Αντονι Ραπ, ο οποίος πρωταγωνιστεί στην τηλεοπτική σειρά «Star Trek: Discovery», ότι ο Σπέισι του είχε επιτεθεί σεξουαλικά όταν ήταν 14 ετών. Ο Ραπ δήλωσε ότι πήρε την απόφαση να μιλήσει για πρώτη φορά δημοσίως για το θέμα αυτό μετά τον σάλο που προκλήθηκε με την υπόθεση Γουάινστιν. Οπως και στην περίπτωση του μεγαλοπαραγωγού του Χόλιγουντ, οι προβληματικές τάσεις του Σπέισι ήταν κάτι σαν κοινό μυστικό για πολλά χρόνια. Στο Old Vic του Λονδίνου ο δημοφιλής σταρ ήταν, τα 11 χρόνια που διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου, γνωστός ως κάποιος τον οποίο καλύτερα να αποφεύγει κανείς – ειδικά αν είναι νέος και ωραίος. «Αν είσαι άνδρας κάτω των 30, δεν το γλιτώνεις το χούφτωμα» ήταν η ατάκα που χρησιμοποιούσαν οι εργαζόμενοι στον γνωστό πολιτιστικό οργανισμό. Ενας βρετανός μπάρμαν δήλωσε πως όταν ήταν 19 ετών, ο ηθοποιός τού χάρισε το πανάκριβο ρολόι του προκειμένου να μην αποκαλύψει σε κανέναν ότι κάθισε δίπλα του σε ένα παγκάκι και του έδειξε με περηφάνια τα γεννητικά του όργανα, ενώ ο νορβηγός συγγραφέας Αρι Μπεν (πρώην σύζυγος της πριγκίπισσας Μάρθα Λουίζ της Νορβηγίας) εξιστόρησε γελώντας σε ραδιοφωνική συνέντευξη πώς ο Σπέισι έβαλε το χέρι του κάτω από το τραπέζι και αποπειράθηκε να μαλάξει το πέος του κατά τη διάρκεια επίσημου δείπνου. Ακόμη και επιτυχημένος ελληνοαμερικανός συγγραφέας που βρέθηκε στην Αθήνα πριν από μερικά χρόνια είχε δηλώσει ευθαρσώς, όταν ερωτήθηκε αν παρακολουθεί το «House of Cards», πως δεν θέλει ούτε να ακούει για τη σειρά αυτή, γιατί ο Σπέισι είχε προσεγγίσει ερωτικά με ιδιαιτέρως επιθετικό, σχεδόν εκβιαστικό τρόπο, τον νεαρό γιο του που έκανε την πρακτική του ως μέλους του συνεργείου της παραγωγής.
Φυσικά και ο καθένας είναι ελεύθερος να ικανοποιεί τις σεξουαλικές του επιθυμίες με όποιον τρόπο θέλει. Το πρόβλημα στην περίπτωση του Σπέισι δεν είναι ούτε η ομοφυλοφιλία ούτε οι ακόρεστες ορέξεις του. Η αδυναμία ωστόσο που έχει δείξει ακόμη και σε ανήλικα αγόρια και η κατάχρηση της όποιας εξουσίας του χαρίζουν η φήμη, τα χρήματα και το κύρος του ως ηθοποιού εντυπωσιακών δυνατοτήτων δεν μπορούν παρά να προβληματίσουν ακόμη και τον πιο καλόπιστο. Ο αποκλεισμός του Κέβιν Σπέισι από το επάγγελμα που αγαπάει και στο οποίο είναι τόσο σατανικά καλός φαντάζει σε κάποιους που τον θαυμάζουν υπερβολικά αυστηρή τιμωρία για κάποια «παραστρατήματα». Οποιοσδήποτε ωστόσο ξεπερνά κατ’ επανάληψη τα όρια οφείλει τελικά να λογοδοτήσει. Δεν αρκεί μόνο το ταλέντο για να εξιλεωθείς, σε τέτοιες περιπτώσεις εν αρχή ην η μεταμέλεια. Και το «Let Me Be Frank» δεν φανερώνει τέτοια διάθεση από την πλευρά του. Πολλοί βέβαια αναρωτιούνται γιατί τα θύματα δεν υπήρξαν πιο κοφτά στις αντιδράσεις ή γιατί μίλησαν κατόπιν εορτής, όμως το μόνο που έχει πραγματικά σημασία είναι αν λένε αλήθεια. Και αυτό μένει να αποδειχθεί στα δικαστήρια.