Τι μπορεί να περιμένει ένας φίλος ή μία φίλη της μουσικής από το 2022; Πολλά και τίποτα. Το πολλά σημαίνει ότι όλοι αναμένουμε την επιστροφή στην κανονικότητα και το τίποτα ότι αυτή η κανονικότητα ίσως αργήσει κι άλλο. Και αυτό όχι γιατί δεν υπάρχουν ιδέες αλλά επειδή κανείς δεν γνωρίζει τις εξελίξεις αυτή τη στιγμή ελέω κορωνοϊού και των μεταλλάξεών του. Ο,τι και αν γίνει, όμως, τα πράγματα δεν θα είναι (ακριβώς) όπως ήταν. Τόσο οι καλλιτέχνες, τα συγκροτήματα, οι παραγωγοί, οι δισκογραφικές εταιρείεςόσο και το κοινό έχουν αλλάξει.
Η μουσική και το τραγούδι, πάντως, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, θα συνεχίσουν να υπάρχουν, να συγκινούν και κυρίως να κάνουν τους απανταχού ακροατές/θεατές να ονειρεύονται. Οπως δείχνουν όμως τα στοιχεία, το φυσικό προϊόν, τα CD, αποτελούν – και θα αποτελέσουν για το 2022 και εφεξής – όνειρο μακρινό. Οι νέοι και πολύ περισσότερο οι μικρότεροι σε ηλικία ακροατές ακούν και θα ακούν τους αγαπημένους τους δημιουργούς μέσα από τις ψηφιακές μουσικές (και όχι μόνο) πλατφόρμες. Κάποτε ήταν το ραδιόφωνο και το MTV που είχαν τη δύναμη να αποφασίζουν για τα πιο «πιασάρικα» τραγούδια τα οποία έφθαναν στο κοινό και αναπόφευκτα θα γίνονταν διεθνείς επιτυχίες. Μετά ήρθε το ΥouΤube, οι ψηφιακές μουσικές πλατφόρμες, όπως για παράδειγμα το Spotify, και σήμερα, στην εποχή των social media, φαίνεται ότι το TikTok έχει λάβει τα ηνία της μουσικής βιομηχανίας, καθώς απευθύνεται κυρίως στο νεαρότερο κοινό – χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το Spotify έχει χάσει τη δύναμή του.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.