Αν και οι περισσότερες από τις premium αυτοκινητοβιομηχανίες έρχονται καθημερινά αντιμέτωπες με διάφορα εξεζητημένα αιτήματα πελατών τους, ελάχιστες μπορούν να προχωρήσουν στην κατασκευή ενός αυτοκινήτου που θα παραχθεί μόνο μία φορά. Για αυτό και μοντέλα σαν την SP48 Unica καθίστανται αυτομάτως συλλεκτικά, με αξία πολλαπλάσια από εκείνη που κατέβαλε αρχικά ο ιδιοκτήτης τους.Στην προκειμένη περίπτωση ένας πιστός πελάτης της Ferrari με αρκετά μοντέλα της στη συλλογή του αξιοποίησε την ύπαρξη του προγράμματος Special Projects για να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο «sur mesure» που δεν ανταποκρίνεται απλώς στις αισθητικές απαιτήσεις του αλλά εξελίσσει την αρχική ιδέα της εργοστασιακής F8 Tributo στην οποία βασίζεται. Η διαδικασία που ακολουθήθηκε είναι «απλή» και αφορά όλες τις εταιρείες που ασχολούνται με τη δημιουργία «one-off» μοντέλων. Ο πελάτης επιλέγει από την γκάμα της αγαπημένης του αυτοκινητοβιομηχανίας το μοντέλο ευρείας παραγωγής στο οποίο θα βασιστεί το δικό του αυτοκίνητο και παρουσιάζει την ιδέα του η οποία δεν επιτρέπεται να επηρεάζει τη δομή του αμαξώματος, ώστε να μην επηρεαστεί η ασφάλεια που παρέχει το όχημα. Πρακτικά μπορεί να προτείνει τις δικές του αισθητικές παρεμβάσεις, οι οποίες ωστόσο αξιολογούνται από τους σχεδιαστές της μάρκας προκειμένου να αποφευχθούν αποτελέσματα που δεν συμβαδίζουν με την ιστορία και την εικόνα της. Η άποψη ότι «…ο πελάτης έχει πάντα δίκιο», πόσω μάλλον όταν καταβάλλει την υπεραξία ενός τέτοιου εγχειρήματος, η οποία μάλιστα σπανίως ανακοινώνεται, δεν ισχύει στην Ferrari όπου οι κόκκινες γραμμές είναι διαχρονικά ευδιάκριτες. Στην περίπτωση της SP48 Unica o υποψήφιος ιδιοκτήτης της απευθύνθηκε στο αρμόδιο τμήμα το οποίο μετά από μια αναγνωριστική αξιολόγηση της ιδέας επιστράτευσε τους σχεδιαστές του για να καθορισθούν οι αναλογίες και να παραχθούν λεπτομερή σχέδια πριν ξεκινήσει η κατασκευή του η οποία διήρκεσε περίπου έναν χρόνο. Σε αυτό το διάστημα ο πελάτης συμμετείχε στη διαδικασία αξιολογώντας το αποτέλεσμα κάθε φάσης μέχρι την έξοδο της SP48 Unica από τη γραμμή συναρμολόγησης.

 

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω