Για άλλη μία χρονιά το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών αποτέλεσε την αφορμή για ξεχωριστά red carpet looks που συζητήθηκαν. Αν και τα περισσότερα έφεραν τη σχεδιαστική σφραγίδα των πιο εμβληματικών οίκων μόδας στον πλανήτη – Chanel, Dior, Armani κ.ά. –, πολλές ήταν οι παρευρισκόμενες που επέλεξαν να ρισκάρουν με λιγότερο αναγνωρίσιμα brands. Δύο από αυτές ήταν η Χάιντι Κλουμ και η Ρόμι Στριντ, οι οποίες προτίμησαν δύο σχεδιαστές από τη Μέση Ανατολή, τον Saiid Kobeisy και την Eman Al Ajlan αντίστοιχα, οι οποίοι δεν είναι μεν τόσο γνωστοί, αλλά διαθέτουν μεγάλη πείρα στο να ντύνουν διεθνείς σταρ για πρώτης γραμμής events.

Τα δύο supermodels δικαιώθηκαν για την επιλογή τους, καθώς βρέθηκαν να φιγουράρουν σε όλες σχεδόν τις λίστες των πιο καλοντυμένων του θεσμού. Ειδικά η 51χρονη Χάιντι Κλουμ δημιούργησε αίσθηση με την κατακόκκινη τουαλέτα Saiid Kobeisy με το βαθύ ντεκολτέ και τις «γενναίες» στρώσεις υφάσματος που άφηναν ένα άνοιγμα στο μπροστινό μέρος για να διακρίνονται οι καλλίγραμμες γάμπες της. Από την άλλη, η 28χρονη Ολλανδή Ρόμι Στριντ, πρώην αγγελάκι της Victoria’s Secret, επέλεξε ένα πιο ρομαντικό φόρεμα με ύφασμα από ροζ παστέλ φτερά στολισμένο περίτεχνα με χάντρες.

Η Στριντ πάντως δεν ήταν η μοναδική διασημότητα με δημιουργία Eman Al Ajlan, αφού και οι Freen και Ρεμπέκα Πατρίσια Αρμστρονγκ – αμφότερες ηθοποιοί, τραγουδίστριες και μοντέλα με καταγωγή από την Ταϊλάνδη –τίμησαν τη σχεδιάστρια από τη Σαουδική Αραβία. Η πρώτη φόρεσε ένα κατακόκκινο τούλινο φόρεμα και η δεύτερη μια ροζ τουαλέτα με ασημένια στρας.

Με δύναμη από το Ριάντ

Γεννημένη και μεγαλωμένη στο Ριάντ, η Eman Al Ajlan διαδραματίζει σημαντικό ρόλο όχι μόνο στη μεταμόρφωση της βιομηχανίας της μόδας στην πατρίδα της και στην παρουσίασή της σε ένα παγκόσμιο κοινό, αλλά και στην προώθηση του μηνύματος ότι οι γυναίκες της Σαουδικής Αραβίας μπορούν να κατορθώσουν πολλά όταν τους δίνεται η ευκαιρία. Η μόδα μπήκε από νωρίς στη ζωή της, όταν σε ηλικία μόλις 12 ετών ανακάλυψε το ταλέντο της στον σχεδιασμό ρούχων. Εκτοτε, όχι μόνο σχεδιάζει, αλλά και ράβει μόνη της τα ρούχα που φοράει, ενώ παράλληλα πειραματίζεται συνεχώς με νέες ιδέες μεταποίησης και styling, δίνοντας νέα πνοή σε ήδη υπάρχοντα designs.

Η Ρόμι Στριντ με Eman Al Ajlan στο κόκκινο χαλί του 77ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών @ Daniele Cifala/NurPhoto//NO USE FRANCE

Η επαγγελματική της ενασχόληση με τη διεθνή μόδα ξεκίνησε το 2005, με το 2007 να αποτελεί χρονιά-ορόσημο στην καριέρα της, αφού τότε δημιούργησε το δικό της brand με συλλογές prêt-à-porter, haute couture και νυφικά. Κερδίζοντας πρώτα τις γυναίκες της Σαουδικής Αραβίας και του αραβικού κόσμου, στη συνέχεια κατέκτησε τα κόκκινα χαλιά σε παγκοσμίου εμβέλειας events, δίνοντας έναν ιδιαίτερο τόνο κάθε φορά.

Μία από τις κορυφαίες τέτοιες στιγμές ήταν στη διάρκεια του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας το 2019, όταν οι πρωταγωνίστριες της ταινίας «The Perfect Candidate» – η οποία είχε ως θέμα της την ενδυνάμωση των γυναικώνΜίλα Αλ Zαχράνι και Ντέι Αλ Χιλάλι, από τις πιο δημοφιλείς ηθοποιούς της Σαουδικής Αραβίας, επέλεξαν να φορέσουν δημιουργίες της, ενισχύοντας περαιτέρω το μήνυμα της αλληλεγγύης και αλληλοϋποστήριξης ανάμεσα στις γυναίκες της χώρας.

Ως προς το στυλ της, η Eman Al Ajlan φημίζεται για τα ρομαντικά και ντελικάτα σχέδιά της, την απαράμιλλη δεξιοτεχνία της, καθώς και την προσοχή που δίνει σε κάθε λεπτομέρεια. Εκείνο όμως που πάντοτε προέχει είναι η ποιότητα των υφασμάτων, τα οποία προέρχονται μόνο από τα πιο φημισμένα εργοστάσια της Ευρώπης. Επίσης, επειδή τα περισσότερα κομμάτια του brand είναι sur mesure, η δουλειά είναι εντελώς εξατομικευμένη και ξεκινά από την ίδια την πελάτισσα. Κατόπιν ραντεβού, διαμορφώνεται το σχέδιο που ταιριάζει καλύτερα στον σωματότυπό της και στη συνέχεια επιλέγεται το καταλληλότερο ύφασμα.

Η Άσλεϊ Μπένσον φορώντας Eman Al Ajlan στα Fashion Trust Awards στα Goya Studios του Χόλιγουντ τον Μάρτιο του 2023 @ Juan Pablo Rico/Sipa USA)No Use Germany

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι μία από τις πιο σημαντικές στιγμές της καριέρας της Eman Al Ajlan ήταν το 2022, όταν έγινε η πρώτη σχεδιάστρια μόδας εκ Σαουδικής Αραβίας που «συμμετείχε» στο FIFA World Cup, το οποίο όπως όλοι θυμόμαστε έλαβε χώρα στο Κατάρ. Συγκεκριμένα, σχεδίασε το ρούχο της Manal, η οποία τραγούδησε στην τελετή λήξης στο στάδιο Lusail.

Επρόκειτο για μια ολόσωμη φόρμα από μαύρο ταφτά με αστραφτερές λεπτομέρειες από χρυσούς κρυστάλλους. Για την τεράστια προβολή που αναπόφευκτα είχε το ρούχο της, η ίδια η σχεδιάστρια είχε δηλώσει: «Η μόδα σίγουρα θεωρείται μια ήπια δύναμη που μπορεί να αποτελέσει αφορμή για πολλούς ανθρώπους να ταξιδέψουν στη Σαουδική Αραβία για να αποκτήσουν ξεχωριστά κομμάτια που υπάρχουν μόνο στο Βασίλειο».

Με επίκεντρο τη γυναίκα

Το μοντέρνο συναντά το κλασικό και διαχρονικό στις δημιουργίες του Saiid Kobeisy, του λιβανέζου σχεδιαστή μόδας που εκτός από τη Βηρυτό διατηρεί showroom στο Ντουμπάι και μπουτίκ στο Παρίσι, ενώ οι δημιουργίες του πωλούνται σε δεκάδες χώρες ανά την υφήλιο καθώς και σε δημοφιλείς ιστοσελίδες με επώνυμα διεθνή brands.

Από fashion show του Saiid Kobeisy στη Βηρυτό. @NABIL MOUNZER

Η σχέση του Kobeisy με τη μόδα έχει, όπως και στην περίπτωση της Al Ajlan, τις ρίζες της στην παιδική ηλικία, αφού ο πατέρας του διατηρούσε μπουτίκ στη λιβανέζικη πρωτεύουσα, όπου πωλούσε βραδινά, επίσημα φορέματα.

Εφηβος ακόμη, περνούσε τον περισσότερο ελεύθερο χρόνο του εκεί, ερχόμενος μάλιστα σε επαφή με την πελατεία στην οποία πρόσφερε τις στυλιστικές του συμβουλές. Αυτό τον οδήγησε το 2000 στο να ξεκινήσει επισήμως να σχεδιάζει ρούχα για το δικό του, προσωπικό πελατολόγιο, ενώ το πρώτο ατελιέ Saiid Kobeisy το άνοιξε δύο χρόνια αργότερα, φυσικά στη Βηρυτό. Η πρώτη μπουτίκ του με prêt-a-porter εγκαινιάστηκε το 2010.

Από fashion show του Saiid Kobeisy στη Βηρυτό. @NABIL MOUNZER

Το στυλ που έκανε γνωστό τον 46χρονο σήμερα σχεδιαστή είναι οι ογκώδεις δημιουργίες με τις πολλαπλές στρώσεις υφάσματος, τα μεγάλα ανοίγματα (βαθιά ντεκολτέ, τολμηρά σκισίματα στις φούστες κ.ά.), καθώς και οι αστραφτερές λεπτομέρειες, όλα στοιχεία που είδαμε στην πρόσφατη πληθωρική εμφάνιση της Χάιντι Κλουμ στις Κάννες. Εστιάζει στα αριστοκρατικά σχέδια χρησιμοποιώντας χάντρες, χειροποίητα κεντήματα και άλλες σχεδιαστικές λεπτομέρειες για να κάνει τη διαφορά και τα αγαπημένα του υλικά είναι η δαντέλα Chantilly και το μπροκάρ.

Ο ίδιος χαρακτηρίζει την αισθητική του ως ένα «εντυπωσιακό μείγμα αντιθέσεων, όπου το μοντέρνο συναντά το κλασικό, το αισθησιακό «στρογγυλεύει» το τολμηρό και η απροσδόκητη ανατροπή κλέβει τελικά τις εντυπώσεις. Σε αντίθεση με τα κοψίματα, τα χρώματα και τα χαρακτηριστικά κάθε συλλογής, που εξελίσσονται συνεχώς από εποχή σε εποχή, η αισθητική του οίκου Saiid Kobeisy παραμένει αμετάβλητη».

Πάντοτε, όμως, όταν σχεδιάζει έχει στον νου του τη γυναίκα στην οποία απευθύνεται, την οποία περιγράφει ως ατρόμητη, που τολμά να αφήνει το στίγμα της και έχει την ικανότητα να στρέφει όλα τα βλέμματα επάνω της χωρίς αυτό να της δημιουργεί αμηχανία, φόβο ή ανασφάλεια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας τέτοιας γυναίκας η Τζένιφερ Λόπεζ, η οποία είχε φορέσει δική του δημιουργία για να εμφανιστεί στο talk show του Τζίμι Φάλον τον Δεκέμβριο του 2018. Η διάσημη σταρ είχε επιλέξει τότε ένα λευκό μίνι φόρεμα με βαθύ ντεκολτέ.