Ο Νικολάες Φράνκεν γεννήθηκε περί το 1520 στο Χέρενταλς του Βελγίου. Εργάστηκε ως ζωγράφος. Ζωγράφοι έγιναν και οι τρεις γιοι του, ο Χιερόνιμους Φράνκεν Ι, ο Φρανς Φράνκεν Ι και ο Αμπρόζιους Φράνκεν Ι, οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν κυρίως δίπλα στον πατέρα τους για να γράψουν ιστορία με τη τέχνη τους. Με τη σειρά του ο Φρανς Φράνκεν Ι (1542-1616) έκανε ζωγράφους τους τέσσερις δικούς του γιους, τον Τόμας Φράνκεν, τον Χιερόνιμους Φράνκεν ΙΙ, τον Φρανς Φράνκεν ΙΙ και τον Αμπρόζιους Φράνκεν ΙΙ. Και ο γιος του Φρανς Φράνκεν ΙΙ, ο Φρανς Φράνκεν ΙΙΙ, έγινε επίσης εικαστικός καλλιτέχνης, συνεχίζοντας μια μακραίωνη οικογενειακή ιστορία που επιβεβαιώνει πως το μήλο (ή και τα μήλα) θα πέσει κάτω από τη μηλιά. Δεν είναι δύσκολο να εξηγήσεις γιατί συχνά ο γιος ακολουθεί το επάγγελμα του πατέρα του. Επειδή βρίσκει έτοιμη δουλειά, αυτός είναι ένας σοβαρός λόγος. Αλλά και επειδή επηρεάζεται βαθύτατα από τον γεννήτορά του ή φέρει γονιδιακά τα ίδια ταλέντα με εκείνον. Oμως, το θέμα μας δεν είναι απλώς πατέρες και γιοι που έκαναν το ίδιο επάγγελμα, τέτοιοι υπάρχουν πολλοί στο κοινωνικό περιβάλλον όλων μας. Εμείς αναζητήσαμε διάσημους πατέρες και διάσημους γιους που σταδιοδρόμησαν στο ίδιο επάγγελμα με την ίδια (μεγάλη) επιτυχία ή που, ακόμη καλύτερα, ο γιος ξεπέρασε τον πατέρα σε φήμη, σε χρήμα και σε δύναμη. Κάπως έτσι, ξεκινώντας από τον 16ο αιώνα και τους Φλαμανδούς Φράνκεν, φτάσαμε στις μέρες μας και στους Μέρντοχ, στους Μπους, στους Τραμπ, στους Ντάγκλας, ακόμη και στους Παπανδρέου και τους Μητσοτάκηδες. Γιατί και στα δικά μας περιβόλια, κατά τον νόμο της βαρύτητας, όχι αυτόν του Νεύτωνα, αλλά της βαρύτητας που έχει η παρουσία του πατέρα σε μία οικογένεια, της επιρροής που ασκεί ειδικά στα αρσενικά μέλη, τα μήλα εξακολουθούν να πέφτουν κάτω από τη μηλιά που τα γέννησε.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος