Το διπλό όχι Ανδρουλάκη στον Πρωθυπουργό

Ο γρίφος που συζητείται από το βράδυ της Τετάρτης και έπειτα από τη συνέντευξη του Νίκου Ανδρουλάκη, είναι ποιο πρόσωπο έχει στο μυαλό του ο πρόεδρος του ΠαΣοΚ ως πιθανό πρωθυπουργό μιας κυβέρνησης συνεργασίας, την οποία λέει ότι θα επιδιώξει και θα προτείνει.

Κατά τη συνέντευξή του στον Alpha (21/2) ο Κ. Μητσοτάκης θύμισε ότι στο παρελθόν προσκάλεσε δύο φορές τον Ν. Ανδρουλάκη να συναντηθούν και δεν βρήκε ανταπόκριση. Την επομένη ο εκπρόσωπος του ΠαΣοΚ απέδωσε τη μη ανταπόκριση στις υποκλοπές, αλλά δεν επιβεβαιώνεται από τις ημερομηνίες. Οι προσκλήσεις διατυπώθηκαν τον Δεκέμβριο 2021, οκτώ μήνες πριν από την αποκάλυψη της παρακολούθησης Ανδρουλάκη. Την οποία άλλωστε ο Ανδρουλάκης τότε αγνοούσε. Συνεπώς το ερώτημα παραμένει. Ο Ανδρουλάκης είχε κάθε δικαίωμα προφανώς να μην ανταποκριθεί στην πρόσκληση αλλά είναι μάλλον ασύνηθες ένας πολιτικός αρχηγός, και μάλιστα νεοεκλεγείς, να αγνοεί τον Πρωθυπουργό. Εστω και μόνο για λόγους κοινωνικής αβρότητας. Υπάρχει λοιπόν κάτι άλλο;

Το παρασκήνιο της συνέντευξης Μητσοτάκη

Ηταν τέλη Φεβρουαρίου όταν ο Σταύρος Θεοδωράκης των «Πρωταγωνιστών» έκανε δύο τηλεφωνήματα για να κλείσει δύο σημαντικές συνεντεύξεις, βέβαιος ότι οι εκλογές επρόκειτο να διεξαχθούν στις 9 Απριλίου. Το ένα προς τον Πρωθυπουργό και το άλλο προς τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Και οι δύο αποδέχθηκαν την πρόσκληση ευχαρίστως. Η συνέντευξη με τον Κυριάκο Μητσοτάκη κλείστηκε για την Καθαρά Δευτέρα, η συνέντευξη με τον Αλέξη Τσίπρα στις 2 Απριλίου. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ήθελε μια συνέντευξη με τον Σταύρο Θεοδωράκη όσο πιο κοντά γίνεται στην ημερομηνία των εκλογών.

Ο δημοσιογράφος με το τηλεοπτικό συνεργείο του συνάντησε τον Πρωθυπουργό στο Φαράγγι του Βίκου, όπου το ζεύγος Μητσοτάκη πήγε για την Καθαρά Δευτέρα. Στήθηκαν οι κάμερες και πήρε τη συνέντευξη με φόντο την κορυφή της Τύμφης. Ο κ. Μητσοτάκης μίλησε προεκλογικά ωσάν να πηγαίναμε σε εκλογές την 9η Απριλίου. Οταν όμως συνέβη η τραγωδία των Τεμπών, ο κ. Θεοδωράκης θεώρησε για λόγους δημοσιογραφικής δεοντολογίας ότι η συνέντευξη δεν στεκόταν και την πέταξε. Την ίδια ώρα ειδοποιούσε και τον κ. Τσίπρα. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ συμφώνησε αμέσως να αναβληθεί η συνέντευξη. Η τραγωδία, βλέπετε, ήταν ανείπωτη. Τσίπρας και Θεοδωράκης συμφώνησαν από κοινού να δοθεί η αναβληθείσα συνέντευξη στο τέλος Απριλίου.

Μετά την τραγωδία ο Πρωθυπουργός θα μιλούσε για πρώτη φορά σε τηλεοπτική εκπομπή. Κλείστηκε νέο ραντεβού με τον κ. Θεοδωράκη. Οι κάμερες των «Πρωταγωνιστών» στήθηκαν στην αίθουσα αναμονής του Μεγάρου Μαξίμου, αφού πρώτα απομακρύνθηκαν οι περιττοί λευκοί καναπέδες. Το σενάριο και τη σκηνοθεσία ανέλαβε ο ίδιος ο κ. Θεοδωράκης, την πρώτη κάμερα ο Πάνος Μανωλίτσης. Ο «σκηνοθέτης» δεν ήθελε ένα συνηθισμένο πλάνο για τον Πρωθυπουργό, να κάθεται δηλαδή πίσω από το γραφείο, αλλά ήθελε ένα πλάνο παρόμοιο με αυτό που δόθηκε στις τελευταίες συνεντεύξεις του Ομπάμα όταν ήταν ακόμη πρόεδρος των ΗΠΑ. Ετσι ζήτησε από τον κ. Μητσοτάκη, αφού άδειασε την αίθουσα από έπιπλα, να καθίσει απέναντί του σε μια καρέκλα, ώστε, όπως του είπε, να φαίνεται «απροστάτευτος από βαριά έπιπλα» και να εμφανίζεται ότι «βρίσκεται πιο κοντά στον κόσμο». Η συνέντευξη διήρκεσε (μαζί με τα διαλείμματα) 90 λεπτά. Το ίδιο μαθαίνω πως θα γίνει και με τον Αλέξη Τσίπρα.

Η γκάφα στη Λάρισα

Μεγάλη συζήτηση εξακολουθεί να γίνεται για την πρόσφατη επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στη Λάρισα, όπου έκανε και το σόου με τις κάμερες για την τηλεδιοίκηση και το γιαπί. Ρώτησα και έμαθα τι έγινε. Μου είπαν ότι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεν γνώριζε ακριβώς τι ήταν εκεί που θα πήγαινε. Δεν του είπαν όλη την αλήθεια. Τον πήγαν όντως σε ένα γιαπί, όπου τον προσεχή Σεπτέμβριο θα λειτουργεί η υπερτοπική τηλεδιοίκηση. Δεν θέλησε, μου λένε, να πάει στον τοπικό σταθμό τηλεδιοίκησης που λειτουργούσε το μοιραίο βράδυ και θα μπορούσε να γίνει η αυτόματη χάραξη. Εκεί λοιπόν, με φόντο το γιαπί, στήθηκε ένα προπαγανδιστικό αφήγημα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ότι ο χώρος αυτός ήταν το κέντρο τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ, κάτι που δεν ισχύει. Και αυτό διότι οι εργασίες αναμένεται να τελειώσουν τέλη καλοκαιριού με αρχές φθινοπώρου. Εντάξει, μπορεί στην Κουμουνδούρου να μην ήξεραν τι γίνεται στη Λάρισα, εκεί στην καρδιά του θεσσαλικού κάμπου δεν υπήρχαν στελέχη ή συριζαίοι συνδικαλιστές του ΟΣΕ να τον προστατεύσουν;

Ποιον θέλει για το Μαξίμου;

Ο γρίφος που συζητείται από το βράδυ της Τετάρτης και έπειτα από τη συνέντευξη του Νίκου Ανδρουλάκη, είναι ποιο πρόσωπο έχει στο μυαλό του ο πρόεδρος του ΠαΣοΚ ως πιθανό πρωθυπουργό μιας κυβέρνησης συνεργασίας, την οποία λέει ότι θα επιδιώξει και θα προτείνει. Το μυαλό ορισμένων πήγε αμέσως στον Ευάγγελο Βενιζέλο. Προφανώς και πληροί προϋποθέσεις και ασχέτως του τι μπορεί να λέει, δεν θα αρνιόταν μία τέτοια πρόταση. Πιθανώς δε στην κρίσιμη στιγμή να συμφωνούσαν με αυτή τη λύση και ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος εσχάτως «μελετά» και επικαλείται Βενιζέλο. Αλλοι μιλούν για την Αννα Διαμαντοπούλου, άλλοι για την Ντόρα Μπακογιάννη, ενώ δεν λείπουν από τη συζήτηση και τα ονόματα του Κώστα Αλ. Καραμανλή και του Γιώργου Παπανδρέου. Οπως φαίνεται, οι πρόθυμοι και οι «πρωθυπουργήσιμοι», που έλεγαν παλαιά και στο ΠαΣοΚ, είναι πολλοί. Πλην όμως, ορισμένες πηγές επιμένουν ότι άλλο πρόσωπο έχει κατά νου ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Τα πέντε υποβρύχια και ο «Αναπνευστήρ»

Κανένα μορατόριουμ ανάμεσα στην Αθήνα και την Αγκυρα για αναβολή ασκήσεων δεν υπάρχει εξαιτίας της τραγωδίας που έπληξε τις δύο χώρες με τον καταστροφικό σεισμό και την τραγωδία των Τεμπών. Οι ασκήσεις άλλωστε των Ενόπλων Δυνάμεων διεξάγονται κανονικά, άσχετα εάν οι Τούρκοι διεξάγουν ή όχι ασκήσεις. Ασκήσεις σε όλο το μήκος και πλάτος του Αιγαίου, όπου βρίσκονται τα χωρικά ύδατα. Ανάμεσά τους και μία άσκηση πέντε αόρατων υποβρυχίων, αυτών που είχαν πρωταγωνιστήσει στην κρίση του «Oruç Reis». Οι ασκήσεις των ελληνικών υποβρυχίων, οι οποίες συνεχίζονται σύμφωνα με το πρόγραμμα, έχουν κωδικούς από… όργανα που βρίσκονται μέσα στα υποβρύχια. Για παράδειγμα, η άσκηση με τη συμμετοχή των πέντε υποβρυχίων έχει την ονομασία «Αναπνευστήρ». Οσον αφορά το μορατόριουμ, όντως αυτό έχει θεσπιστεί στο περιβόητο μνημόνιο Παπούλια – Γιλμάζ και προβλέπει αποφυγή ασκήσεων στο Αιγαίο για τους τρεις μήνες του καλοκαιριού, αλλά έως τώρα η Τουρκία ποτέ δεν το εφάρμοσε. Το καλοκαίρι έρχεται και θα δούμε τώρα πώς θα αντιδράσει η Τουρκία.

Το τελευταίο αντίο στον Βασίλη Νικολόπουλο

Ενας δημοσιογράφος ευγενής, μεστός, σοφός όσο και γλυκός στην καθημερινότητά του, εκείνο ακριβώς το είδος που οι παλαιότεροι του κλάδου συνήθισαν να αποκαλούν «οικογένεια», έφυγε τις προηγούμενες ημέρες. Για τον Βασίλη Νικολόπουλο, σχεδόν δεν μπορούσες να φανταστείς (πόσο μάλλον να ακούσεις) κακή κουβέντα. Η ανάμνησή του, στο γραφείο του, περιτριγυρισμένο από τις παλιές εφημερίδες των «Νέων», με ένα βλέμμα του να καρφώνεται πάνω σου σκορπώντας τις κατάλληλες δόσεις αυστηρότητας αλλά και τρυφερότητας, συντροφεύει ακόμη και σήμερα όλους όσοι τον γνώρισαν. Στα «Νέα» εργάστηκε 40 ολόκληρα χρόνια από τη θέση του διευθυντή σύνταξης, έως εκείνη του συμβούλου έκδοσης της εφημερίδας το 2010. Περιττό να αναφερθεί σε πόσες δημοσιογραφικές αποστολές συμμετείχε ή πόσες επιτυχίες δημοσίευσε στις εφημερίδες που εργάστηκε σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. Εφυγε πλήρης ημερών, στα 95 του χρόνια, το πρωί της περασμένης Τετάρτης. Πήρε στις αναμνήσεις του ένα μικρό κομμάτι της ιστορίας της Ελλάδας (κάλυψε άλλωστε δημοσιογραφικά το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα και την πρώτη δεκαετία του 21ου). «Το Βήμα» στέλνει τα θερμά του συλλυπητήρια στους οικείους του.

Καθώς ήδη ξεκίνησε η σταδιακή επανεκκίνηση των τρένων, ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης (φωτογραφία) πρόσεξε αυτό που πρόσεξαν όλοι οι Ελληνες. Οι επιβάτες, όσοι έχουν το θάρρος να κάνουν τα πρώτα ταξίδια με τα τρένα, δεν επιβιβάζονται στα πρώτα βαγόνια. Δεν έχουν, βλέπετε, ακόμα εμπιστοσύνη στο σύστημα. Κυρίως οι νέοι ταξιδεύουν στα πίσω βαγόνια, με τα οποία αισθάνονται και πιο ασφαλείς. Ο υπουργός για να δείξει ότι δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας και για να δώσει το καλό παράδειγμα, έβγαλε ήδη εισιτήριο για να πάρει το πρώτο τρένο που θα φύγει για τη Θεσσαλονίκη την 1η Απριλίου. Το τρένο που την Πρωταπριλιά θα κινηθεί στις ίδιες ράγες με τη μοιραία αμαξοστοιχία IC 62, θα ξεκινήσει από την Αθήνα και ο υπουργός θα κάθεται στο πρώτο βαγόνι. Για να είναι όλα άψογα και ασφαλή στους σταθμούς φρόντισε (με τον νέο κανονισμό των σιδηροδρόμων) να υπάρχουν δύο σταθμάρχες και δύο συνοδοί, ενώ η ταχύτητα του τρένου δεν θα ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα. Δεν γνωρίζω όμως εάν θα επιστρέψει στην Αθήνα πάλι με το τρένο ή θα πάρει το αεροπλάνο για να έρθει πιο γρήγορα.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.