Νέα εποχή Citroën C5 Aircross PHEV

Απέχουμε πια μόνο λίγες ημέρες από την έλευση του 2019 και τις επετειακές εκδηλώσεις για τη συμπλήρωση ενός αιώνα λειτουργίας της Citroën, η οποία με μια κίνηση υψηλού συμβολισμού, τόσο σε γεωγραφικό επίπεδο όσο και σε τεχνολογικό, επέλεξε την έκθεση αυτοκινήτου της γαλλικής πρωτεύουσας για να ξεκινήσει την αντίστροφη μέτρηση για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της.

Το πρώτο δείγμα γραφής στην πορεία μετάβασης προς τη νέα εποχή αποτελεί η πιο προηγμένη έκδοση του C5 Aircross, η οποία, παρά τον χαρακτηρισμό «πρωτότυπη» που τη συνοδεύει, αποτελεί μια απολύτως ρεαλιστική προσέγγιση της plug-in υβριδικής τεχνολογίας, καθώς συνδυάζει τον γνωστό PureTech κινητήρα βενζίνης απόδοσης 180 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 80 kW που βρίσκεται ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Η συνολική ισχύς προσδιορίζεται στους 225 ίππους, τους οποίους διαχειρίζεται το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Η κίνηση μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς, ενώ το υβριδικό σύνολο συμπληρώνεται από μπαταρία ιόντων λιθίου 200 V που εξασφαλίζει αυτονομία κίνησης – αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα – για περίπου 50 χιλιόμετρα, αρκεί η ταχύτητα κίνησης να μην υπερβαίνει τα 135 χλμ./ώρα.

Ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας κυμαίνεται μεταξύ 2 ωρών (με τη χρήση Wallbox 32A) και 8 ωρών (σε οικιακό δίκτυο ηλεκτροδότησης με τη βασική παροχή). Οι δε εκπομπές ρύπων είναι χαμηλότερες των 50 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, μέγεθος μειωμένο κατά περίπου 40% σε σύγκριση με την έκδοση του C5 Aircross που διαθέτει μόνο τον συγκεκριμένο κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Στο πεδίο της χρηστικότητας, το σπουδαίο νέο για το πεντάθυρο, πενταθέσιο SUV εντοπίζεται στη διατήρηση του χώρου αποσκευών στα ίδια αριθμητικά επίπεδα (580-720 λίτρα) με τις συμβατικές εκδόσεις του γαλλικού μοντέλου που θα κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα στο τέλος Ιανουαρίου του 2019.

Το μυστικό της ευρυχωρίας του C5 Aircross PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) «κρύβεται» στο δάπεδό του, όπου φιλοξενούνται οι μπαταρίες ιόντων-λιθίου (αντί να βρίσκονται κάτω από το πορτμπαγκάζ μειώνοντας τον όγκο του), ενώ τα τρία καθίσματα της δεύτερης σειράς είναι ανεξάρτητα και σύρονται εμπρός/πίσω.

Η συγκεκριμένη plug-in υβριδική έκδοση θα διατίθεται στην ευρωπαϊκή και στην ελληνική αγορά από τα τέλη του 2019, διαθέτοντας τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης – ZEV, Hybrid και Sport -, με το τελευταίο να παρέχει στον οδηγό την πλήρη ισχύ του συνόλου χάρη στην ταυτόχρονη λειτουργία των δύο κινητήρων. Κατά τα λοιπά, πέραν της ειδικής σήμανσης που προδίδει τα καινοτόμα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης έκδοσης, ο θάλαμος επιβατών χαρακτηρίζεται από την εξαιρετική εργονομία και την υποδειγματική ευρυχωρία του, στοιχεία που αυξάνουν την προστιθέμενη αξία του γαλλικού SUV και αποδεικνύουν ότι πρόκειται για ένα απολύτως χρηστικό αυτοκίνητο με αυτόφωτη παρουσία στον γαλαξία των μοντέλων που δείχνουν το μέλλον σήμερα.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.