Η ποσοτικοποίηση της αξίας μιας φανέλας μιας ποδοσφαιρικής ομάδας δεν είναι εύκολη λόγω των μεταβλητών κάθε συμβολαίου. Αυτό δεν ισχύει για τη Ρεάλ Μαδρίτης. Μετά την υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ της ομάδας της Μαδρίτης και της εταιρείας Hewlett-Packard, οι ειδικοί οικονομικοί αναλυτές είναι βέβαιοι ότι η αξία της φανέλας της είναι πάνω από τα 270 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό ως τελικό ποσό προκύπτει αθροίζοντας όσα πληρώνει η Adidas, η Emirates και τώρα η βορειοαμερικανική φίρμα.
Καμία άλλη αθλητική ομάδα δεν πλησιάζει το ποσό που κερδίζει η Ρεάλ Μαδρίτης. Η «βασίλισσα» δεν έχει ανακοινώσει επίσημα τα ποσά, αλλά στην Ισπανία γνωρίζουν ότι βγάζει 120 εκατομμύρια από την Adidas, 80 από την Emirates και άλλα 70 τώρα από την HP.
Οι ακριβότερες εμφανίσεις
Οι σπεσιαλίστες του αθλητικού μάρκετινγκ δηλώνουν ότι ο σύλλογος της Μαδρίτης είναι ο μόνος που ξεπερνά τα 200 εκατομμύρια ως έσοδα για τη λευκή του φανέλα. Για την ακρίβεια πλησιάζει τα 300. Το τελευταίο συμβόλαιο με τη Hewlett-Packard την εκτόξευσε σε μεγάλη απόσταση από τους υπόλοιπους.
Σύμφωνα με το portal «PuroMarketing», η Μπαρτσελόνα είναι η ομάδα που ακολουθεί στην κατάταξη με 183 εκατομμύρια ευρώ χάρη στις χορηγίες από Spotify, Nike και Ambilight.
Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ είναι εκείνη που πλησιάζει τις δύο ισπανικές με τα 170 εκατομμύρια στα οποία ποσοτικοποιείται η φανέλα της. Η Παρί Σεν Ζερμέν (80 εκατομμύρια χορηγία από την Qatar Airways και την εταιρεία υλικού OPPO), η Λίβερπουλ (Standard Chartered με 80 εκατομμύρια), η Μπάγερν (Deutsche Telekom με 65 εκατομμύρια) και η Τσέλσι είναι οι επόμενες με τις πιο βαριές εμπορικά φανέλες.
Το καθεστώς ορισμένων από τους μεγάλους συλλόγους του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου ως ομάδες κρατών παρεμποδίζει το τμήμα μάρκετινγκ ή τουλάχιστον την αξιοπιστία αυτή καθαυτή, καθώς πολλές από τις συμφωνίες αφορούν κρατικές χορηγίες. Αυτό συμβαίνει με τη Μάντσεστερ Σίτι και τη χορηγία από την Etihad, την αεροπορική εταιρεία του Αμπου Ντάμπι. Πάντως, η UEFA έχει ερευνήσει και έχει εγκρίνει τέτοιες χορηγίες.
Ο αριθμός των χορηγιών
Στην Ισπανία, επιτρέπονται έως και πέντε διαφημίσεις μεταξύ φανέλας και σορτς, σε σύγκριση με τις τέσσερις στην ιταλική Serie A. Η Ρεάλ Μαδρίτης έβαλε διαφήμιση το αριστερό μανίκι της φανέλας της για πρώτη φορά στην ιστορία, κάτι που ήταν ήδη σύνηθες σε άλλες ομάδες όπως η Μπαρτσελόνα, η Αθλέτικ Μπιλμπάο (B2BinPay) και η Ατλέτικο Μαδρίτης (Hyundai).
Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι συνηθισμένο για την Ισπανία και τη Δυτική Ευρώπη οι ομάδες να έχουν περισσότερες από τρεις χορηγίες στις φανέλες τους (κέντρο, μανίκια και πλάτη ως κύρια σημεία προβολής). Η τάση είναι διαφορετική σε ορισμένες χώρες της Νότιας ή της Κεντρικής Αμερικής, όπου δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι βλέπουμε ως και δέκα διαφημιζόμενους στις φανέλες.
Η ενσωμάτωση της HP δεν θα επηρεάσει τα υπόλοιπα συμβόλαια χορηγίας της Ρεάλ με άλλες εταιρείες. Η Fly Emirates θα συνεχίσει να εμφανίζεται στο κύριο μέρος της φανέλας, ενώ η HP θα φαίνεται στα μανίκια. Η Adidas, από την πλευρά της, είναι η μάρκα-προμηθευτής του αθλητικού υλικού ένδυσης των Καστιγιάνων.
Φτιάχτηκε και ύμνος για τη φανέλα
Να σημειωθεί επίσης ότι η νέα φανέλα της «Βασίλισσας» έχει και ύμνο! Η ONErpm και η Adidas συνεργάστηκαν για να παρουσιάσουν το «Real Everywhere», τον επίσημο ύμνο της νέας φανέλας «Real Madrid LFSTLR». Αυτό το μουσικό έργο συγκέντρωσε τρεις ταλαντούχους καλλιτέχνες από διαφορετικές γωνιές του κόσμου: την Deva από την Ισπανία, τον MC Kevin O Chris από τη Βραζιλία και τον Sridge από τη Γαλλία.
Η ONErpm κυκλοφόρησε το «Real Everywhere» σε όλες τις πλατφόρμες ροής παγκοσμίως, δημιουργώντας μια εκρηκτική συνένωση ενέργειας και ρυθμών που αντιπροσωπεύουν την Ισπανία, τη Βραζιλία και τη Γαλλία. Αυτό το τραγούδι, με έντονες επιρροές από το Afro-trap, έχει στόχο, σύμφωνα με τους συντελεστές του, να αντηχήσει στις καρδιές των μουσικόφιλων και να ταξιδέψει τους ακροατές στο σύμπαν του ποδοσφαίρου.
Ποσά που ζαλίζουν για το επόμενο έτος
Όπως ανέφερε το «El Debate», η Ρεάλ Μαδρίτης θα φτάσει τα 1,1 δισεκατομμύρια έσοδα το 2025. Ποσό που αποτελεί απόλυτο ρεκόρ σε ιστορικά στοιχεία. Η πλήρης λειτουργία και χρήση του «Σαντιάγκο Μπερναμπέου» την οικονομική χρονιά 2024-25 θα αποτελέσει τη βάση για αυτό.
Αν έχεις τόσα λεφτά μετά κάνεις και όσες μεταγραφές πανάκριβων άσων θέλεις…