Εν μέσω πανδημίας, η κοκκινομάλλα Ριάν Βαν Ρομπάι και η ξανθιά Φελίς Νόβα Νούρντχοφ έχουν κάνει τους fashion designers και τους εκδότες των σημαντικότερων περιοδικών του πλανήτη να τρέχουν ξοπίσω τους.
Πόσο έχει αλλάξει η µόδα, αλήθεια, το τελευταίο διάστηµα; Τα θεαµατικά fashion shows µε τις υπογραφές διάσηµων σχεδιαστών αντικαταστάθηκαν από βιντεάκια τα οποία παίζουν συνέχεια στον χώρο του Διαδικτύου. Βίντεο πραγµατικά εντυπωσιακά, καλοφτιαγµένα, «στηµένα» µε προσοχή, όταν βέβαια πίσω τους κρύβονται σοβαροί επαγγελµατίες. Στη σκληρή, γκρίζα εποχή της COVID-19 οι πασαρέλες δεν υπάρχουν πια. Τουλάχιστον µε τον τρόπο, τη µορφή, που είχαµε συνηθίσει µέχρι τώρα. Το κλασικό catwalk µε τα µοντέλα να βαδίζουν επάνω σε αυτό φορώντας τα ρούχα designers της παλαιότερης και νεότερης γενιάς έχουν σχεδόν εξαφανιστεί. Οι creative directors των οίκων µόδας επιλέγουν τα βίντεο να γυρίζονται κυρίως σε εξωτερικούς χώρους (π.χ. το ιστορικό βρετανικό brand Burberry επέλεξε µία πανέµορφη δασική έκταση), χωρίς όµως να αποκλείονται τα εσωτερικά εµβληµατικών κατοικιών, µουσείων, γκαλερί, βιοµηχανικών περιοχών κ.ά. Μία παρέα φίλων η οποία ασχολείται σε επιχειρηµατικό επίπεδο µε τον χώρο της µόδας, διατηρώντας exclusive boutiques µε κορυφαίες υπογραφές, συζητούσε για τις νέες, πρωτόγνωρες συνθήκες που επικρατούν. Μέχρι πέρυσι υπήρχαν το Παρίσι, το Λονδίνο, η Νέα Υόρκη και το Μιλάνο για τα µεγάλα fashion shows. Εκεί συγκεντρώνονταν σχεδιαστές, διάσηµα µοντέλα, fashion editors και στελέχη των µεγαλύτερων περιοδικών του κόσµου, επιχειρηµατίες, έµποροι, ακόµα και εικαστικοί, µε σκοπό να παρακολουθήσουν τα shows. Πριν από µερικούς µήνες χτύπησε το πρώτο «επικίνδυνο καµπανάκι» στην Εβδοµάδα Μόδας στο Μιλάνο. Αρκετοί άνθρωποι από ολόκληρο τον πλανήτη οι οποίοι ταξίδεψαν στην ιταλική µεγαλούπολη χτυπήθηκαν από τον κορωνοϊό. Το σοκ ήταν µεγάλο. Η παγκόσµια πανδηµία είχε επισκεφθεί τη γειτονική χώρα. Η συνέχεια είναι γνωστή και τραγική. Η Ιταλία, ιδιαίτερα στον Βορρά, µέτρησε (και µετράει) χιλιάδες νεκρούς. Η βιοµηχανία της µόδας αποτελούσε πάντα µια ισχυρή ένεση για την ιταλική οικονοµία. Η COVID-19 έχει επηρεάσει (και καταστρέψει οικονοµικά) πάρα πολλά πράγµατα. Υπάρχουν όµως πάντα οι διαδικτυακές πλατφόρµες, η βιώσιµη µόδα, ακόµα και τα digital µοντέλα ή τα µοντέλα-µαριονέτες. Ο οίκος Moschino παρουσίασε µάλιστα ένα αριστουργηµατικό fashion show, µε τα µοντέλα να έχουν «αντικατασταθεί» από εξαιρετικές κούκλες-µαριονέτες οι οποίες «ταξίδευαν» στον χώρο ενώ κάποιοι στα παρασκήνια κινούσαν τα νήµατα µε αριστοτεχνικό τρόπο. Οι µαριονέτες έµοιαζαν «ζωντανές». Αυτά είναι τα επιτεύγµατα της τεχνολογίας που έχει εισβάλει δυναµικά και στο fashion world. Μέσα σε όλες αυτές τις «ιδιαίτερες» συνθήκες για την παγκόσµια µόδα τα supermodels… καλά κρατούν. Τα κορίτσια που κάνουν µάλιστα θραύση αυτό το διάστηµα είναι οι επονοµαζόµενες «δύο µικρές Ολλανδέζες». Η κοκκινοµάλλα Ριάν Βαν Ροµπάι και η ξανθιά Φελίς Νόβα Νούρντχοφ δηµιουργούν πραγµατικό χαµό. Λίγο πάνω και λίγο κάτω από τα είκοσί τους χρόνια αντίστοιχα, έχουν κάνει τους designers και τους εκδότες των σηµαντικότερων περιοδικών του πλανήτη να τρέχουν ξοπίσω τους. Το παιχνίδι µε τα top models παίζεται τώρα στα τρανταχτά συµβόλαια µε τους κορυφαίους οίκους καθώς και στα covers των διεθνών τίτλων. Οποια κάνει τα περισσότερα (και τα καλύτερα, βεβαίως-βεβαίως) έχει κερδίσει το παιχνίδι. She is the master of the game…
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος