Μερικές εβδομάδες πριν τις επίσημες ανακοινώσεις για την ανάληψη της αντιπροσώπευσης στη χώρα μας κορυφαίας premium ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας από τον μεγαλύτερο όμιλο αντιπροσώπων αυτοκινήτων στη Γηραιά Ηπειρο, τον ελβετικό Emil Frey – γεγονός που αναμένεται να αλλάξει πολλά στην ελληνική αγορά -, ολοκληρώνεται η συμφωνία ανάμεσα σε αυτόν και τον κινεζικό όμιλο Great Wall Motors (GWM) για τη διανομή αυτοκινήτων των εταιρειών Ora και WΕΥ στην Ευρώπη.
Αυτές είναι μόνο δύο από τις θυγατρικές εταιρείες του ομίλου GWM, ο οποίος περιλαμβάνεται στους έξι μεγαλύτερους του κλάδου στην Κίνα, με διαφορετικό προφίλ προϊόντων καθώς η WEY αποτελεί τον βραχίονα πολυτελών οχημάτων και η Ora ειδικεύεται σε μοντέλα μικρής και μικρομεσαίας κατηγορίας με νεανικό χαρακτήρα και ρετρό σχεδιαστικές αναφορές. Κοινή συνισταμένη και για τις δύο αποτελεί η εντατική ενασχόληση με την ηλεκτροκίνηση, στοιχείο στο οποίο επενδύουν προκειμένου να κερδίσουν πωλήσεις προτάσσοντας όχι μόνο χαμηλότερες τιμές πώλησης αλλά και χρήσιμητεχνολογία. Προτιμώντας λέξεις οικείες και στους Ευρωπαίους όπως Mocca, Machiatto και Latte για τα SUV μοντέλα της, η WEY διαθέτει Plug-in υβριδική τεχνολογία συνδυαστικής απόδοσης 470 ίππων με μπαταρία 42 kWh που εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία κίνησης 150 χλμ., μέγεθος σχεδόν διπλάσιο από αυτό άλλων κατασκευαστών. Η Ora από την πλευρά της διαθέτει αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα όπως το Funky Cat (που βλέπετε στην κεντρική φωτογραφία), με αυτονομία που προσεγγίζει τα 400 χλμ., λειτουργία αυτόματης στάθμευσης, συμβατότητα με τεχνολογία 5G, αναγνώριση προσώπου, συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και τιμή πώλησης σημαντικά χαμηλότερη των 30.000 ευρώ πριν τα όποια οικονομικά κινητήρα που αφορούν ηλεκτρικά οχήματα σε διάφορες χώρες.
Το μέγεθος Emil Frey
Παρά τη δημιουργία δικών του γραφείων στο Μόναχο με την προοπτική απασχόλησης 300 εργαζομένων ο όμιλος Great Wall Motors επεδίωξε τη συμφωνία αντιπροσώπευσης των δύο εταιρειών από τον Emil Frey (που ιδρύθηκε το 1924) επενδύοντας στην τεχνογνωσία του για τη διανομή αυτοκινήτων και την παροχή υπηρεσιών με δεδομένη και την κυρίαρχη θέση του στην ευρωπαϊκή αγορά.Τα εκτιμώμενα έσοδα του ομίλου Emil Frey ύψους 13 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2020 (και οι πωλήσεις 555.000 καινούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων το 2021) τον κατατάσσουν πολύ μπροστά από τον δεύτερο, αμερικανικών συμφερόντων, όμιλο Penske Automotive (με έσοδα 5,82 δισ. ευρώ) στην Ευρώπη, με τρίτο στη σχετική λίστα τον όμιλο Inchcape (με έσοδα 4,64 δισ. ευρώ το 2020), στον οποίο ανήκει, μεταξύ άλλων, και η Toyota Ελλάς.Πρακτικά μέσω αυτής της συνεργασίας οι μάρκες της Great Wall αποκτούν πρόσβαση στις εκτεταμένες δραστηριότητες πωλήσεων, σέρβις και ανταλλακτικών του Emil Frey στην Ευρώπη καθώς αυτός διαθέτει, ήδη από το 2021, 816 σημεία εξυπηρέτησης εκπροσωπώντας 44 εταιρείες διαφορετικών δραστηριοτήτων, ανάμεσα στις οποίες και σχεδόν κάθε γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία, από την Abarth έως τη Volvo, αν τις δούμε αλφαβητικά.Η έλευση του ελβετικού ομίλου και στη χώρα μας, μέσω της ελληνικού ενδιαφέροντος συμφωνίας κορυφής που θα ανακοινωθεί, μπορεί να ανοίξει τον δρόμο για τη δημιουργία σημείου πώλησης και για τις WEY και Ora στην Ελλάδα, καθώς η Great Wall θέλει να τοποθετηθεί το συντομότερο αρχικά στις βασικές ευρωπαϊκές αγορές και δευτερευόντως σε εκείνες της Νότιας Ευρώπης για τις οποίες θεωρεί ότι η τιμολογιακή της πολιτική θατης εξασφαλίσει συγκριτικό πλεονέκτημα, γνωρίζοντας ότι ως το τέλος του 2022 περισσότερες από 10 κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα διαθέτουν αυτοκίνητά τους στη Γηραιά Ηπειρο.
Hypercar περιορισμένης παραγωγής για χρήση μόνο σε πίστα από την DS Automobiles
Αν και η ηγεσία της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία εντάσσεται στις πολυτελείς μάρκες του ομίλου Stellantis, έχει ξεκαθαρίσει πως δεν πρόκειται να προχωρήσει στην παραγωγή σπορ αυτοκινήτων, δεν αποκλείει τώρα την κατασκευή περιορισμένου αριθμού αντιτύπων του πρωτότυπου E-Tense Performance που παρουσιάστηκε στις αρχές του 2022. Το αμιγώς ηλεκτρικό τετρακίνητο hypercar των 815 ίππων το οποίο επιταχύνει από στάση (0-100 χλμ./ώρα) σε μόλις δύο δευτερόλεπτα, αποτελεί μια τεχνολογική σπουδή για το μέλλον, στοιχείο που δεν εμποδίζει τη δημιουργία μιας συλλεκτικής έκδοσης με πολύ υψηλή τιμή πώλησης χωρίς δικαίωμα χρήσης σε δημόσιους δρόμους.
Ιστορικό υψηλό για τη Mercedes-Benz Ελλάς
Σταθερά πρώτη σε πωλήσεις premium αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά, η Mercedes-Benz Ελλάς κατέγραψε το πρώτο εξάμηνο του 2022 νέο ρεκόρ μεριδίου αγοράς με ποσοστό 5,2% (και 2.872 αυτοκίνητα) επί των συνολικών ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στη χώρα μας (54.798 μονάδες) το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που ανακοινώνει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) από το 1999, αυτή η επίδοση υπερβαίνει κάθε άλλη αφήνοντας πίσω της την προηγούμενη καλύτερη με ποσοστό 4,8% το πρώτο εξάμηνο του 2016.Παρά τα προβλήματα παραδόσεων καινούργιων αυτοκινήτων για τις περισσότερες εταιρείες και στην ελληνική αγορά, η διεύρυνση της γκάμας των μοντέλων Mercedes προς κάθε κατεύθυνση, η προσθήκη εξηλεκτρισμένων εκδόσεων με την αξιοποίηση της Plug-in υβριδικής τεχνολογίας στις περισσότερες κατηγορίες αυτοκινήτων της και η ανάπτυξη της σειράς αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) μοντέλων του γερμανού κατασκευαστή αυξάνουν το ενδιαφέρον του ελλήνων υποψήφιων αγοραστών για τα προϊόντα του.Ειδικά για τις ταξινομήσεις επαναφορτιζόμενων οχημάτων (PHEV & BEV) που ανακοινώθηκαν από τον ΣΕΑΑ για το πρώτο εξάμηνο του 2022, η Mercedes βρίσκεται στην πρώτη θέση των κατηγοριών C (με την A-Class PHEV και μερίδιο αγοράς 25,27%), C-SUV (με την GLA PHEV και μερίδιο 17,93%), D (με την GLC PHEV και μερίδιο 13,82%), E (με την GLE PHEV και μερίδιο 20,32%) και MPV-M/Combi με την αμιγώς ηλεκτρική EQV και μερίδιο αγοράς 65,38%.Η EQV είναι το μεγαλύτερο ηλεκτρικό (BEV) επιβατικό αυτοκίνητο της Mercedes στην Ελλάδα, με τα επίσης ηλεκτρικά EQS, EQE, EQC, EQB και EQA να ακολουθούν ως τη βάση της γκάμας Mercedes-EQ.