Υπέρβαση

Αμιγώς ηλεκτρικό και εμφανώς αντισυμβατικό, το Ioniq 6 καταδεικνύει την επιθυμία της Hyundai να ξεπεράσει τα συνήθη όριά της

Το αυτοκίνητο που βλέπετε στη φωτογραφία έχει κάτι που ελάχιστα διαθέτουν στον κόσμο της σύγχρονης αυτοκίνησης: τον σχεδιασμό προφίλ μονής καμπύλης, ο οποίος πέρα από την αισθητική πρωτοτυπία του, εξασφαλίζει και αεροδυναμικό συντελεστή 0,21. Αυτό είναι το καλύτερο μέγεθος που έχει επιτευχθεί ποτέ σε μοντέλο μαζικής παραγωγής της Hyundai, στοιχείο που δικαιωματικά του έχει εξασφαλίσει περίοπτη θέση στο μουσείο της μάρκας πριν ακόμη από την έναρξη των πωλήσεών του. Το χαμηλό ρύγχος, οι ενεργοί μπροστινοί αεραγωγοί, το μειωμένο διάκενο μεταξύ τροχών και θόλων, το πλήρες κάλυμμα κάτω από το αμάξωμα, οι ειδικά σχεδιασμένοι διαχύτες και οι, προαιρετικοί, λεπτοί ψηφιακοί πλευρικοί καθρέπτες συνθέτουν ένα πολύ συγκεκριμένο ύφος το οποίο τονίζει η ελλειπτική αεροτομή με πτερύγιο και οι διαχωριστικές «παγίδες» στις δύο πλευρές του πίσω προφυλακτήρα. Το Ioniq 6 ενσωματώνει επίσης πάνω από 700 παραμετρικά pixels σε διάφορα σημεία, όπως οι προβολείς, τα πίσω συνδυαστικά φώτα, οι μπροστινοί κάτω αισθητήρες, το περίγραμμα των αεραγωγών και η ένδειξη της κεντρικής κονσόλας, ενισχύοντας την ταυτότητα της υπογραφής Ioniq σε κάθε σημείο του αυτοκινήτου. Εξαιτίας όλων αυτών είναι πολύ εύκολο να αναγνωριστεί τη νύχτα, χάρη και στο ψηλά τοποθετημένο φως στάσης που ενσωματώνεται στην πίσω αεροτομή. Εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Prophecy EV Concept που αποκαλύφθηκε το 2020, το Ioniq 6 διατηρεί την ίδια ακραία σχεδιαστικά κεντρική ιδέα με εκείνο. Οι σχεδιαστές του μιλούν για ένα «…αυτοκίνητο-κουκούλι με έντονο ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα» που απευθύνεται σε οικολογικά συνειδητοποιημένους χρήστες οι οποίοι βλέπουν το αυτοκίνητό τους ως προσωπικό χώρο με πρακτικά χαρακτηριστικά, βιώσιμα υλικά και hi-tech στοιχεία.Ετσι οι οθόνες ενδείξεων και πολυμέσων, διαστάσεων 12 ιντσών η καθεμία, ενσωματώνονται σε ένα αρθρωτό σύνολο σχεδιασμένο για να ελαχιστοποιεί την απόσπαση της προσοχής κατά την οδήγηση, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από ένα φάσμα 64 χρωμάτων και έξι θεμάτων διπλού χρώματος που αναπτύχθηκαν από ειδικούς στα χρώματα για να βοηθήσουν εκείνον και τους επιβάτες να αισθάνονται χαλαροί. Ανάλογα επίσης με το επίπεδο εξοπλισμού, στο εσωτερικό υπάρχουν επενδύσεις από οικολογικά επεξεργασμένο ή βιολογικό δέρμα, ανακυκλωμένο ή βιολογικό ύφασμα PET, βιολογικές βαφές που προέρχονται από φυτικά έλαια και ανακυκλωμένο υλικό από δίχτυα αλιείας(!) στα πατάκια. Στην άλλη όχθη υπάρχουν ασφαλώς τα τεχνολογικά στοιχεία αυτής της υλοποίησης τα οποία επισήμως θα ανακοινωθούν στις 15 Ιουλίου, χωρίς ωστόσο να αναμένουμε ριζικές διαφοροποιήσεις από την πεπατημένη του ομίλου Hyundai. Βασισμένο στην πλατφόρμα E-GMP που αξιοποιείται ήδη στο Kia EV6 και στο Genesis GV60 το Ioniq 6 θα διαθέτει τεχνολογία 800 V η οποία επιτρέπει φόρτιση σε υποδομές έως 350 kW, μπαταρίες χωρητικότητας 58 kW έως 77,4 kW (με αυτονομία που θα προσεγγίζει σε μεικτή χρήση τα 500 χλμ.) και εκδόσεις με κίνηση στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς (με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες αντίστοιχα) απόδοσης 230, 325 και 580 ίππων στην κορυφαία «N» έκδοση υψηλών επιδόσεων.

Επίσημη πρεμιέρα στην Ιταλία για το αγωνιστικό υβριδικό Peugeot 9X8

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.