«Είμαι πολύ ενθουσιασμένη για τη συνάντησή μου στη σκηνή με αυτόν τον υπερταλαντούχο άνθρωπο. Ομολογώ ότι έχω και λίγο τρακ, γι’ αυτό και κάνω μαθήματα φωνητικής. Δεν σου κρύβω ότι όταν αρχικά μού το πρότεινε, δίστασα, αλλά μετά σκέφτηκα ότι η ζωή είναι τόσο μικρή…». Η ηθοποιός Αλκηστις Πουλοπούλου ξέρει πάντα να κάνει τις αφηγήσεις της γοητευτικές.
Το ραντεβού μας αυτή τη φορά δόθηκε βιαστικά. Αφορμή ήταν η πρόταση που της έκανε πριν από 10 ημέρες ο καλός της φίλος Ρούφους Γουέινραϊτ να βρεθεί δίπλα του στη σκηνή στις 10 Οκτωβρίου στη συναυλία του «Rufus-Retro-Wainwright-Spective – Act 2: Songs of Love and Desire», η οποία θα δοθεί στο εμβληματικό κτίριο της Philharmonie de Paris, στη Salle des concerts de la Cité de la musique.
Ο φημισμένος, ιδιοσυγκρασιακός, αμερικανο-καναδός τραγουδοποιός και τραγουδιστής, που δημιουργικά δύναται να συνδυάσει την όπερα με την ποπ, θα δώσει τις προσεχείς ημέρες συνολικά τρεις συναυλίες στο Παρίσι, τις οποίες και χωρίζει σε τρεις θεματικές ενότητες. Στις 9 Οκτωβρίου ξεκινά με τη θεματική «Songs of Youth and Addiction», μία αναφορά ίσως και στους δικούς του δαίμονες που τον βασάνισαν κατά το παρελθόν, με την εξάρτησή του από τα ναρκωτικά, συνεχίζει, όπως προαναφέρθηκε, στις 10 Οκτωβρίου αγγίζοντας τη θεματική «Songs of Love and Desire», για να καταλήξει στις 11 Οκτωβρίου με τη θεματική «Songs of Contempt and Resistance».
Η γνωριμία
«Πώς γνωριστήκατε με τον Ρούφους Γουέινραϊτ;» τη ρωτώ. «Συναντηθήκαμε για πρώτη φορά στην Αργεντινή το 2016» αναφέρει. «Βρισκόμουν εκεί σε ταξίδι μαζί με την αδελφή μου. Ο Ρούφους έδινε την ίδια εποχή μια συναυλία στο Teatro Colón. Ετυχε να γνωρίζω τον ατζέντη του που είναι Γάλλος και εκείνος μας κάλεσε στη συναυλία. Στο τέλος ο ίδιος μάς πήγε να συγχαρούμε προσωπικά τον Ρούφους. Την ώρα λοιπόν που του έτεινα το χέρι μου να τον συγχαρώ, συνέβη κάτι μαγικό: «Θέλω να σε γνωρίσω καλύτερα. Τι κάνεις αύριο;» με ρώτησε. Toυ απάντησα ότι σκεφτόμουν να επισκεφθώ τις αντικερί και να χορέψω τάνγκο στους δρόμους. «Θα έρθω μαζί σας» αποφάσισε. Ετσι την επόμενη ημέρα η αδελφή μου, ο ατζέντης του, ο Ρούφους, ο σύζυγός του και εγώ συναντηθήκαμε ξανά και εκείνες τις στιγμές κάτι απροσδιόριστο μας έδεσε. «Eμείς θα είμαστε φίλοι από εδώ και πέρα» μου είπε. Και έτσι χτίστηκε η σχέση μας, μολονότι δεν βλεπόμαστε συχνά, γιατί εκείνος διαμένει στο Λος Αντζελες και εγώ στην Αθήνα».
Η πρότασή του πάντως να βρεθούν μαζί στη σκηνή τη βρήκε εντελώς απροετοίμαστη, όπως εκμυστηρεύεται. ««Θέλω να είσαι κομμάτι αυτής της συναυλίας» μου είπε ο Ρούφους. Ο ίδιος θέλησε για αυτές τις συναυλίες να βρίσκονται μαζί του λίγοι φίλοι του, να του κάνουν κάποιες ερωτήσεις, να ανοίξει ένας διάλογος. Λατρεύει τη θεατρικότητα και θέλει να υπάρξει μια ζωντάνια στη σκηνή πέρα από τα τραγούδια που θα ερμηνεύσει ο ίδιος. Μαζί μάλιστα θα τραγουδήσουμε το κομμάτι «Complainte de la butte». Πρόκειται για ένα παλιό γαλλικό τραγούδι που διασκεύασε o Ρούφους για την ταινία «Moulin Rouge» του Μπαζ Λούρμαν. Θα ανέβω στη σκηνή έχοντας κάνει μόλις μία πρόβα μαζί του, καθώς βρίσκεται συνεχώς σε περιοδεία. Αυτή τη στιγμή δουλεύω μόνη μου το τραγούδι και εκείνος μου στέλνει καθησυχαστικά μηνύματα ότι θα τα καταφέρω» λέει γελώντας.
Στον αστερισμό του «Milky Way»
Η ίδια μοιάζει να διανύει μια δημιουργική περίοδο. Το κορίτσι που άφησε την Αθήνα στα έξι της χρόνια, έζησε στον Καναδά με τη μητέρα και τον πατριό της, πέρασε την εφηβεία της σε ένα μεγάλο σπίτι με κήπο και σκυλιά στη Νορμανδία, για να σπουδάσει στη Σορβόννη και αργότερα στο Οσλο, τελικά επέστρεψε στις αρχές των ’00s στη μαμά Ελλάδα για να κάνει τα πρώτα της βήματα στο θέατρο και τελικά να διαγράψει μια ακριβή πορεία στο σανίδι.
Δυνατή πάντως θα είναι εφέτος η τηλεοπτική της παρουσία, καθώς θα την απολαύσουμε στην πιο πολυαναμενόμενη παραγωγή της χρονιάς: το «Milky Way» του Βασίλη Κεκάτου, μία σειρά που θα κάνει σύντομα πρεμιέρα από τη συχνότητα του Mega. «Ουσιαστικά στη σειρά κάνω ένα guest. Υποδύομαι τη μητέρα ενός εκ των πρωταγωνιστών, του Τζο, που τον ερμηνεύει ο Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος» αναφέρει. «Νομίζω πρόκειται για μία υπέροχη δουλειά που δείχνει τις ανησυχίες των νέων σήμερα, μία σειρά όπου το δράμα μπερδεύεται με το χιούμορ, όπως συμβαίνει δηλαδή και στη ζωή».
Τη συνεργασία της με τον Βασίλη Κεκάτο – πρόκειται για τον μοναδικό έλληνα σκηνοθέτη που έχει βραβευθεί με τον Χρυσό Φοίνικα για καλύτερη ταινία μικρού μήκους στο Φεστιβάλ των Καννών («Η απόσταση ανάμεσα στον ουρανό κι εμάς», 2019) – τη χαρακτηρίζει μοναδική. «Είναι ένας ευαίσθητος σκηνοθέτης με πολύ φρέσκια ματιά. Το δικό μου γύρισμα, όπως μου είπε, έτυχε να είναι το πιο δύσκολο της σειράς, καθώς πέσαμε σε μια πολύ δύσκολη μέρα με χιόνια στη Φλώρινα. Εκείνος όμως ήταν τόσο ήρεμος, είχε τον απόλυτο έλεγχο των πράγματων και ταυτόχρονα ήταν πολύ γλυκός».
Παράλληλα η Αλκηστις Πουλοπούλου έπαιξε στη γαλλική σειρά «Salade Grecque» του Amazon Prime, ενώ έκανε γυρίσματα και για τη νέα σειρά με τίτλο «17 Κλωστές» του Σωτήρη Τσαφούλια, η οποία θα προβληθεί τον ερχόμενο Μάρτιο. Την επόμενη άνοιξη θα προβληθεί από το ΗΒΟ και το πολυαναμενόμενο «So Long, Marianne», όπου επίσης έπαιξε. Σε σκηνοθεσία του Νορβηγού Οστάιν Κάρλσεν («Exit», «Dag») και της Καναδής Μπρόουεν Χιουζ («Breaking Bad», «Better Call Saul»), η σειρά αφηγείται τον θυελλώδη έρωτα του Λέοναρντ Κοέν με τη νορβηγίδα μούσα του Μαριάν Ιλέν, την οποία γνώρισε στην Υδρα.
Θεατρικά, ωστόσο, έχει αποφασίσει να κάνει μια μικρή παύση. «Θέλω να εξερευνήσω το σινεμά, να περάσω λίγο χρόνο στο Παρίσι όπου έχω έναν ατζέντη και να μπορώ να κάνω κάποια κάστινγκ» αναφέρει. «Βέβαια, εάν μια θεατρική πρόταση με συνεπάρει εννοείται ότι θα είμαι ανοιχτή, αφού το θέατρο συνεχίζει να με κινητοποιεί και να με μαγεύει» καταλήγει.
Λίγο προτού κλείσουμε την κουβέντα μας, τη ρωτώ εάν υπήρξε δύσκολη η προσαρμογή της στην Ελλάδα όταν αρχικά ήρθε. «Ναι, και είναι λογικό, γιατί ο κάθε λαός έχει τον δικό του τρόπο σκέψης» εξηγεί. «Ξέρετε, δεν ένιωσα ποτέ Ελληνίδα, ούτε Γαλλίδα, ούτε Καναδή, αλλά μάλλον όλα αυτά μαζί. Ουσιαστικά νιώθω ότι ανήκω παντού και πουθενά. Μια μοναξιά αλλά και συνάμα μια λαχτάρα για το καινούργιο συνοδεύει πάντα την πορεία μου. Το γεγονός αυτό συμβαίνει, φαντάζομαι, γιατί δεν μεγάλωσα με ένα περιβάλλον να με συνοδεύει από την αρχή της γέννησής μου μέχρι σήμερα. Αλλαζα χώρες. Οταν έφθασα στην Ελλάδα μιλούσα πολύ σπαστά ελληνικά. Μάλιστα ο πρώην άνδρας μου, ο Γιάννης Χουβαρδάς, με κορόιδευε και είχε δημιουργήσει ένα «λεξικό» όπου σημείωνε τις περίεργες λέξεις που έλεγα. Μπαίνοντας στο ελληνικό θέατρο, κατάλαβα πόσο με ενδιέφερε η ελληνική γλώσσα. Να την ακούω, να τη μάθω φωνητικά, γιατί το στόμα μου είχε «κατασκευαστεί» για να προφέρει τα γαλλικά φωνήεντα, τις λέξεις. Επρεπε να φορμαριστώ ξανά. Και αυτό με γοήτευε τότε πάρα πολύ, να ακολουθώ τον ήχο…».