Ενας εικαστικός με εξαιρετικά σημαντικό έργο που του χάρισε τον τίτλο τού «Πατέρα της pop art», μια εκκεντρική προσωπικότητα που έζησε με τους δικούς της όρους, στρέφοντας τα φώτα της παγκόσμιας δημοσιότητας με ιδιαίτερα έντονο τρόπο επάνω της. Ο Αντι Γουόρχολ, μία από τις μεγαλύτερες και πιο παραγωγικές προσωπικότητες της εποχής του, άφησε πίσω του έργα τα οποία διερευνούν τη σχέση ανάμεσα στην κουλτούρα διάσημων ανθρώπων και στην καλλιτεχνική έκφραση. Ο «μυστηριώδης» άνδρας που γεννήθηκε από σλοβάκους γονείς στο Πίτσμπεργκ της Πενσιλβάνια, ο καλλιτέχνης που άρχισε να γίνεται γνωστός ως εικονογράφος του περιοδικού «Glamour» για να κατακτήσει την κορυφαία θέση στο κίνημα της pop art, συγκεντρώνει πάντα το διεθνές ενδιαφέρον για την αισθητική του. Μια μοναδική σύγκλιση καλλιτεχνικών μέσων έκφρασης όπως η φωτογραφία και το σχέδιο, με ιδιαίτερα εντυπωσιακά στοιχεία που «περιστρέφονται» γύρω από τα εμπορικά και διεθνή σήματα. Ποιος όμως ήταν ο άνθρωπος κάτω από την ασημένια περούκα; Σίγουρα ο Αντι Γουόρχολ υπήρξε μια χαρισματική προσωπικότητα. Εζησε πολύ έντονα, γνώρισε την καταξίωση, αμφισβητήθηκε, χειροκροτήθηκε, τα έργα του βρίσκονται στους σημαντικότερους εκθεσιακούς χώρους στον κόσμο. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων (αύριο Δευτέρα εορτάζεται σε ολόκληρο τον κόσμο) παρουσιάζουμε κάτι από το τεράστιο έργο του Γουόρχολ, ο οποίος έφυγε πρόωρα από τη ζωή (το 1987). Τα πλήθη γοητεύονταν από τον Αντι με το μάλλον έκπληκτο βλέμμα πίσω από τα στρογγυλά κοκάλινα γυαλιά μυωπίας και εξακολουθούν να γοητεύονται πάντα. Το αποδεικνύουν οι ουρές έξω από την περίφημη λονδρέζικη Tate Modern σε μια πρόσφατη έκθεση και σε άλλους μουσειακούς χώρους, αλλά και ο «χαμός» που γίνεται μεταξύ συλλεκτών για να αποκτήσουν έργα του, 33 χρόνια μετά τον θάνατό του. Ο Γουόρχολ είχε σχέση με τις σημαντικότερες προσωπικότητες της εποχής του, ανάμεσά τους και με τον Αλέξανδρο Ιόλα, ο οποίος τον παρότρυνε να ζωγραφίζει πολύ συχνά τον Λένιν. Ανάμεσα στις άλλες σημαντικές προσωπικότητες που ζωγράφισε ήταν ο Μικ Τζάγκερ, η Ελίζαμπεθ Τέιλορ, η Μέριλιν Μονρόε, ο Μοχάμεντ Αλι. Τη Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη και την κόρη της Χριστιάνα τις γνώρισε στο περίφημο club «Studio 54» της Νέας Υόρκης. Ο διάσημος Αντι ξεχώρισε αμέσως τις δύο Ελληνίδες. Ζήτησε να φιλοτεχνήσει τα πορτρέτα τους, κάτι που έγινε αργότερα. Με την πάροδο των χρόνων δημιουργήθηκε φιλία μεταξύ τους. Με τη Μαριάννα συνομιλούσε για τον πολιτισμό και την τέχνη. Ετρεφε ιδιαίτερο θαυμασμό στη Χριστιάνα, όχι μόνο για την εξωτερική της εμφάνιση αλλά και για τον χαμηλών τόνων χαρακτήρα της. Προσεκλήθη στον γάμο της με τον Γιώργο Γουλανδρή, ενώ δήλωνε ενθουσιασμένος για το γεγονός ότι η μεγάλη έκθεση που ετοίμαζε με την κυρία Μαριάννα Βαρδινογιάννη στην Ελλάδα βρισκόταν στο τελικό της στάδιο. Δυστυχώς δεν μπόρεσε να πραγματοποιήσει τίποτε από αυτά. Πέθανε ξαφνικά. Τα πορτρέτα όμως των κυριών Μαριάννας και Χριστιάνας Βαρδινογιάννη «ταξιδεύουν» μαζί με άλλα σημαντικά έργα, όταν πραγματοποιούνται μεγάλες εκθέσεις για τον Γουόρχολ στα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου…
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.